خانهاخبار
کارمند سابق اپل: این شرکت قوانین خودش را نقض می‌کند

کارمند سابق اپل: این شرکت قوانین خودش را نقض می‌کند

یکی از توسعه‌دهندگان سابق اپل اخیرا گفته که سرویس اپل نیوز پلاس ناقض قوانین اپ استور است و اگر این برنامه توسط شخص دیگری ثبت می‌شد مطمئنا آن را در این فروشگاه ثبت نمی‌کردند.
۱۳۹۸/۱/۱۰

اگرچه نظرات کارشناسی درباره سرویس جدید اپل نیوز پلاس ضد و نقیض بوده، اما برخی‌ها باور دارند که یک چیز کاملا واضح است: اپل در زمینه قوانین اپ استور استانداردهای دوگانه‌ای دارد. یکی از توسعه‌دهندگان سابق اپل می‌گوید اگر اپل نیوز پلاس توسط شخصی به جز خود اپل در فروشگاه اپلیکیشن‌های این شرکت ثبت می‌شد، کوپرتینویی‌ها مطمئنا اجازه انتشار آن را نمی‌دادند.

دِیو دیلانگ که ۷ سال به عنوان مهندس در اپل کار کرده می‌گوید اپل نیوز پلاس قوانین اپ استور را در حوزه مسائل مربوط به حق اشتراک زیر پا گذاشته است. به گفته دیلانگ، باید در صفحه ثبت اشتراک +Apple News اطلاعاتی درباره چگونگی لغو اشتراک و خط مشی حریم خصوصی این اپلیکیشن قرار داده شود.

اگر به توافق‌نامه توسعه‌دهندگان اپل نگاه کنید، فهرست بلند بالای آیتم‌هایی را می‌بینید که اپلیکیشن‌ها باید در صفحات ثبت اشتراک خود آن‌ها را رعایت کنند. این فهرست اساسا به کاربر کمک می‌کند تا در هنگام ثبت اشتراک از همه چیز اطلاع پیدا کند، اما صفحه ثبت اشتراک اپل نیوز پلاس از این قواعد تبعیت نمی‌کند و حتی به کاربر نمی‌گوید که مدت زمان دوره آزمایشی رایگان این سرویس چقدر است، بنابراین کاربر متوجه نمی‌شود که چه زمانی سرویسش از حالت رایگان به پولی تغییر پیدا خواهد کرد.

این موارد نکاتی است که عدم رعایت آن‌ها باعث می‌شود برنامه‌ها در اپ استور پذیرفته نشوند. دیلانگ می‌گوید بازرسان اپ استور آن قدر سخت‌گیرند که از کوچک‌ترین موارد هم چشم‌پوشی نمی‌کنند. اکنون سوال این است که برای این استاندارد دوگانه چه پاسخی وجود دارد. آیا به زودی باید منتظر دادگاهی در خصوص این موضوع باشیم؟

البته این اولین باری نیست که اپل متهم به اتخاذ چنین استاندارد دوگانه‌ای شده است. این شرکت قبلا به خاطر ارسال نوتیفیکیشن‌های ناخوانده درباره اپل موزیک و سریال Carpool Karaoke مورد انتقاد قرار گرفته بود. این چهارمین دفعه‌ای است که در ظرف چهار ماه اپل مجددا قوانین و مقررات خودش را نقض کرده، اما این شرکت تاکنون به صورت عمومی در این باره اظهار نظر نکرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)