خانهاخبار
ZTE در سال 2018 یک میلیارد دلار زیان ساخته است

ZTE در سال 2018 یک میلیارد دلار زیان ساخته است

بر اساس گزارشات جدید، ZTE در سال 2018 به خاطر مشکلاتی که با دولت آمریکا پیدا کرد، مجموعا یک میلیارد دلار زیان ساخته است. این شرکت انتظار دارد در سال پیش رو عملکرد بهتری داشته باشد.
۱۳۹۸/۱/۱۰

کمپانی ZTE در سال ۲۰۱۸ ماه‌های بدی را سپری کرد چون پس از نزاع با دولت آمریکا بر سر نقض محدودیت‌های صادراتی، در نهایت فعالیت این شرکت به صورت موقت ممنوع اعلام شد و این غول بزرگی چینی را با جریمه‌های سنگینی روبرو کرد. حالا این شرکت با بیشترین میزان زیان سالانه به ارزش ۱.۰۴ میلیارد دلار مواجه شده و بخش عمده آن، یعنی ۱ میلیارد دلار از این رقم، مربوط به جریمه‌ای است که ZTE به آمریکا پرداخته است. این شرکت چاره‌ای جز پذیرش جریمه مربوطه نداشت، چون در غیر این صورت شرکت‌ها دیگر با این کمپانی همکاری نمی‌کردند.

از آن سو، در استرالیا، نیوزلند و ژاپن هم پرونده‌هایی تشکیل داده شد تا فعالیت ZTE و همتای چینی آن‌ها یعنی هوآوی ممنوع شود و آن‌ها نتوانند شبکه‌های 5G را راه‌اندازی کنند. این اتفاقات باعث تشدید میزان زیان‌های این شرکت شد. ولی با همه این‌ها، ZTE توانست در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ حدود ۴۱ میلیون دلار سود به دست آورد.

این شرکت انتظار دارد که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رهبران حوزه تجهیزات تلکام به توسعه بیشتر در بخش 5G و امنیت سایبری ادامه داده و نهایتا امسال به ۱۷۹ میلیون دلار سود برسد. با توجه به این که ۲۰۱۹ سال 5G است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که شرایط ZTE هم پس از وقوع همه این اتفاقات ناگوار کمی بهتر شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)