خانهاخبار
نسل جدید فورد فوکوس ST رسما معرفی شد

نسل جدید فورد فوکوس ST رسما معرفی شد

نسل جدید فورد فوکوس ST از راه رسید. این خودروی جدید از موتورهای دیزلی و بنزینی قدرتمندی بهره می‌برد.
۱۳۹۷/۱۲/۲

پس از انتشار تعداد زیادی تصاویر جاسوسی، در نهایت نسل جدید فور‌د فوکوس ST از سوی سازنده آن معرفی شد. اولین سوالی که به ذهن خطور می‌کند این است که آیا این همه انتظار ارزش داشته است؟ بر اساس مشخصات پاسخ این پرسش “بله” است. این خودرو که در ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه نمی‌شود، به موتورهای قدرتمند دیزلی و بنزینی مجهز شده تا قادر به رقابت با فولکس واگن گلف GTI و GTD باشد. فورد ادعا می‌کند با بازطراحی موتور موفق شده قدرت تولیدی آن را در مقایسه با نسل گذشته این خودرو تا 12 درصد و گشتاور آن را تا 17 درصد بهبود دهد.

در نمونه بنزینی این خودروی هاچ‌بک شاهد استفاده از یک موتور بنزینی 4 سیلندر EcoBoost با حجم 2.3 لیتر هستیم که قدرتمندترین موتور در میان تمام نسل‌های فورد فوکوس ST محسوب می‌شود. این موتور در دور موتور 5500 دور در دقیقه قدرتی برابر با 276 اسب بخار و گشتاوری برابر با 420 نیوتون متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. سرعت نسل جدید فورد فوکوس ST در کمتر از 6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. موتور EcoBoost موتور استفاده در این خودرو از تکنولوژی ضد لگ توسعه یافته برای سوپراسپرت فورد GT و فورد F-150 رپتور بهره می‌برد تا از انتقال مناسب قدرت موتور به چرخ‌ها در حالت‌های رانندگی اسپرت و یا Track اطمینان حاصل شود.

image

قدرت تولیدی این موتور توربوشارژ به صورت استاندارد توسط یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود؛ با این حال خریدار می‌تواند آن را با یک جعبه دنده 7 سرعته خودکار ارتقایافته نیز سفارش دهد. در صورتی که به موتور دیزلی نیاز داشته باشید، فورد برای شما یک موتور 2.0 لیتری EcoBlue در نظر گرفته است. این موتور قادر به تولید 187 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور است. این نمونه قدرتمندترین فورد فوکوس ST دیزلی در تاریخ این خودرو محسوب می‌شود. راننده می‌تواند این خودرو را به صورت استاندارد با جعبه دنده 6 سرعته دستی خریداری کند و یا آن را با گیربکس 7 سرعته خودکار سفارش دهد.

image

برای اولین بار در یک خودروی محور جلوی فورد، شاهد استفاده از سیستم کنترل دیفرانسیل هستیم. این سیستم به صورت استاندارد برای مدل‌های EcoBoost در نظر گرفته شده تا پایداری خودرو مخصوصا در زمان پیچیدن بهبود پیدا کند. در صورتی که مدل مجهز به موتور دیزلی را سفارش دهید، سیستم تنظیم گشتاور در اختیار شما قرار می‌گیرد. این سیستم در زمان پیچیدن به صورت خودکار به چرخ‌ها نیروی ترمز منتقل می‌کند.

image

فورد فوکوس ST سریع‌ترین خودروی این برند آمریکایی در زمینه پاسخگویی فرمان محسوب می‌شود. این خودرو در این بخش خودروی فیستا ST را نیز شکست داده است. سیستم فرمان الکتریکی این خودرو در مقایسه با نمونه استاندارد فورد فوکوس، 15 درصد سریع‌تر است. نسل جدید فورد فوکوس حالت‌های رانندگی خیس، نرمال و اسپرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در صورتی که راننده این خودرو را با پکیج پرفورمنس سفارش دهد، حالت رانندگی Track نیز به این خودروی هاچ‌بک اضافه می‌شود.

پکیج پرفورمنس تنها برای مدل EcoBoost با جعبه دنده دستی در نظر گرفته شده است. در این پکیج شاهد حضور سیستم کنترل شروع حرکت و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ هستیم. فورد فوکوس ST از تابستان سال جاری میلادی در کشورهای اروپایی برای فروش عرضه می‌شود. این خودرو علاوه بر نمونه هاچ‌بک، در مدل استیشن نیز به بازار عرضه خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

فرهاد

۱۳۹۷/۱۲/۳
به نظر اتومبیل خوبی هست