خانهاخبار
معاون اول آمریکا خواستار ارسال مجدد انسان به ماه تا سال 2024 شد

معاون اول آمریکا خواستار ارسال مجدد انسان به ماه تا سال 2024 شد

مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا، در شورای ملی فضا گفت ناسا باید تا سال 2024 دوباره به ماه انسان بفرستد. به عقیده او این امر با توجه به تجربیات گذشته کاملا شدنی است.
۱۳۹۸/۱/۷

معاون اول رئیس جمهور آمریکا، مایک پنس، به‌تازگی در شورای ملی فضا اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ مجددا به ماه انسان بفرستد. او تاکید داشت که آمریکا باید به خاطر جنبه‌های اقتصادی و امنیت ملی برترین کشور در حوزه فعالیت‌های فضایی باقی بماند. پنس گفت حضور ماندگار آن‌ها در فضا به جایگاه مستحکم این کشور در زمینه تدوین قوانین و مقررات فضایی کمک می‌کند.

وی گفت قبول دارد که این ضرب‌الاجل کوتاه و پرفشار است، اما با توجه به سابقه ناسا در ماموریت آپولو ۱۱ می‌توان انتظار داشت که اگر انگیزه و امکانات لازم مهیا باشد، نیروهایی آمریکا چقدر سریع می‌توانند این ماموریت‌ها را ممکن کنند. پنس گفت اگر سامانه پرتاب فضایی هنوز آماده نیست، بهتر است از راکت‌های خصوصی استفاده شود.

با این همه، نکته مهمی که در این برنامه‌ریزی مغفول مانده بودجه لازم برای محقق ساختن این ماموریت است. اگرچه بودجه پیشنهادی برای برنامه پیشین ناسا که تا سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده بود با کمی افزایش به ۲۱ میلیارد دلار می‌رسید، ولی کیتی ماکِ اخترفیزیکدان متذکر می‌شود که این بودجه نسبت به بودجه‌ای که در دهه ۱۹۶۰ به برنامه آپولو اختصاص یافته بود خیلی کمتر است، و در عین حال هزینه سفرهای فضایی نیز در طول این سال‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است. در ادامه می‌توانید نمودار بودجه ناسا در طول سال‌های مختلف را مشاهده کنید:

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)