خانهاخبار
سامسونگ تولید انبوه مودم‌های 5G را شروع کرد

سامسونگ تولید انبوه مودم‌های 5G را شروع کرد

سامسونگ به تازگی تولید انبوه تراشه‌های مودم 5G اختصاصی خود را شروع کرده تا بتواند در آینده سهم قابل توجه‌ای از بازار شبکه‌های 5G را در اختیار داشته باشد.
۱۳۹۸/۱/۱۶

بر اساس اعلام سامسونگ الکترونیکس، این شرکت تولید انبوه تراشه‌های 5G خود را آغاز کرده است. از میان این تراشه‌های جدید می‌توان به مودم اگزینوس ۵۱۰۰ اشاره کرد که شامل یک چیپست چند-حالته 5G است. این چیپست همان چیپستی است که از آن در گلکسی اس ۱۰ فایو جی استفاده شده و از چهارشنبه در کره جنوبی عرضه شده است.

این مودم که در ماه اوت سال گذشته معرفی شده بود، اولین مودم 5G دنیاست که با استاندارد 5G-NR سازگاری دارد.

علاوه بر این، به گفته سامسونگ، تولید انبوه تک-تراشه فرستنده-گیرنده اگزینوس RF5500 و راهکار ماژولاتور اگزینوس SM5800 نیز آغاز شده است. این فناوری‌ها به تامین انرژی تلفن‌های 5G پرچمدار سامسونگ کمک می‌کنند.

اگزینوس RF5500 برای دانلود ۱۴ مسیر گیرنده، ۴ در ۴ MIMO (ورودی و خروجی چندگانه) و طرح QAM پیشرفته‌تری دارد که از آن در شبکه‌های 5G استفاده می‌شود. اگزینوس SM5800 حدود ۳۰ درصد کارآمدی بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارد.

این سه تراشه همگی از طیف کمتر از ۶ گیگاهرتزیِ استاندارد 5G-NR پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند به ارتباطات رادیویی قدیمی دسترسی داشته باشند.

سامسونگ می‌خواهد با حضور فعال در صنعت 5G جایگاه کوآلکام در حوزه تراشه‌ها و جایگاه هوآوی در حوزه تجهیزات بیسیم را از آن خود کند. البته برخی از دستگاه‌های گلکسی اس ۱۰ فایو جی که در سطح بین‌المللی به فروش می‌رسند، همچنان از تراشه X50 کوآلکام استفاده می‌کنند.

به باور مدیران تجاری سامسونگ، صنعت 5G می‌تواند زمینه‌ساز فرصت‌های منحصر به فردی باشد که این شرکت نمی‌تواند و نباید به راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کند.

اگرچه این غول بزرگ کره‌ای یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان حافظه‌های نیمه‌رساناست، اما این شرکت در حوزه تراشه‌های مودم از اینتل و کوآلکام عقب مانده است.

سامسونگ در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۰ بتواند حدود ۲۰ درصد از سهم بازار تجهیزات بیسیم را از آن خود کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱/۲۰
چه فایده؟ وقتی درصدِ زیادی از ملتِ ما محرومند ازش(بواسطه‌ی گرانی)?