خانهاخبار
آمار فروش موبایل در چین به کمترین میزان خود در 6 سال گذشته رسیده است

آمار فروش موبایل در چین به کمترین میزان خود در 6 سال گذشته رسیده است

بر اساس آمارهای جدید، میزان فروش تلفن‌های هوشمند در کشور چین در ماه فوریه نسبت به شش سال گذشته به کمترین میزان خود رسیده است.
۱۳۹۷/۱۲/۲۳

پیش از این اعلام شده بود که یکی از دلایل اصلی عملکرد نامطلوب اپل در فصل تعطیلات فروش پایین محصولات این شرکت در کشور چین بوده است. حالا در خبرهای جدید هم نشانی از بهبود وضعیت این کشور دیده نمی‌شود. بر اساسی گزارشی که از فروش تلفن‌های هوشمند در ماه فوریه منتشر شده آمار فروش چین در مقیاس سال به سال ۱۹.۹ درصد کاهش یافته و به کمترین میزان خود در ۶ سال گذشته رسیده است.

این اطلاعات توسط آکادمی اطلاعات و فناوری اطلاعات چین منتشر شده که یکی از سازمان‌های دولتی این کشور است. به گزارش رویترز، آمار فروش موبایل در ماه فوریه ۱۴.۵ میلیون دستگاه بوده و این عدد کمترین میزان فروش در ماه فوریه از سال ۲۰۱۳ بوده است.

آمار کلی فروش در ماه فوریه به خاطر مصادف شدن با سال جدید قمری در این کشور معمولا کمی پایین است. اما فروش تلفن‌های هوشمند امسال به خاطر وضعیت نامناسب اقتصادی و جنگ تجاری با آمریکا کمتر از حد معمولا بوده است. تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا باعث شده شرایط بازار با تردیدهای بسیاری مواجه شود و خیلی از مصرف‌کنندگان هم در تصمیم‌گیری‌های خود تجدید نظر کردند.

image

مدیر عامل اپل، تیم کوک، در گزارش پیش‌بینی درآمدهای خود گفته بود که در محاسبات آن‌ها درآمد حاصل از منطقه چین بزرگ حدود ۴.۸ میلیارد دلار کاهش یافته و این اتفاق بر گزارش درآمد شرکت‌های مستقر در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و کره جنوبی تاثیر گذاشته است. مدیر مالی این شرکت، لوکا مائستری هم اعتقاد دارد که تقریبا همه افت فروش آیفون به خاطر وضعیت بازار چین است.

اگرچه اپل در گزارش اخیر خود میزان فروش دستگاه‌های این شرکت را اعلام نکرده، ولی بر اساس اطلاعات شرکت‌های Counterpoint، گارتنر، IDC و استراتژی آنالیتیکز، این آمار در بازه ۶۴ تا ۶۸.۴ میلیون دستگاه بوده است.

البته به باور یکی از تحلیل‌گران سرشناس اپل به نام کم مک‌مرکی، کاهش فروش آیفون متاثر از ۵ دلیل عمده است: رقابت، اقتصاد، فرهنگ، ترندهای روزانه و WeChat.

با توجه به این اتفاقات اپل تصمیم گرفته تا با استراتژی‌های مالی جدید و کاهش قیمت آیفون در مدل‌های مختلف این محصول دست به اصلاح شرایط موجود بزند. با این حال، برخی از تحلیل‌گران اقتصاد می‌گویند اگر اپل می‌خواهد آمار فروش خود را به وضعیت قبلی برگرداند باید مدلی جدید از آیفون را به صورت اختصاصی برای بازار چین طراحی کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علیرضا

۱۳۹۷/۱۲/۲۷
واسه اینکه تغییرات گوشی ها کاربردی و مطلوب نیست.... اس7 اج دارم کم کم داره وارد 3 سال میشه هنوزم گوشی ای بعض این ندیدمکه چشممو بگیره همه نیاز هامو هم برطرف میکنه

جمال

۱۳۹۷/۱۲/۲۳
چون نوآوری هم نیست . گوشیا فرقی ندارن . قدیم هر 2 سال باید گوشی عوض میکردیم الان پنج سال هم کافیه