خانهاخبار
آپدیت جدید ویندوز 10 قابلیت اجرای بومی بازی‌های ایکس باکس را فراهم می‌کند

آپدیت جدید ویندوز 10 قابلیت اجرای بومی بازی‌های ایکس باکس را فراهم می‌کند

در جدیدترین آپدیت ویندوز 10، ظاهرا امکانی به این سیستم عامل اضافه شده تا کاربران بتوانند بازی‌های ایکس باکس را به صورت بومی بر روی PC اجرا کنند.
۱۳۹۷/۱۲/۸

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مایکروسافت می‌خواهد به هر روشی که شده کاربران را حتی بدون داشتن ایکس باکس به سوی بازی‌های خود جذب کند. حالا جدیدترین نسخه از آپدیت آوریل ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ (که با نام 19H1 شناخته می‌شود) نشان از روش‌های جدیدی دارد که مایکروسافت با کمک آن‌ها احتمالا به دنبال اجرای بازی‌های ایکس باکس روی PC است.

بر این اساس، ظاهرا کسانی که بیلد ۱۸۳۳۴ ویندوز ۱۰ را نصب کرده‌اند، موفق به آزمایش رایگان بازی State of Decay شده‌اند که اتفاقا متعلق به شرکت مایکروسافت است.

این اتفاق البته تعجب عده‌ای از کاربران را برانگیخته، چرا که این شرکت معمولا در نسخه‌های اولیه ویندوز ۱۰ بازی‌های رایگان قرار نمی‌داد. به همین خاطر حدس زده می‌شود که قرار است شاهد تغییر بزرگی در سیستم مدیریت بازی‌ها در ویندوز ۱۰ باشیم.

با نصب این آپدیت، وقتی State of Decay را دانلود می‌کنید، این بازی به جای دانلود از سرور Microsoft Store (به آدرس serverdl.microsoft.com) که معمولا نسخه‌های PC بازی‌های ایکس باکس در آن قرار دارد، بازی از آدرس assets1.xboxlive.com دانلود می‌شود.

از این رو به نظر می‌رسد که حالا به جای دانلود نسخه PC بازی‌ها، می‌توانید مستقیما نسخه ایکس باکس آن‌ها را دانلود کنید. وقتی بازی دانلود شد، فایلی با فرمت .xvc خواهید داشت که فرمتی مربوط به فایل‌های ایکس باکس وان است. می‌توانید این فایل را با استفاده از اپلیکیشن PowerShell که در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی شده، نصب کنید.

با اجرای این فایل صفحه‌ای قدیمی با استایل نصب DirectX باز می‌شود. علاوه بر این، در این بیلد جدید، اپلیکیشن تازه‌ای به نام Game Service مشاهده می‌شود که دو درایور با نام‌های XVD Disk Driver و Gaming Filter را نصب می‌کند.

یکی از کاربران توئیتر به نام WalkingCat که در زمینه اخبار و برنامه‌های مایکروسافت معروف است می‌گوید ارجاع xsapi.dll = Durango Storage API و XCrdApi.dll = Durango XCRDAPI به فایل‌های برنامه برمی‌گردد، و Durango نیز نام رمزی مایکروسافت برای ایکس باکس وان است.

اجرای بومی بازی‌ها

image

این خبر اهمیت زیادی دارد چرا که اگر چنین اتفاقی واقعا درست باشد، نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰ می‌توانند بازی‌های ایکس باکس وان را به صورت بومی اجرا کنند و دیگر نیازی به پورت کردن بازی‌ها برای PC وجود نخواهد داشت.

اگرچه اکثر بازی‌های ایکس باکس وان از طریق سیستم PlayAnywhere در PC هم وجود دارد، اما این قابلیت جدید به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد خیلی راحت‌تر و سریع‌تر بازی‌های خود را در اختیار گیمرهای PC قرار دهند.

این اتفاق از دیدگاه مایکروسافت کاملا منطقی است چون آن‌ها از مدت‌ها پیش به دنبال راهی برای یکی کردن مایکروسافت استور PC و ایکس باکس استور کنسول خود بودند. حالا با عملی شدن این طرح، می‌توانند تجربه یکسانی در میان همه دستگاه‌ها برای شما فراهم کنند.

کسی چه می‌داند، شاید یک روز توانستیم دیسک بازی را از داخل ایکس باکس وان دربیاوریم، آن را درون PC بگذاریم و بازی خود را ادامه دهیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)