خانهاخبار
MWC 2019: مشتریان اریکسون رهبران دنیای 5G هستند

MWC 2019: مشتریان اریکسون رهبران دنیای 5G هستند

اریکسون در رویداد کنگره جهانی موبایل گفت مشتریان این شرکت بزرگ‌ترین رهبران دنیای 5G هستند و آن‌ها برنامه‌های مهمی برای این حوزه در نظر دارند.
۱۳۹۷/۱۲/۷

اریکسون می‌گوید این شرکت می‌خواهد در پروسه انتقال به 5G در سال ۲۰۱۹ نقش بزرگی داشته باشد. مسئولان این شرکت مدعی‌اند که مشتریان آن‌ها رهبران اصلی دنیا در جریان گذار به شبکه‌های نسل آینده ارتباطات خواهند بود.

مدیر عامل شرکت اریکسون، بوریه اِکوم، در کنگره جهانی موبایل بارسلونا گفت این شرکت با ۱۰ سرویس‌دهنده 5G قرارداد همکاری تجاری و با شرکت‌های مختلف ۴۲ یادداشت تفاهم امضا کرده است.

با توجه به عدم فعالیت هوآوی در آمریکا، بازار این کشور هدف خوبی برای اریکسون بوده و آن‌ها منابع بسیاری را صرف توسعه و فروش محصولات خود در این بازار کرده‌اند تا بتوانند نیاز مشتریان را برطرف سازند.

نسل پنجم ارتباطات اریکسون

اکوم می‌گوید قابلیت‌های تجهیزات این شرکت، از جمله سیستم رادیویی اریکسون (ERS)، برای خدمت‌رسانی به سرویس‌دهندگان سامانه‌های ارتباطی در سراسر جهان ایده‌آل است. اریکسون می‌گوید ERS از سال ۲۰۱۵ آماده استفاده از 5G NR است و آن‌ها تاکنون بیش از سه میلیون رادیوی مجهز به 5G را برای مشتریان خود ارسال کرده است.

او می‌گوید:

ما در اریکسون منابع و چرخه تامین لازم برای عرضه سریع 5G را داریم. استراتژی ما همکاری با مشتریان بزرگ کشورهایی است که تجهیزات نسل پنجم ارتباطات در آن‌ها وجود دارد.

سیستم منحصر به فرد اشتراک‌گذاری امواج ما مقرون به صرفه‌ترین روش برای کسانی است که می‌خواهند با کمک زیرساخت‌های فعلی خود از 5G استفاده کنند تا بتوانند از این طیف موجی به صورت همزمان برای 4G و 5G استفاده نمایند. این راهکار یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌ها برای استفاده از یکی از ارزشمندترین دارایی‌های موبایلی است.

مشتریان ما با اشتراک‌گذاری طیف موج می‌توانند به راحتی در استفاده از 5G پیشگام باشند.

شبکه‌های 5G در حال حاضر در آمریکا و کره جنوبی فعال است، ولی سازمان GSMA انتظار دارد که ۱۶ کشور دیگر در سال ۲۰۱۹ به استفاده از این شبکه روی بیاورند.

اکوم اذعان دارد که آمریکای شمالی و آسیا در این زمینه از پیشروترین‌ها هستند چون برای پاسخگویی به نیاز روزافزون کاربران باید از سیستم‌های جدید استفاده کنند. در عین حال، چین نیز به استفاده از این شبکه در سطح صنعتی مشتاق است، چرا که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه این شبکه قرار دارد.

image

بوریه اکوم در ادامه صحبت‌های خود گفت:

سرعت پیشرفت ما در اروپا کمتر بوده اما بخش عمده این اتفاق به خاطر قوانین این قاره است. هنوز نیمی از کشورهای اروپایی به نسل پنجم ارتباطات دسترسی ندارند.

خرید شرکت Kathrein

اریکسون برای تقویت امکانات 5G در حال خرید شرکت آلمانی تجهیزات و فیلترهای تجاری Kathrein است. اریکسون در حال حاضر نیز به عنوان یک تامین‌کننده عمل می‌کند، اما با تولید آنتن‌های شبکه به صورت درون سازمانی می‌تواند دستیابی به فرکانس‌های چندگانه را فراهم کند و تجهیزات این شرکت را در فرم فاکتورهای کوچک‌تر قرار دهد. طی این قرارداد ۴ هزار نفر از کارمندان Kathrein به اریکسون منتقل می‌شوند.

اریکسون از تحریم محصولات هوآوی توسط کشورهای اروپایی استقبال می‌کند. اکوم در پاسخ به یکی از خبرنگاران که درباره جایگزینی کیت‌های هوآوی با تجهیزات اریکسون سوال کرده بود، ضمن تاکید بر فرضی بودن این سوال گفت:

باید ببینیم دولت‌ها و شرکت‌ها چه تصمیمی می‌گیرند. اما اگر تردیدی در بازار مشاهده کنیم، بلافاصله زنجیره تامین خود را آماده می‌کنیم تا محصولات‌مان را با سرعت بالا به دست مشتریان برسانیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی

۱۳۹۷/۱۲/۸
appleهیچ گوشی میان رده نداره 5جی باشه فقط seداره که هیچی نداره
مینی ایکس نداره دوسیم کارت با رم خور ایواس باید گوشی به روز اپدیت کنه تا نسل 3جی جمع بشه
اپ استو ر صد در صد برنامه کمتر از اندروید هست
ویندوز موبایل کنار رفت واگرنه الان رقیب خوبی بود تلگرام اینستا چند برنامه قوی محبوب دیگه ویندوز موبایل بالا میاورد
اپدیت نباید بشه اپل استور برنامه چون ضعیف هست

بهراد

۱۳۹۷/۱۲/۷
یادش به خیر یه زمانی یه گوشی اریکسون t 28 داشتم که اون زمان خدای گوشی بود یه دکمه بغلش داشت میزدی فلیپ گوشی میپرید بیرون حیف که که دیگه اریکسون گوشی نمیزنه