خانهاخبار
کوآلکام 31 میلیون دلار از اپل غرامت می‌خواهد

کوآلکام 31 میلیون دلار از اپل غرامت می‌خواهد

شرکت کوآلکام در جدیدترین دادخواست خود می‌خواهد 31 میلیون دلار از اپل بابت نقض پتنت‌های این شرکت غرامت بگیرد.
۱۳۹۷/۱۲/۱۹

اپل و کوآلکام چند روز پیش دوباره در سن دیگو به دادگاه رفتند. کوآلکام روز جمعه از اپل به خاطر نقض پتنت‌های خود درخواست ۳۱ میلیون دلار غرامت کرد.

در دادگاه روز جمعه به نظر می‌آمد که اپل شاهد اصلی خود را از دست داده است. مهندس سابق کوپرتینویی‌ها، آرجونو سیوا، که قرار بود روز پنج‌شنبه شهادت بدهد ظاهرا در دادگاه سن دیگو حاضر نشده است. تیم حقوقی اپل می‌گوید کوآلکام در این اتفاق دست داشته و شاهد آن‌ها را از شهادت دادن منصرف کرده است.

با این حال ظاهرا شرایط طوری رقم خورده که سیوا قرار است هفته آینده برای اپل شهادت بدهد.

به گزارش CNET کوآلکام می‌خواهد حدود ۳۱ میلیون دلار از اپل بابت نقض سه پتنت این شرکت خسارت بگیرد. این خسارت در واقع معادل ۱.۴۰ دلار برای هر آیفون است.

این خسارت متعلق به آیفون‌هایی است که از ژولای سال ۲۰۱۷ فروخته شده و شامل تراشه‌های مربوط به اینتل است که در آن سال جایگزین قطعات کوآلکام شد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ در برخی از مدل‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به استفاده از مودم‌های اینتل روی آورد. حالا اپل به جایی رسیده که در همه موبایل‌های خود به جای کوآلکام از اینتل استفاده می‌کند.

یکی از این پتنت‌ها قابلیتی است که به آیفون اجازه می‌دهد پس از روشن شدن به سرعت به اینترنت وصل شود. پتنت دوم مربوط به سازوکاری است که میان مودم و پردازنده برقرار است تا دانلود اپلیکیشن‌ها را مدیریت کنند. و پتنت سوم مربوط به پردازش گرافیک و عمر باتری است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

azim

۱۳۹۷/۱۲/۲۰
گهي زين به پشت و گهي پشت به زين
يه مدت بود اپل توي اين دادگاها دنبال غرامت از اين و اون بود حالا شرايط عوض شده و گويا ايده هاشون تموم شده و ......بد نيست با اين همه ادعا خودشون يه چيزي را توليد کنند ببينيم چقدر موفقند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟