خانهاخبار
پینینفارینا باتیستا از راه رسید؛ هیولای 1874 اسب بخاری!

پینینفارینا باتیستا از راه رسید؛ هیولای 1874 اسب بخاری!

پس از مدت‌ها انتظار خودروی پینینفارینا باتیستا معرفی شد. این خودرو قدرتی برابر با 1874 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
۱۳۹۷/۱۲/۱۵

اگر گروهی از مهندسانی که در توسعه خودروهایی مانند بوگاتی ویرون، بوگاتی شیرون، فراری سرجیو، لامبورگینی اوروس، مک‌لارن P1، مرسدس - ای‌ام‌جی پروژه وان، پاگانی زوندا و پورشه Mission E نقش داشته‌اند را دور هم جمع کنید، نتیجه آن یک خودروی گرندتور برقی بسیار قدرتمند می‌شود. این محصول، اولین خودروی پینیفارینا بوده که با نام باتیستا معرفی شده است. پینیفارینا نزدیک به 90 سال در طراحی خودروهای مطرح بازار نقش داشته است. پینینفارینا باتیستا قدرتمندترین خودروی جاده‌ای محسوب می‌شود که توسط یک شرکت ایتالیایی به تولید می‌رسد.

پینینفارینا Batista به دو موتور برقی مجهز شده که هر یک از آن‌ها روی یک محور قرار گرفته است. این دو موتور در مجموع قدرت فوق‌العاده زیاد 1874 اسب بخار (1397 کیلووات) را در اختیار راننده قرار می‌دهند. گشتاور تولیدی این دو موتور در مجموع به 2300 نیوتون متر می‌رسد. خالق پینینفارینا باتیستا ادعا می‌کند سرعت این خودرو در کمتر از 2.0 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و همچنین حداکثر سرعت این هایپرکار برابر با 350 کیلومتر بر ساعت است.

image

سرعت پینیفارینا Batista در کمتر از 12 ثانیه به 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای یک خودروی تمام برقی قابل توجه است. در این خودرو از باتری 120 کیلووات ساعتی استفاده شده که بردی برابر با 450 کیلومتر را برای آن به همراه داشته است. در کابین باتیستا شاهد حضور سه نمایشگر هستیم که به راننده کمک می‌کند. اطلاعات ضروری خودرو مانند سرعت در نمایشگر میانی به نمایش گذاشته می‌شود. راهنمای خودرو در یک نمایشگر و سیستم ناوبری در صفحه نمایش سوم قابل مشاهده است.

image

در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو، شرکت پینینفارینا خودروی باتیستا را در رنگ‌های آبی، خاکستری و سفید به نمایش گذاشته است. با توجه به این موضوع، این شرکت ایتالیایی قابلیت شخصی‌سازی بالایی را برای کاربران ایجاد کرده است. در حال حاضر قیمت این هایپرکار جذاب مشخص نشده است؛ با این حال خریداران ثروتمند می‌توانند آن را در نمایشگاه خودروی ژنو سفارش دهند.

image

پینینفارینا تنها 150 نمونه از این خودرو را به تولید می‌رساند و آن را در کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آسیا به فروش می‌رساند. تولید این هایپرکار از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohsen

۱۳۹۷/۱۲/۱۵
چون که پراید از این گرون تره پس معلومه پراید بهتره.پس منم پراید را به این ترجیح میدم