خانهاخبار
قابلیتی شبیه لمس سه بعدی به اندروید Q اضافه می‌شود

قابلیتی شبیه لمس سه بعدی به اندروید Q اضافه می‌شود

طبق شواهدی که از اندروید Q به دست آمده، نسخه بعدی سیستم عامل گوگل قرار است قابلیتی شبیه 3D Touch آیفون داشته باشد. هرچند هنوز مشخص نیست که سازوکار این قابلیت چگونه خواهد بود.
۱۳۹۸/۱/۱۸

با توجه به مستندات نسخه بعدی اندروید، در این نسخه قرار است شاهد قابلیتی شبیه Force Touch یا 3D Touch سیستم عامل iOS باشیم، قابلیتی که به آن با نام Deep Press اشاره شده است.

آن طور که از شواهد و قرائن پیداست، این قابلیت مشابه نامش دقیقا می‌خواهد امکانی پیشرفته برای نمایشگرهای حساس به فشار باشد. این ویژگی تاکنون چند بار توسط شرکت‌های مختلف پیاده‌سازی شده بود، اما حالا قرار است در اندروید Q شاهد پشتیبانی بومی از این امکان باشیم.

هنوز مشخص نیست که عملکرد این قابلیت چگونه است و گوگل چطور می‌خواهد آن را در نسخه بعدی اندروید پیاده‌سازی کند. حتی هنوز نمی‌دانیم که این ویژگی وابسته به قابلیتی سخت‌افزاری است که باید در زیر نمایشگر دستگاه قرار داده شود یا صرفا مبتنی بر ویژگی‌های نرم‌افزاری کار می‌کند. اما احتمالا با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه اندروید Q می‌توانیم اخبار بیشتری در این زمینه کسب کنیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mostpha

۱۳۹۸/۱/۱۸
عرض سلام.بنده برحسب علاقه مباحث موبایل و بررسی که انجام دادم در حال حاضر تا اندروید ۱۱ گوشی های پشتیبان کننده این سیستم عامل تا سال ۲۰۲۱ حدود ۳ سال آینده
یعنی تا سال ۱۴۰۰ .
منتها با ارتقا تکنولوژی سریعا منسوخ شده گوشی های حال حاضر و همگی بر مبنا
3D تاچ ارائه میشود