خانهاخبار
MWC 2019: پرچمدار ZTE Axon 10 Pro 5G در کنار میان‌رده ZTE Blade V10 معرفی شد

MWC 2019: پرچمدار ZTE Axon 10 Pro 5G در کنار میان‌رده ZTE Blade V10 معرفی شد

ZTE امروز در مراسم ویژه خود در کنگره جهانی موبایل از پرچمدار جدیدش موسوم به Axon 10 Pro 5G در کنار میان‌رده‌ای با یک دوربین سلفی قدرتمند به نام Blade V10 رونمایی کرد.
۱۳۹۷/۱۲/۷

ZTE با پشت سر گذاشتن سالی پرتلاطم و مصیبت‌بار دوباره به بازی برگشته اما اگر دوباره قوانین سفت و سخت تجاری آمریکا را زیر پا بگذارد ممکن است در معرض خطری جدی قرار بگیرد. هرچند این تولیدکننده چینی در حال حاضر چند مورد از موبایل‌های خود را در آمریکا می‌فروشد، اما تمرکز اصلی این شرکت روی بازارهای اروپایی و آسیایی است، و دو دستگاهی که در MWC 2019 معرفی کرده، یعنی Axon 10 Pro 5G و ‌Blade V10 نیز قرار است ظرف چند ماه آینده وارد همین بازارها شود.

پر واضح است که پرچمدار بعدی این شرکت Axon 10 Pro 5G یعنی نسل بعدی Axon 9 Pro خواهد بود که مدتی نه چندان قبل در نمایشگاه IFA برلین معرفی شد.

ZTE Axon 10 Pro 5G

image

Axon 9 Pro به خودی خود موبایلی قدرتمند بود که سخت‌افزاری قابل ملاحظه را به قیمتی مناسب ارائه می‌کرد. حالا نسل جدید این دستگاه با برخورداری از شبکه 5G و آپگریدهای متنوع آمده تا با جریان دائما در حال تغییرِ بازار همراه شود.

نسل پنجم ارتباطات می‌تواند تغییرات شگرفی در وضعیت بازار ایجاد کند، هرچند هنوز تا فراگیری سراسری این شبکه فاصله زیادی داریم و این فرآیند با سرعت پایینی در حال انجام است. ZTE با برخی از اپراتورها وارد همکاری شده تا دسترسی به این شبکه را در اختیار آن‌ها قرار دهد، اما با توجه به این که تاریخ عرضه این تلفن هوشمند نیمه نخست ۲۰۱۹ اعلام شده بعید است که همه کشورها بتوانند از امکانات 5G بهره‌مند شوند.

کاملا می‌توان حدس زد که این بار با موبایل ارزانی از طرف ZTE طرف نیستیم، چون نه تنها این دستگاه به مودم X50 کوآلکام مجهز شده تا از 5G پشتیبانی کند، بلکه پردازنده آن نیز اسنپدراگون ۸۵۵ است. علاوه بر این، Axon 10 Pro 5G حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای دارد که حالا جانشین سنسور مرسوم فیزیکی شده است.

اکنون که صحبت از صفحه نمایش شد باید اشاره کنیم که هنوز اندازه و رزولوشن این صفحه مشخص نشده، اما اگر ZTE به جای بریدگی‌های قدیمی بالای صفحه از حفره درون نمایشگر استفاده کند، جذابیت این تلفن هوشمند افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

متاسفانه اطلاعات خاصی درباره دوربین سه‌گانه این دستگاه که با کمک هوش مصنوعی بهبود یافته در دسترس نیست، و همچنین چیزی در خصوص رم، حافظه داخلی یا ظرفیت باتری Axon 9 Pro 5G نمی‌دانیم. پس بهتر است همین جا به سراغ محصول بعدی ZTE برویم.

ZTE Blade V10

image

برای آن‌هایی که با سیستم برندینگ و استراتژی عرضه این شرکت آشنا نیستند باید بگوییم که سری Blade شامل مدل‌هایی از گروه تلفن‌های میان رده و اقتصادی مثل Max 2s و Max View است. موبایل Blade V10 قابلیت‌های پرطمطراقی دارد که شامل دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، نمایشگر ۶.۳ اینچی با کیفیت +FHD و رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰، و دوربین دوگانه عقب است.

نمایشگر بزرگ این دستگاه با حاشیه‌های بزرگ‌تری نسبت به Axon 10 Pro 5G احاطه شده، اما دوربین قدرتمند سلفی آن در ناچ قطره‌ای بسیار کوچکی قرار گرفته که می‌تواند در محیط‌های کم‌نور نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

دوربین دوگانه عقب که از دو سنسور ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده باز هم می‌تواند در محیط‌های کم‌نور تصاویر خوبی ثبت کند. این تلفن هوشمند به اندروید ۹ پای مجهز است و ۳۱۰۰ میلی آمپر باتری دارد.

ضخامت این دستگاه که فقط می‌تواند از شبکه 4G LTE استفاده کند ۷.۸ میلی متر است، و اسکنری فیزیکی برای تشخیص اثر انگشت دارد که پشت دستگاه قرار گرفته است. علاوه بر این، Blade V10 چهار گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی دارد، اما تاکنون هیچ حرفی درباره قیمت آن زده نشده است. با این حال دستگاه مذکور از ماه مارس به بازارهای چین، اروپا و آمریکای لاتین خواهد رفت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)