خانهاخبار
گوگل قابلیت نادیده گرفتن نوتیفیکیشن‌ها را به اندروید Q باز می‌گرداند

گوگل قابلیت نادیده گرفتن نوتیفیکیشن‌ها را به اندروید Q باز می‌گرداند

اگرچه در نسخه بتای اندروید Q امکان حذف نوتیفیکیشن‌ها با سوایپ به هر دو جهت چپ و راست حذف شده بود، اما حالا به نظر می‌رسد گوگل تصمیم گرفته این قابلیت را در قالب امکانی جدید به اندروید برگرداند.
۱۳۹۸/۱/۱۰

با توجه به نسخه بتای اندروید Q در نسخه بعدی این سیستم عامل دیگر با سوایپ کردن به هر دو جهت چپ و راست نمی‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را نادیده بگیرید. در این نسخه تنها راهی که برای نادیده گرفتن نوتیفیکیشن‌ها دارید این است که آن‌ها را به سمت راست سوایپ کنید، چون سوایپ به سمت چپ فقط دو گزینه برای به تعویق انداختن اعلان یا مسدود کردن آن با شما نمایش می‌دهد. در اندروید ۹ پای به هر طرفی که سوایپ می‌کردید نوتیفیکیشن‌ها پاک می‌شدند، اما اگر می‌خواستید به این دو گزینه دسترسی داشته باشید، باید آرام‌تر سوایپ می‌کردید.

اما حالا به گزارش XDA Developers، در نسخه بعدی اندروید قابلیتی اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد جهتی را که با سوایپ به سمت آن می‌توانند اعلان‌ها را نادیده بگیرند انتخاب کنند. این اطلاعات از متن ایمیلی استخراج شده که به یکی از آدرس‌های ایمیل گوگل منتسب است.

در این مطلب گفته شده که گوگل تنظیمات مذکور را در یکی از نسخه‌های آتی اندروید پیاده‌سازی می‌کند. با این حساب، این قابلیت می‌تواند در جایی میان اندروید Q تا اندروید Z و حتی نسخه‌های پس از آن قرار داده شود. با این حال، از آن‌جایی که محدودسازی جهت سوایپ برای پاک کردن نوتیفیکیشن‌ها اعتراض بسیاری از کاربرانی را به دنبال داشت که نسخه بتای اندروید Q را نصب کرده بودند، می‌توانیم امیدوار باشیم که این ویژگی در نسخه نهایی اندروید Q اضافه شود.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد گزینه‌ای به منظور تنظیم سوایپ به سمت چپ، راست یا هر دو جهت داشته باشند تا از روش دلخواه خود بتوانند نوتیفیکیشن‌ها را پاک کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)