خانهاخبار
شیائومی با همکاری شرکت لایت برای تلفن‌های هوشمند ماژول‌های چندگانه دوربین می‌سازد

شیائومی با همکاری شرکت لایت برای تلفن‌های هوشمند ماژول‌های چندگانه دوربین می‌سازد

شیائومی و شرکت لایت در کنفرانسی مشترک در MWC 2019 اعلام کردند که قصد دارند با همکاری یکدیگر برای تلفن‌های هوشمند ماژول‌های چندگانه دوربین بسازند.
۱۳۹۷/۱۲/۱۰

شیائومی و لایت، شرکتی در تصویر پردازش تصویر، در کنگره جهانی موبایل اعلام کردند که می‌خواهند با همکاری یکدیگر برای تلفن‌های هوشمند دوربین‌های جدیدی با ماژول چندگانه بسازند. این دو شرکت وعده داده‌اند که دوربین‌های حاصل از همکاری مشترکشان دارای قابلیت‌هایی در سطح DSLR خواهد بود، اما اعلام نکرده‌اند اولین محصول مشترک آن‌ها در چه تاریخی وارد بازار می‌شود.

شرکت لایت با استفاده از آرایه‌های چندگانه دوربین در زمینه راهکارهای پردازش تصویر فعالیت می‌کند. این شرکت تا تولید تراشه‌ای پیش رفته که دارای آرایه‌های ۶، ۱۲ و ۱۸ تایی است. اگرچه شیائومی و لایت اعلام نکرده‌اند که آن‌ها به دنبال چه تعداد آرایه هستند، ولی به نظر نمی‌رسد که هدف آن‌ها عدد آن‌چنان بالایی باشد، چون در تلفن‌های هوشمند محدودیت‌های خاصی وجود دارد. برای مثال، همان طور که چند روز پیش دیدیم، نوکیا به تازگی موفق به تولید نوکیا ۹ پیورویو با دوربین ۶ گانه شده است.

شرکت لایت تراشه ASIC ویژه‌ای دارد که به طور مستقل همه ماژول‌های دوربین را کنترل می‌کند تا فوکوس، نوردهی، وایت بالاس و مواردی از این دست را تنظیم نماید. پس از آن که ماژول‌های دوربین تصاویر را ثبت کردند، ASIC آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند و تصویری از نوع RAW به وجود می‌آورد که حاوی اطلاعات رنگ، نور و سایه‌های محیطی است. بعد از این مرحله، ASIC تصویر RAW را با دو انتقال‌دهنده MIPI به پردازنده اپلیکیشن می‌فرستد.

بر اساس اطلاعاتی که در کنفرانس مشترک لایت و شیائومی منتشر شد، این دو شرکت می‌خواهند نه فقط یک راهکار تصویرسازی، بلکه چندین راهکار گوناگون را در این زمینه برای تلفن‌های هوشمند روانه بازار کنند. بنابراین به زودی می‌توانیم شاهد فناوری‌های لایت در موبایل‌های آتی شیائومی باشیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)