خانهاخبار
اپل یکی دیگر از متخصصان هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرد

اپل یکی دیگر از متخصصان هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرد

اپل اخیرا یکی دیگر از مهندسان موفق گوگل در حوزه هوش مصنوعی را به استخدام خود درآورده است. او احتمالا قرار است روی سیستم خودکار وسایل نقلیه اپل یا سیری کار کند.
۱۳۹۸/۱/۱۷

اپل به‌تازگی یکی دیگر از محققان ارشد هوش مصنوعی گوگل را به استخدام خود درآورده تا در رقابت تنگاتنگ حوزه AI بتواند حرف‌های بیشتری برای زدن داشته باشد.

ایان گودفلا یکی از برجسته‌ترین چهره‌ها در حوزه هوش مصنوعی است که پیش از این در گوگل و شرکت OpenAI کار می‌کرد. اما او اخیرا در پروفایل لینکدین خود اعلام کرده که به عنوان مدیر بخش یادگیری ماشینی در کمپانی اپل مشغول کار شده است.

این نخستین باری نیست که اپل از استعدادهای گوگلی در شرکت خود استفاده می‌کند. کوپرتینویی‌ها در آوریل سال گذشته نیز مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل، جان جیانندریا، را به استخدام خود درآورده بودند.

هوش مصنوعی فناوری مهمی در شرکت‌های بزرگ صنعت تکنولوژی به حساب می‌آید و یافتن محققانی که بتوانند پیشرفت‌های قابل توجه‌ای را در این زمینه در شرکت‌ها رقم بزنند چالش بزرگی است. گوگل معمولا به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی شناخته می‌شود، ولی نباید فراموش کنیم که اپل هم در محصولات خود از این فناوری خیلی زیاد استفاده می‌کند. این شرکت در حال حاضر مشغول توسعه سیستمی خودکار برای وسایل نقلیه است؛ سیستمی که پیاده‌سازی آن به همکاری بسیاری از مهندسان بزرگ حوزه هوش مصنوعی نیاز دارد.

image

گودفلای ۳۴ ساله با سوابق کاری درخشان خود یکی از مهندسان جوان حوزه AI به حساب می‌آید. ولی شاخص‌ترین پروژه او ابداع نوعی سیستم AI است که در واقع شکلی از شبکه‌های مولد تخاصمی یا GAN است.

شبکه‌های GAN از دو بخش مولد و تفکیک‌کننده تشکیل شده‌اند. بخش مولد با کمک مجموعه‌ای از داده‌ها آموزش داده شده و بعد سعی می‌کند آن‌ها را تکرار کند. این بخش خروجی کار خود را به بخش تفکیک‌کننده نشان می‌دهد تا میان داده‌های تمرینی و خروجی جدید تمایز ایجاد شود. اگر تفاوت مشهود باشد، مولد بازگردانده می‌شود تا فرآیند کار دوباره تکرار شود.

شبکه‌های GAN اگرچه تا حد زیادی انتزاعی هستند، ولی به لحاظ عملکردی کاربردی بسیار زیادی دارند. این شبکه‌ها می‌توانند به خوبی تصویر، ویدیو، صوت و متن جعلی بسازند.

گودفلا یکی از استعدادهای برتر حوزه هوش مصنوعی است که هر تیمی می‌تواند از توانایی‌های او در پروژه‌هایش بهره‌مند شود. کسی چه می‌داند، شاید در نهایت سیری هم توانست از امکانات شبکه‌های GAN در سیستم خود استفاده کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

دیانا

۱۳۹۸/۱/۱۷
اگر خوب حقوق بدی من هم میام