خانهاخبار
پس از کروم، فایرفاکس هم به دنبال افزودن قابلیت Lazy loading است

پس از کروم، فایرفاکس هم به دنبال افزودن قابلیت Lazy loading است

گوگل از حدود یک سال پیش کار روی افزودن قابلیت Lazy loading را به کروم شروع کرده بود، حالا به تازگی مهندسان موزیلا هم دست به کار شده‌اند تا با افزودن این قابلیت به فایرفاکس سرعت بارگذاری صفحات وب را بالا ببرند.
۱۳۹۸/۱/۱۸

مهندسان موزیلا قصد دارند پشتیبانی از قابلیت بارگذاری تنبل یا Lazy loading را به مرورگر وب این شرکت اضافه کنند. قابلیت مذکور مکانیزمی برای به تعویق انداختن فرآیند بارگذاری تصاویری است که در نگاه اول در سایت‌ها مقابل دید کاربر قرار نمی‌گیرند.

پروسه افزودن این ویژگی به فایرفاکس از ماه گذشته آغاز شد. گوگل هم حدود یک سال است که به آزمایش این قابلیت می‌پردازد تا آن را در نهایت به کروم اضافه کند.

بارگذاری تنبل چگونه کار می‌کند؟

بارگذاری تنبل بیش از یک دهه است که به بخشی از صحنه توسعه صفحات وب اضافه شده است. این مکانیزم در ابتدا به عنوان ایده‌ای برای کتابخانه‌های جاوا اسکریپت به وجود آمد.

توسعه‌دهندگان دریافته بودند که با به تاخیر انداختن بارگذاری تصاویری که در مقابل دید کاربر وجود ندارند، می‌توانند سرعت بارگذاری سایت را تا حد زیادی افزایش داده و سئوی بهتری داشته باشند. در نتیجه جایگاه بهتری در میان نتایج جستجوی گوگل پیدا کنند.

این ایده به سرعت گسترش یافت و تا اوایل دهه ۲۰۱۰ صدها کتابخانه و افزونه به وجود آمد که صرف‌نظر از زبان برنامه‌نویسی سایت یا سیستم مدیریت محتوای آن، به راحتی اجازه می‌داد از مکانیزم Lazy loading در سایت‌ها استفاده شود.

تصمیم گوگل برای استفاده از روش بارگذاری تنبل روش در سطح مرورگر

گام نخست برای استفاده از روش بارگذاری تنبل در سطح مرورگر به جای سطح وبسایت از ژانویه سال ۲۰۱۸ برداشته شد، زمانی که گوگل با انتشار سندی نشان داد که کروم چگونه می‌خواهد پشتیبانی از بارگذاری تنبل تصاویر و آی‌فریم‌ها را به کار ببندد.

مدتی بعد، فلگ‌های مربوطه به کروم اضافه شد و در حال حاضر نیز این فلگ‌ها در نسخه پایدار این مرورگر در دسترس قرار گرفته‌اند. کاربران با فعال کردن فلگ‌های مذکور می‌توانند سرعت بارگذاری وبسایت‌ها را افزایش دهند.

image

این قابلیت حالا با پشتیبانی گوگل می‌تواند به بخش ثابتی از مرورگرهای وب تبدیل شود، چرا که علاوه بر موزیلا، مهندسان سافاری هم در طول سال گذشته از علاقه خود نسبت به استفاده از این قابلیت در مرورگر شرکت اپل خبر داده بودند.

به این ترتیب اکثر مرورگرهای بزرگ و محبوب به زودی پشتیبانی از این قابلیت را به نرم‌افزارهای خود اضافه خواهند کرد تا در کنار سایت‌هایی که به خودی خود از این سازوکار استفاده می‌کنند، همه کاربران بتوانند از این امکان مفید بهره‌مند شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۱/۱۹
زمان دایال آپ خیلی ب کار میومد.
اینک ک سرعت اینترنت بالاست چندان ب چشم نمیاد

سیاوش

۱۳۹۸/۱/۱۸
این همین اپرا توربو خیلی سالا پیش اپرا اینو استفاده میکرد شاید از ده سال پیش