خانهاخبار
شایعات مربوط به موبایل تاشوی موتورولا تایید شد

شایعات مربوط به موبایل تاشوی موتورولا تایید شد

یکی از مدیران ارشد شرکت موتورولا در مصاحبه‌ای تایید کرد که این شرکت نیز مشغول تولید تلفن هوشمند منعطف است و به زودی خبرهای بیشتری درباره این محصول اعلام خواهد شد.
۱۳۹۷/۱۲/۱۰

موتورولا مشغول کار روی یک موبایل تاشو است و اگرچه که نام این موبایل RAZR خواهد بود ولی این دستگاه تاشو با آن تاشوهای قبلی تفاوت‌های بسیاری دارد. این تلفن هوشمند دستگاهی منعطف مثل گلکسی فولد یا میت ایکس هوآوی خواهد بود که دارایی نمایشگری لمسی با امکان تاشوندگی است. این شرکت چند روز پیش در MWC 2019 حاضر شد و چیزی درباره گوشی تاشوی خود نگفت. ولی این به معنای آن نیست که موتورولا روی چنین محصولی کار نمی‌کند.

خبرهای مربوط به موبایل منعطف موتورولا از چند ماه پیش شروع شد. این شرکت با الگوبرداری از سبک طراحی RAZR می‌خواهد برخلاف تلفن‌های هوآوی و سامسونگ که از کناره‌ها تا می‌شود، دستگاهی مثل RAZR بسازد انعطاف‌پذیری عمودی داشته باشد. اما در این محصول جدید به جای وجود کیبورد فیزیکی، همه دستگاه از نمایشگر لمسی ساخته می‌شود.

پیش از این گفته می‌شد این موبایل به صورت اختصاصی از طریق اپراتور ورایزن عرضه می‌شود و احتمالا تا انتهای ماه فوریه معرفی خواهد شد. در پتنت‌هایی که از این گوشی منتشر شده بود می‌توانستیم شیوه طراحی موتورولا RAZR 2 را ببینیم.

image

با این حال ماه فوریه تقریبا به پایان رسیده و خبری از این دستگاه نشده است. حالا دن دِری، مدیر ارشد محصولات جهانی موتورولا، در گفتگو با وبسایت Engadget تایید کرده که تلفن هوشمند این شرکت در مرحله تولید قرار دارد.

او می‌گوید آن‌ها از مدت‌ها پیش کار روی موبایل‌های تاشو را آغاز کرده و تیم‌شان طرح‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. آن‌ها سعی کردند – مثل میت ایکس هوآوی – از پنل OLED پلاستیکی به همراه نوار پلاستیکی در بالای دستگاه استفاده کنند، اما این طراحی باعث می‌شد نمایشگر مستعد خط و خش قرار بگیرد.

image

در نتیجه، با توجه به حرف‌های دری به نظر می‌رسد محصول موتورولا هم به سمت داخل تا می‌شود. او می‌گوید: «وقتی می‌دانید قرار است با مشکل خط و خش روبرو شوید، دستگاهی خواهید داشت که خیلی زود بلااستفاده می‌شود.»

ایده استفاده از تکنولوژی جدید صفحات OLED همراه با برند آشنای RAZR همین حالا هم خیلی از طرفداران این شرکت را به وجد آورده است، اما موتورولا احتمالا می‌خواهد یک گام فراتر برود. دن دری تایید کرد که سبک طراحی دیگری با لولای دوگانه نیز در این شرکت در حال بررسی است و می‌تواند میزان تاشوندگی این دستگاه را به عدد سه برساند.

image

این شیوه طراحی می‌تواند به RAZR 2 کمک کند تا اندازه کوچک‌تری داشته باشد یا در حالت باز صفحه نمایش بزرگ‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد. بر اساس صحبت‌های او می‌توان حدس زد که احتمال پیاده‌سازی حالت اول خیلی بیشتر است، چون این شرکت تولید تبلت را به والد خود یعنی لنوو واگذار کرده، اما با این حال ساختن دستگاهی با لولای دوگانه تلاش جسورانه‌ای در اولین اقدام برای تولید موبایل‌های تاشو خواهد بود. با این همه، اگر این شرکت بتواند محصول خود را به نحوی کوچک‌تر کند رضایت خیلی از کاربران را جلب خواهد کرد چرا که دستگاه‌های امروزی آن قدر بزرگ شده‌اند که دیگر به راحتی درون جیب یا کیف‌های دستی کاربران قرار نمی‌گیرند.

شایان ذکر است که در حال حاضر گلکسی فولد و میت ایکس حتی در حالت بسته نیز خیلی کوچک نیستند. اگر هدف شما خریدن تبلت باشد، بزرگی دستگاه برایتان اهمیتی نخواهد داشت، اما اگر می‌خواهید موبایل داشته باشد، چنین اندازه بزرگی برایتان دردسرهای مختلفی ایجاد می‌کند.

برنامه‌های موتورولا فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ولی دری مُصر است که این شرکت نمی‌خواهد از رقبا عقب بماند و به زودی خبرهای بیشتری در زمینه تلفن هوشمند منعطف این شرکت شنیده خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)