خانهاخبار
فروش CD و صفحات گرامافون در سال 2018 از فروش آیتونز بیشتر بوده است

فروش CD و صفحات گرامافون در سال 2018 از فروش آیتونز بیشتر بوده است

با توجه به آمارهای جدید، میزان فروش CD و صفحات گرامافون مربوط به صنعت موسیقی از فروش سرویس‌های استریم آنلاین مثل آیتونز پیشی گرفته است.
۱۳۹۷/۱۲/۱۴

امروزه خرید و دانلود آهنگ‌های جدید به لطف سرویس‌های استریم آنلاین مثل اسپاتیفای و اپل موزیک خیلی راحت شده، اما گزارشی جدید نشان می‌دهد که آمار دانلود از این سرویس‌ها پایین آمده است. در حقیقت تعداد کسانی که در سال ۲۰۱۸ سی‌دی و صفحات گرامافون خریده‌اند بیشتر از کسانی بوده که محصولات موسیقیایی را به صورت دیجیتال تهیه کرده‌اند.

به گزارش انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا، مجموع تعداد دانلود موسیقی در سال ۲۰۱۸ – به رهبری آیتونز – حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و به کمی بیشتر از ۱ میلیارد دلار رسیده است. آمار دانلود آلبوم‌ها نیز تا ۲۵ درصد کمتر شده است.

اگر این آمار را با آمار سال‌های قبل مقایسه کنیم، عدد مذکور در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۰ درصد از درآمد دنیای موسیقی را تشکیل می‌داد. پارسال این مقدار به ۱۱ درصد رسید. از آن سو، میزان فروش رسانه‌های فیزیکی مثل سی‌دی و صفحات گرامافون نیز ۲۳ درصد کاهش داشته اما مجموعا ۱.۱۵ میلیارد دلار بوده و بنابراین از میزان فروش محتواهای دیجیتال بیشتر بوده است.

نکته بعدی گزارش مذکور این است که طرفداران موسیقی در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۲۰ میلیون دلار صفحه گرامافون خریده‌اند. وبسایت Cult of Mac می‌گوید این مقدار معادل آمار دانلود آلبوم از آیتونز در سال گذشته بوده است.

اپل احتمالا می‌خواهد در نهایت تمرکزش را بر روی پکیج استریمینگ خود خواهد گذاشت و اتکای خاصی به میزان فروش آیتونز نخواهد کرد. این شرکت به همراه اسپاتیفای بزرگ‌ترین بازیگران صنعت استریم موسیقی هستند و در سال ۲۰۱۸ موفق شده‌اند آمار تعداد اشتراک‌های موسیقی را نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۴۲ درصد افزایش دهند.

علاوه بر این، بر اساس اطلاعات همین گزارش، سرویس‌های استریم موسیقی نظیر اپل موزیک در هر ماه از سال ۲۰۱۸ مجموعا حدود یک میلیون مشترک جدید داشته‌اند.

از آن طرف، اگرچه فروش رسانه‌های فیزیکی از آهنگ‌های دیجیتالی بیشتر بوده، ولی فروش سی‌دی به تنهایی ۳۴ درصد کاهش یافته و به ۶۹۸ میلیون دلار رسیده است. این نخستین باری است که از سال ۱۹۸۶ به بعد میزان درآمد سالانه حاصل از فروش سی‌دی به کمتر از ۱ میلیارد دلار می‌رسد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)