خانهاخبار
پتنت جدید گوگل طراحی کنترلر پروژه استریم را نشان می‌دهد

پتنت جدید گوگل طراحی کنترلر پروژه استریم را نشان می‌دهد

به تازگی پتنتی توسط گوگل برای دریافت نوتیفیکیشن روی کنترلر ثبت شده که در این پتنت می‌توانیم طراحی احتمالی کنترلر پروژه استریم این شرکت را ببینیم.
۱۳۹۷/۱۲/۲۱

گوگل در شرف معرفی یک محصول تحت وب بزرگ دیگر است. به زودی قرار است اطلاعات بیشتری درباره Project Stream گوگل اعلام شود. این پروژه فناوری جدید استریمی است که در ماه اکتبر سال گذشته بر روی بازی اساسینز کرید اودیسه آزمایش شد. حالا به تازگی پتنتی منتشر شده که طراحی ظاهری کنترلر اختصاصی گوگل را نشان می‌دهد.

از یک طرف کنترلرهای بازی این روزها دیگر کمابیش به نوعی استاندارد خاصی تبدیل شده‌اند. در هر کنترلر دو استیک آنالوگ، چهار دکمه عملیاتی، چهار دکمه فلش‌دار برای هر جهت‌ها و دکمه‌هایی برای کنترل سیستم وجود دارد. تنها تفاوت عمده این کنترلر با کنترلرهای موجود در بازار شکل چینش دکمه‌ها و دکمه‌های اضافه‌ای است که در این دستگاه قرار داده شده است.

image

گوگل مدتی قبل پتنتی برای دریافت نوتیفیکشن روی کنترلر بازی را ثبت و طراحی زیر را در این پتنت قرار داد. این طراحی شکل ظاهری کنترلر آن‌ها را نشان می‌دهد. در وسط این کنترلر یک دکمه بزرگ وجود دارد که میان دو دکمه تنظیماتی دیگر قرار گرفته و بسته به نوع بازی می‌تواند عملکردهایی مثل رفتن به خانه، بازگشت به عقب یا باز کردن منو را داشته باشد. علاوه بر این‌ها، دکمه‌ای با علامت میکروفون هم دیده می‌شود که می‌تواند برای چت کردن و استفاده از گوگل اسیستنت مورد استفاده قرار بگیرد.

image

بسیاری از طراحان خیلی زود با کمک پتنت گوگل شکل احتمالی این کنترلر را به صورت سه بعدی ایجاد کردند. تصاویری که در این پست می‌بینید متعلق به وبسایت Yanko Design است که از روی پتنت مذکور کنترلری سفیدرنگ با دکمه‌های سیاه و رنگ‌های معروف برند گوگل ساخته. با توجه به این که اکثر کنترلرهای بازار سیاه هستند، این کنترلر با رنگ سفید خود می‌تواند توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کند.

image

تمرکز این پتنت روی قسمت دریافت نوتیفیکیشن است که احتمالا از طریق سیستم بازخورد هپتیک انجام خواهد شد. سیستم استریمینگ بازی گوگل با کمک این کنترلر می‌تواند بسیاری از مشکلات استریمرها را حل کند، اما باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده چه خبرهایی منتشر خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)