خانهاخبار
تاخیر برای آیفون 5G؛ اینتل می‌گوید تا سال 2020 خبری از مودم 5G نخواهد بود

تاخیر برای آیفون 5G؛ اینتل می‌گوید تا سال 2020 خبری از مودم 5G نخواهد بود

مسئولان اینتل در نشستی خبری اعلام کردند که پروسه تولید مودم 5G این شرکت در سطح مصرفی تا سال 2020 به پایان نمی‌رسد، بنابراین احتمالا در سال 2019 خبری از آیفون 5G نخواهد بود.
۱۳۹۷/۱۲/۵

به گزارش رویترز، شرکت اینتل قصد ندارد تا سال ۲۰۲۰ مودمی در سطح مصرفی برای ارتباطات 5G موبایل تولید کند. این اطلاعات مستقیما از طرف مسئولان خود اینتل آمده و در یک نشست رسانه‌ای در شهر کالیفرنیا اعلام شده است.

اپل در آیفون‌های جدید خود به طور اختصاصی از مودم‌های اینتل استفاده می‌کند. پس اگر کوپرتینویی‌ها بخواهند در آیفون 5G خود از مودم اینتل استفاده کنند، با این حساب باید تا سال ۲۰۲۰ منتظر این دستگاه بمانیم.

به این ترتیب اپل از نظر موبایل‌های 5G حداقل یک سال از تلفن‌های اندرویدی عقب می‌ماند. البته اگر معرفی این دستگاه را طبق روال همیشگی مراسم‌های اپل در ماه سپتامبر در نظر بگیریم، این عدد دقیقا به ۱۸ ماه می‌رسد.

با این همه، راهکارهایی پیش روی اپل وجود دارد. واضح‌ترین آن‌ها این است که این شرکت به جای اینتل به سراغ کمپانی دیگری برای تامین مودم 5G خود برود. البته همان طور که پیش‌تر به شما گفتیم، کوآلکام به خاطر درگیری حقوقی میان این دو شرکت از تولید چیپ برای اپل امتناع کرده است، بنابراین گزینه‌های زیادی پیش روی این کمپانی وجود ندارد.

یکی از راهکارهای باقی‌مانده این است که اپل خودش مودم 5G موردنیازش را بسازد. با این حال، احتمال به وقوع پیوستن چنین اتفاقی کم است، زیرا ما می‌دانیم که شایعات ارزیابی شروع پروسه تولید مودم‌های مربوطه از همین چند وقت پیش شروع شد.

اما به هر حال هر اتفاقی که بیفتد، تلفن‌های 5G اندرویدی با سرعت سرسام‌آور در حال ورود به بازار هستند و با شروع کنگره جهانی موبایل بیش از پیش باید منتظر این گوشی‌های موبایل باشیم. انتظار می‌رود همه تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌های هوشمند تا اواسط سال جاری میلادی حداقل یک موبایل 5G روانه بازار کرده باشند.

با این حساب اگر اپل نتواند به این زودی‌ها تلفن 5G خود را معرفی کند، از سایر شرکت‌ها خیلی عقب خواهد ماند و سهم بزرگی از این بازار را از دست می‌دهد.

مسئولان اینتل در این نشست خبری اظهار داشتند که محصولات تجاری آن‌ها تا پیش از پایان سال ۲۰۱۹ آماده می‌شود، ولی تا سال ۲۰۲۰ خبری از محصولی در سطح مصرفی نخواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

azim

۱۳۹۷/۱۲/۵
سينه چاکان آيفون اصلا نگران نباشيد آخراي 2020 اپل گوشي 5G را وارد بازار ميکنه با بوغ و کرنا که ما ولين بوديم بقه از ما کپي کردند و ما سال 2000 در فلان نمايشگاه از مدل آزمايشيش رونمايي کرديم اما يه چند سالي طول کشي تا به بازار بياريمش و ...