خانهاخبار
ملاقات مدیرعامل گوگل با ترامپ

ملاقات مدیرعامل گوگل با ترامپ

رییس جمهور امریکا، دونالد ترامپ، روز گذشته در توییتر خودش اعلام کرد که جلسه‌ای با مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، داشته است.
۱۳۹۸/۱/۸

رییس جمهور امریکا، دونالد ترامپ، روز گذشته در توییتر خودش اعلام کرد که جلسه‌ای با مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، داشته است.

ترامپ در این توییت گفته که پیچای اعلام کرده موتور جستجوی گوگل کاملا به نیروی نظامی امریکا متعهد است در حالی که گوگل برای حضور در چین با انتقاداتی مواجه است. ترامپ در ادامه توییت خودش گفته که این جلسه نتیجه بسیار خوبی داشته است.

ترامپ بازهم در توییت خودش اشتباهات خنده‌داری دارد؛ در این توییت ترامپ پیچای را President (رییس) گوگل خطاب کرده در حالی که پیچای در حقیقت CEO (مدیرعامل) گوگل است.

image

 

سخنگوی گوگل این جلسه را تایید کرده است؛ او گفته که ما خوشحالیم که گفتگوهای سازنده‌ای با رییس جمهور امریکا در مورد سرمایه‌گذاری در آینده نیروی کار امریکا، رشد فناوری‌های در حال ظهور و تعهد مداوم ما برای همکاری با دولت امریکا داشته‌ایم.

کاخ سفید هنوز هیچ واکنشی به این جلسه نشان نداده است.

گوگل در مورد پروژه‌های خودش در چین با تهدیداتی مواجه است. ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش، در ماه جاری گفت که کار این غول جستجو در کشور "به طور غیرمستقیم به ارتش چین کمک می‌کند". براساس گزارش بلومبرگ، Pichai قرار بود روز چهارشنبه با دانفورد هم ملاقات کند.

از سال 2017، گوگل یک آزمایشگاه هوش مصنوعی در پکن داشته است. این شرکت همچنین تحت عنوان پروژه "Dragonfly" تلاش می‌کند تا گوگل را به چین بازگرداند، پس از آنکه در سال 2010 بازار چین را از دست داد. البته پیچای اعلام کرده که این پروژه بیشتر یک حرکت اکتشافی است و گوگل برنامه‌ای ندارد تا به‌عنوان یک موتور جستجو به چین بازگردد.

در همین حال تابستان گذشته گوگل تصمیم گرفت تا قرارداد خودش را با پنتاگون تحت عنوان Maven تمدید نکند. ماون پروژه‌ای برای استفاده از AI برای بهبود تجزیه‌وتحلیل فیلم هواپیماهای بدون سرنشین است. این تصمیم زمانی گرفته شده که کارمندان گوگل در تظاهراتی اعلام کردند گوگل نباید از فناوری‌های خودش در زمینه نظامی استفاده کند. در ماه ژوئن سال گذشته پیچای اعلام کرد که این قرارداد تمدید نمی‌شود و مجموعه دستورالعمل‌هایی برای چگونگی توسعه هوش مصنوعی را منتشر کرد. این دستورالعمل‌ها شامل تعهداتی است که هیچ‌گاه هوش مصنوعی برای تسلیحات نظامی توسعه داده نشود و تنها از این تکنولوژی برای مقاصد بهبود اجتماعی بهره ببرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)