خانهاخبار
شایعات می‌گویند گلکسی نوت 10 دکمه فیزیکی ندارد!

شایعات می‌گویند گلکسی نوت 10 دکمه فیزیکی ندارد!

اخیرا گزارشی منتشر شده که مدعی است گلکسی نوت 10 احتمالا با طراحی بدون دکمه تولید می‌شود و به جای دکمه‌های فیزیکی از پدهای خازنی استفاده خواهد کرد.
۱۳۹۸/۱/۸

بر اساس گزارش مجله کره‌ای ETNews، سامسونگ احتمالا می‌خواهد همه دکمه‌های فیزیکی را از روی نوت ۱۰ حذف کرده و به جای آن‌ها از پدهای خازنی استفاده کند.

به این ترتیب به جای این که دکمه‌های فیزیکی را فشار دهید، باید انگشت خود را روی ناحیه‌های خازنی خاصی از بدنه قرار دهید تا بتوانید دستگاه را قفل یا صدا را کم و زیاد کنید. البته گفته می‌شود که محل این پدهای خازنی در همان قسمتی خواهد بود که در حال حاضر دکمه‌ها وجود دارند. اگر این گزارش درست باشد، احتمالا دکمه بیکسبی هم حالتی مشابه پیدا خواهد کرد تا طراحی کلی نوت ۱۰ به شکل دستگاهی بدون دکمه باشد.

علاوه بر این، منابع مطلع به ETNews اعلام کرده‌اند که از این روش احتمالا در برخی از تلفن‌های میان‌رده مثل سری گلکسی A نیز استفاده خواهد شد.

سامسونگ اولین شرکتی نیست که احتمالا قصد دارد از طراحی بدون دکمه استفاده کند. پیش از این Meizu Zero اولین تلفن هوشمندی بود که با طراحی بدون دکمه (و حتی بدون پورت) در ابتدای سال ۲۰۱۹ معرفی شد. البته هنوز هم مشخص نیست که این دستگاه چه زمانی به بازار می‌آید، ولی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سامسونگ و بقیه شرکت‌ها هم به زودی به تولید دستگاه‌هایی مشابه دست بزنند.

اگرچه این گزارش جذابیت زیادی دارد، اما نکته نگران‌کننده این است که زمان زیادی تا معرفی نوت ۱۰ باقی نمانده. همیشه اخبار مربوط به فناوری‌های جدید، مثل حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای، چند سال زودتر از ورود آن‌ها به بازار به گوش می‌رسید. اما این بار چند ماه قبل از عرضه محصول شاهد انتشار این خبر هستیم.

شاید سامسونگ از مدت‌ها قبل در پشت درهای بسته مشغول کار روی این سیستم بوده، اما هنوز برای نظر دادن در این زمینه زود است. فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم چه پیش می‌آید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۸/۱/۸
حذف دکمه فیزیکی فعلا در حد طرح مفهومی هست و سامسونگ هیچوقت پرچمدارش رو با طرح آزمایشی تولید نمیکنه و این‌ها فقط شایعه است که تا چندسال آینده به گوشی های مطرح بازار راه پیدا نمیکنه