خانهاخبار
MWC 2019: دو کارت حافظه 1 ترابایتی جدید معرفی شد

MWC 2019: دو کارت حافظه 1 ترابایتی جدید معرفی شد

درست همزمان با معرفی تلفن‌های هوشمند مجهز به 5G دو کارت حافظه 1 ترابایتی microSD در بارسلون معرفی شده تا نیاز روزافزون کاربران را برطرف سازد.
۱۳۹۷/۱۲/۷

تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند سال به سال میزان ظرفیت داخلی دستگاه‌های رده بالای خود را افزایش می‌دهند و این اتفاق برای همه کسانی که نگران کمبود فضای کافی برای ذخیره‌سازی تصاویر و ویدیوهای حجیم خود هستند خبر بسیار خوبی است. اکثر پرچمداران جدیدی که در کنگره جهانی موبایل امسال و پیش از این مراسم معرفی شدند، مثل گلکسی اس ۱۰، ال جی V8 و V50، دارای مدل پایه ۱۲۸ گیگابایتی هستند و این ظرفیت باید برای اکثر نیازهای شما کافی باشد. البته حداکثر ظرفیت داخلی گلکسی اس ۱۰ پلاس به ۱ ترابایت می‌رسد، اما اگر بخواهید این ظرفیت را دو برابر کنید، حالا راهکاری پیش روی شما قرار گرفته است.

دو شرکت سن‌دیسک و Micron در MWC 2019 از کارت‌های حافظه جدیدی با ظرفیت ۱ ترابایت رونمایی کردند. اگر فکر می‌کنید این ظرفیت خیلی زیاد است، شاید تا حدی حق داشته باشید، اما با توجه به وجود کارت‌های حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و البته ظهور اینترنت 5G می‌توانیم درک کنیم که چرا نیاز به چنین حجمی از حافظه برای بازار توجیه‌پذیر به نظر می‌رسد.

کارت حافظه ۱ ترابایتی SanDisk Extreme در ماه آوریل به قیمت ۴۴۹ دلار به فروش می‌رسد که هرچند بسیار گران اما قابل پیش‌بینی بود. کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی همین شرکت با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد که ظاهرا قیمت خیلی بهتری دارد. شرکت وسترن دیجیتال در یک نشست خبری اعلام کرد که سرعت خواندن و نوشتن در کارت‌های Extreme UHD-I microSD به ترتیب به ۱۶۰ و ۹۰ مگابایت می‌رسد.

image

از آن طرف، Micron نیز از کارت حافظه ۱ ترابایتی خود رونمایی کرده ولی چیزی درباره قیمت آن نگفته است. هرچند به نظر می‌رسد که باید منتظر قیمتی مشابه کارت حافظه سن‌دیسک باشیم. کارت c200 اولین کارت حافظه microSD دنیاست که از فناوری NAND با سلول‌های چهار-سطحی و ۹۶ لایه‌ای Micron استفاده می‌کند. سرعت خواندن این کارت حافظه با نرخ ۱۰۰ مگابایت در ثانیه از کارت حافظه سن‌دیسک کمتر بوده ولی سرعت نوشتن آن با نرخ ۹۵ مگابایت در ثانیه از نمونه رقیب بیشتر است. این محصول از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۳۹۷/۱۲/۲۶
تا سال 2040 از کارت حافظه 1پتابایتی هم رو نمایی میشه