خانهاخبار
MWC 2019: نگاه نزدیک به بدنه هوآوی P30 Pro

MWC 2019: نگاه نزدیک به بدنه هوآوی P30 Pro

هوآوی در کنگره جهانی موبایل، نمونه پروتوتایپی از پرچمدار آتی خود یعنی P30 Pro را به نمایش گذاشته و یکی از رسانه‌ها موفق شده بررسی کوتاهی از بدنه این دستگاه منتشر کند.
۱۳۹۷/۱۲/۷

گاهی اوقات گشودن یک در می‌تواند چیزهای پیش‌بینی‌ناپذیری را مقابل ما قرار دهد. این همان اتفاقی است که برای یکی از اعضای وبسایت DigitalTrends رخ داده است. آن‌ها در طول کنگره جهانی موبایل، به مقر هوآوی رفته و به دنبال لپتاپ‌های جدید این شرکت بودند که وارد یک اتاق می‌شوند و دستگاه غیرمنتظره‌ای را پیدا می‌کنند: هوآوی P30 Pro. بله، درست خواندید، پرچمدار آتی هوآوی که قرار است در تاریخ ۶ فروردین در پاریس معرفی شود در آن اتاق قرار داده شده بود.

مسئولان این وبسایت موفق شده‌اند این تلفن هوشمند را در دست گرفته و از آن عکس بگیرند. البته شایان ذکر است که موبایل مذکور نه محصول نهایی هوآوی بلکه مدل پروتوتایپ اما عملیاتی پی ۳۰ پرو بوده و به گفته کارمندان این شرکت این نسخه از نظر ظاهری تقریبا مشابه محصول نهایی هوآوی است.

در نگاه اول به نظر نمی‌رسد که پی ۳۰ پرو تفاوت چندانی با پی ۲۰ پرو داشته باشد. نکته قابل توجه تغییرات کوچکی است که تفاوت‌های بزرگ این دستگاه را می‌سازد، خصوصا از این نظر که پی ۳۰ پرو عضو همان خانواده است و ظاهر قدرتمندی را از پرچمدار جدید هوآوی به نمایش می‌گذارد.

دوربین و برندینگ

image

پیش از هر چیز بگذارید به شما بگوییم که حک شدن عبارت Vogue و Link روی پشت این دستگاه به چه معناست. Vogue نامی است که هوآوی از آن در تعاملات داخلی شرکت برای اشاره به پی ۳۰ پرو استفاده می‌کند، و انتظار داریم در نسخه نهایی این دو عبارت با Huawei و Leica جایگزین شود. بدنه پشتی این دستگاه سوای از دوربین سه‌گانه‌ای که از آن بیرون زده کاملا صاف و یکپارچه است.

اما این طراحی چگونه با اطلاعات افشایی قبلی مطابقت پیدا می‌کند؟ قابی که پیش از این گفته می‌شد مربوط به مدل عادی پی ۳۰ باشد، روی این دستگاه، یعنی پی ۳۰ پرو، قرار گرفته است. قاب دیگری با دوربین چهارگانه نیز در سطح اینترنت پخش شده بود که حالا به نظر می‌رسد به مدل 5G پی ۳۰ پرو اختصاص داشته باشد.

image

هر سه لنز این دوربین حالا در یک مجموعه قرار گرفته و اندازه‌ای یکسان دارند. بنابراین دیگر مثل پی ۲۰ پرو خبری از قرارگیری لنز سوم در جایی خارج از دو لنز اول نیست. این طراحی باعث می‌شود بدنه پی ۳۰ پرو ظاهر تمیزتر و یکپارچه‌تری داشته باشد، هرچند سبک این گوشی را از استایل دوربین‌های کلاسیک پی ۲۰ پرو به سوی دوربین‌های مدرن تلفن‌های هوشمند نزدیک می‌کند.

image

در کنار این دوربین سه‌گانه عبارتی در توضیح نوع لنزهای این دستگاه نوشته شده که دیگر به استانداردی در میان تلفن‌های حاصل از همکاری مشترک هوآوی و Leica تبدیل شده است. برای مثال در میت ۲۰ پرو گفته شده بود که لنزها از نوع Summilux هستند و پی ۲۰ پرو نیز یک لنز Summarit داشت. در پروتوتایپی که قبلا از پی ۳۰ پرو دیده بودیم، واژه Summitor نوشته شده بود. این نام از اسامی لنزهای Leica نیست، اما شباهت بسیار زیادی به Summitar دارد؛ یعنی همان نامی که روی لنز ۵۰ میلی متری Leica گذاشته شده بود. با توجه به شایعاتی که از وجود قابلیت زوم ۱۰ برابری در پی ۳۰ پرو خبر می‌دهد، این نام می‌تواند کاملا صحیح باشد. در پایین این سه لنز شکاف ریزی دیده می‌شود که دربرگیرنده بخش فلش و یک سنسور نامعلوم دیگر است.

بدنه و طراحی

مدلی که در این اتاق قرار داده شده دستگاهی به رنگ کروم است که خیلی راحت به خودش اثر انگشت می‌گیرد؛ اما شاید این رنگ در محصول نهایی هوآوی حضور نداشته باشد. شکل این دستگاه چیزی میان پی ۲۰ پرو و میت ۲۰ پرو است. چون ابعاد فیزیکی آن به پی ۲۰ پرو شباهت دارد، ولی لبه‌هایش شبیه میت ۲۰ پرو است تا راحت‌تر در دست قرار بگیرد. از نظر وزن نیز می‌توانیم آن را مشابه پی ۲۰ پرو در نظر بگیریم.

دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور تنها کنترل‌های سخت‌افزاری بدنه این دستگاه هستند. در بخش پایینی می‌توانید پورت USB-C و در بخش بالایی درگاه سیم کارت را ببینید. متاسفانه پی ۳۰ پرو نیز مثل نسل قبلی خود جک ۳.۵ میلی متری هدفون ندارد.

image

در این بررسی کوتاه به اعضای سایت DigitalTrends اجازه داده نشد تا از نمایشگر دستگاه عکس بگیرند یا در مورد آن چیزی بنویسند، چون به گفته آن‌ها طراحی این قسمت هنوز کامل نشده بود. با این حساب باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا هوآوی هم مثل گلکسی اس ۱۰ یا آنر ویو ۲۰ به استفاده از حفره دوربین روی می‌آورد یا نه. پی ۳۰ پرو قطعا در سال پیش رو رقابت سختی با سامسونگ خواهد داشت، و صفحه نمایش در این رقابت نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

مشخصات نامعلوم

اگرچه طراحی این دستگاه تغییر بزرگی نداشته و مشابه پی ۲۰ پرو باقی مانده تا همچنان شبیه اعضای قبلی خانواده خود باشد، اما ظاهر این تلفن هوشمند با الهاماتی که از میت ۲۰ پرو گرفته جذاب و راحت است و به خوبی در دست می‌نشیند.

نکته جالب این است که اگر شایعات درست باشد، امسال باید منتظر عضو جدیدی در خانواده پی ۳۰ باشیم. اما هنوز مشخص نیست که آیا با چهار مدل شامل پی ۳۰ لایت، پی ۳۰ عادی، پی ۳۰ پرو و پی ۳۰ فایو جی طرف هستیم، یا صرفا قرار است دو مدل شامل پی ۳۰ پرو و پی ۳۰ فایو جی داشته باشیم. با این حال دور از ذهن نیست که این شرکت به زودی خط تولید پی ۳۰ را با تغییرات جدیدی مواجه کند.

در این بررسی امکان آزمایش ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه وجود نداشت و اطلاعاتی درباره مشخصات سخت‌افزاری آن ارائه نشد. شاید اگر اعضای این سایت وارد اتاق دیگری می‌شدند می‌توانستند اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه به دست آورند، ولی فعلا همین هم برای ما کافی است، چون دیگر چیزی تا ۶ فروردین باقی نمانده و آن‌جا به طور مفصل می‌توانیم با مشخصات و ویژگی‌های این تلفن هوشمند آشنا شویم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

saeed

۱۳۹۷/۱۲/۷
چقدر بیرون زدگی دوربین رو مخه