خانهاخبار
سامسونگ می‌گوید تا شدن متفاوت گلکسی فولد نسبت به میت ایکس دلیل خاصی دارد

سامسونگ می‌گوید تا شدن متفاوت گلکسی فولد نسبت به میت ایکس دلیل خاصی دارد

یکی از مدیران ارشد شعبه انگلیس سامسونگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که علت طراحی متفاوت گلکسی فولد که رو به داخل تا می‌شود موضوع خاصی است که از پیشرفته‌تر بودن این شیوه طراحی خبر می‌دهد.
۱۳۹۷/۱۲/۹

سامسونگ و هوآوی بالاخره تلفن‌های هوشمند تاشوی خود را با نام‌های گلکسی فولد و میت ایکس معرفی کردند. اما این میت ایکس بود که توجه همه کاربران به خودش جلب کرد، چون این موبایل خیلی بیشتر از گلکسی فولد مردم را به آینده می‌برد. موبایل هوآوی، خصوصا وقتی که تا می‌شود، بسیار نازک‌تر از گوشی سامسونگ به نظر می‌رسد و صفحه بزرگ‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گلکسی فولد مثل کتاب به سمت داخل تا می‌شود، و ظاهرا این مکانیزم علت خاصی دارد.

هوآوی در طول مراسم معرفی میت ایکس طعنه‌های زیادی به محصول منعطف سامسونگ زد. حالا با توجه به صحبت‌هایی که در چند روز گذشته درباره این دو دستگاه به میان آمده، به نظر می‌رسد که هوآوی واقعا این رقابت را برده است. این دستگاه برخلاف گلکسی فولد ناچ ندارد، و دو حالت آن یکپارچگی بیشتری نسبت به گلکسی فولد ارائه می‌کند.

image

اما حالا نوبت سامسونگ شده تا به هوآوی حمله کند و شیوه طراحی تلفن منعطف این شرکت را سازوکاری ساده‌تر برای طراحی دستگاه‌های تاشو بداند. سامسونگ باور دارد که تا شدن گلکسی فولد به سمت داخل باعث افزایش امنیت این موبایل می‌شود. کیت بیومونت، مدیر محصول شعبه انگلیس سامسونگ، در گفتگو با وبسایت TheVerge درباره طراحی فولد می‌گوید:

ما شیوه‌های طراحی گوناگونی را در نظر داشتیم. مسائلی مثل کاربردپذیری، دوام و امنیت باعث شد به این نتیجه برسیم که طراحی نمایشگر برای تا شدن به سمت داخل بهترین شیوه برای محافظت از صفحه است. ما فناوری لازم برای تولید دستگاهی که خیلی خیلی نازک باشد را داریم، و تا شدن به سمت بیرون نیاز به تحقیق و توسعه زیادی ندارد، ولی این حالت زاویه چرخشی بالایی در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

پیام سامسونگ کاملا واضح است. آن‌ها می‌گویند گلکسی فولد بادوام‌تر و پیشرفته‌تر از میت ایکس و همه دستگاه‌هایی است که به سمت بیرون تا می‌شوند. علاوه بر این، در این حالت نمایشگر تحت حفاظت بیشتری قرار می‌گیرد و نیاز خاصی به استفاده از کیس‌های محافظ پیدا نمی‌کنید. اما به هر حال به نظر می‌رسد که طراحی میت ایکس توجه کاربران بیشتری به سوی خود جلب کرده است. با این حال از آن‌جایی که در MWC 2019 امکان بررسی این دستگاه توسط رسانه‌ها وجود نداشت، باید صبر کنیم تا محصولات مذکور وارد بازار شوند و بعد ببینیم که کدام یک طراحی بهتر و کارآمدتری دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۲/۱۶
باز از غارت اومدی بیرون رضا خالی بند هنگ مختص هنگ جیه باز داری اشتباه میزنی این گوشی هم از نسل خودش جلوتره و امثال هنگ جی تو خواب هم نمیتونن همچین گوشی ای بزنن شما هم بجای اینک هانقدر چرت و پرت بگی بشین مشق هاتو بنویس معلمت دعوات میکنه

Mohsen

۱۳۹۷/۱۲/۱۰
مطمئنا سامسونگ برنده تواهد بود چرا که سامسونگ در این گوشی همه موارد را در نظر گرفته

محمد

۱۳۹۷/۱۲/۹
گوشی که چه عرض کنم تبلت تا شو هواوی حتی محافظ گوریلا گلس هم نداره و در اولین سقوط کارش تمومه قیمتش هم بالاتره ولی گلکسی فولد هم گوریلا گلس داره هم به راحتی تو جیب جا میشه و امنیتش بالاتره

سهیل

۱۳۹۷/۱۲/۹
طراحی شاید جذاب تر و قیمت ۶۰۰دلار بیشتر برای شما اهمیت داره و مقاومت تقریبا صفر یا اینکه گوشی منعطف مقاومت بالا داشته باشه و با خیال راحت استفاده کنید و در جیب قرار دهید. خودتون قضاوت کنید که آیا استفاده از صفحه نمایش منعطف بدون محافظ گوریلاگلس به عنوان بدنه گوشی کار عاقلانه‌ای است که هواوی انجام داده اون هم با وجود قیمت بسیار بیشتری که نسبت به گلکسی فولد داره؟

امید

۱۳۹۷/۱۲/۹
مقایسه هوآوی با سامسونگ مثل جریان ماشین هاشون هست. چینیا درسته که خوب دارن پیشرفت می کنند ولی برندهای معروف هم بیکار ننشستن و اونام دارن پیشرفت می کنند. و فاصله شون کم نشده هنوز.
باید بگم که من هیچ موقع یه برند چینی نگرفتم و نخواهم گرفت! حتی اگه بودجه م به گوشی های برندهای کره ای و ژاپنی نرسه. تو اینجام نمیشه از رو ظواهر قضاوت کرد اما در همین حدشم بلحاظ حداقل امنیت و نوع باز بسته شدن گوشی ها، من بازم سامسونگ رو انتخاب می کنم ولی خب اگه ازم بپرسن، کدمشو می خری می گم که هنو برای خریدن این دو گوشی تازه خلق شده خیلی زوده.