خانهاخبار
اولین تصاویر تهیه شده با نوکیا 9 قدرت دوربین این موبایل را نشان می‌دهد

اولین تصاویر تهیه شده با نوکیا 9 قدرت دوربین این موبایل را نشان می‌دهد

دو روز پیش در خلال رویداد HMD در کنگره جهانی موبایل، نوکیا 9 PureView معرفی شد. حالا یک نشریه چینی اولین تصاویر تهیه شده با این موبایل را منتشر و قدرت بی‌نظیر دوربین این دستگاه را به تصویر کشیده است.
۱۳۹۷/۱۲/۷

شرکت HMD Global روز یکشنبه از چند تلفن‌های هوشمند جدید خود از جمله نوکیا ۱ پلاس، نوکیا ۴.۲، نوکیا ۳.۲، فیچر فون نوکیا ۲۱۰ و پرچمدار اصلی خود یعنی نوکیا ۹ پیورویو رونمایی کرد. نوکیا ۹ پیورویو اولین تلفن هوشمند دنیاست که دوربین پنج‌گانه دارد. اکنون نشریه‌ای چینی تصاویری را منتشر کرده که مدعی است با کمک این تلفن هوشمند تهیه شده.

در پشت این دستگاه ۷ حفره وجود دارد. این حفره‌ها دربرگیرنده یک فلش LED، یک سنسور سه بعدی ToF و پنج سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دوربین است. لنزهای پنج‌گانه پیورویو که توسط شرکت ZEISS تولید شده‌اند شامل دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی RGB و سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مونوکروم هستند.

وقتی کاربر با استفاده از نوکیا ۹ پیورویو عکس می‌گیرد، هر پنج سنسور دوربین به صورت همزمان تصویر صحنه مقابل دستگاه را با نوردهی‌های مختلف به ثبت می‌رساند. سپس الگوریتم یکسان‌سازی وارد عمل می‌شود تا از این تصاویر مختلف یک خروجی باکیفیت بسازد.

image

این دوربین پنج‌گانه حدود ۱۰ برابر بیشتر از دوربین‌های معمولی می‌تواند نور جذب کند. علاوه بر این، وجود سنسور ToF باعث می‌شود نقشه‌ای جامع از عمق میدان به وجود بیاید. نشریه‌ای که این تصاویر را منتشر کرده مدعی است نوکیا ۹ پیورویو از پردازنده تصویر Light استفاده می‌کند، چون اسنپدراگون کوآلکام قادر به ترکیب بیش از سه تصویر نیست. پرچمدار جدید HMD به صورت پیش‌فرض اپلیکیشن Lightroom را روی خود نصب دارد، و کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند به ویرایش تصاویر RAW بپردازند.

نوکیا ۹ پیورویو نمایشگری ۵.۹۹ اینچی از نوع آمولد با کیفیت +Quad HD و با نسبت تصویر ۱۸:۹ دارد که از اسنپدراگون ۸۴۵ کوآلکام، ۶ گیگ رم، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه استفاده می‌کند. این دستگاه که دارای استاندارد ضدآب IP67 است با اندروید ۹ پای به بازار می‌آید. دوربین سلفی پیورویو سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی است، و ۳۳۲۰ میلی آمپر باتری انرژی دستگاه را تامین می‌کند. این باتری از شارژ سریع ۱۸ واتی و شارژ بیسیم ۱۰ واتی برخوردار است. نوکیا ۹ با قیمت ۶۹۹ دلار از چند هفته دیگر به بازار می‌آید.

نظرتان درباره نمونه تصاویری که با نوکیا ۹ پیورویو تهیه شده چیست؟ آیا تمایلی به خرید این دستگاه دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Sasan

۱۳۹۸/۵/۹
سلام باتشکر از مطالب مفید و تخصصی شما
با هزینه سایش کفش ناخدای کشتی،هزینه صبحانه خدمه کشتی و سود دزدان وارد کننده فکرکنم یه هفشت تومنی پا خریدار آب بخوره

king m4m

۱۳۹۷/۱۲/۸
خدایا شکرت

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۱۲/۸
با دلار 12.5 تومنی می شه 8 میلیون، ک بدک نیست قیمتش. اما با گمرک و حمل و نقل و اینا در میاد 16 ملیون ب گمونم

بهراد

۱۳۹۷/۱۲/۷
اگه واقعا عکس هاش همین جوری باشه برا خودش dslr فول فریمی هست

arya

۱۳۹۷/۱۲/۷
با توجه به کیفیت بالای لنز دوربینش و قیمت مناسبش میتونه رقیب مناسبی برای پرچمدار ها باشه, البته چیزی که بهش تو مقاله اشاره نشد اینه که این گوشی تا سه سال منظم آپدیت های امنیتی و تا دوسال آپدیت های اصلی اندروید رو به طور قطعی دریافت میکنه.