خانهاخبار
مدل 2019 تبلت مقرون‌به‌صرفه گلکسی Tab A 10.1 سامسونگ معرفی شد

مدل 2019 تبلت مقرون‌به‌صرفه گلکسی Tab A 10.1 سامسونگ معرفی شد

سامسونگ چند روز پیش از چند تبلت جدید رونمایی کرد که یکی از این‌ها گلکسی تب A 10.1 است. این تبلت با وجود قیمت ارزانش سخت‌افزاری نسبتا خوبی دارد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۹

سامسونگ چند روز پیش از خط تولید جدید تبلت‌های اندرویدی خود رونمایی کرد، ولی به دلایلی نامعلوم، در آن اطلاعیه خبری از یکی تبلت‌های مهم این شرکت که قرار است دو ماه دیگر به بازار بیاید نبود. این تبلت مدل ۲۰۱۹ گلکسی Tab A 10.1 است.

روز یکشنبه همه اطلاعاتی را که تاکنون منتشر شده بود درباره گلکسی تب S5e به اطلاع شما رساندیم، حالا قصد داریم به سراغ یکی دیگر از تبلت‌های سامسونگ برویم. گلکسی تب A 10.1، تبلتی مقرون به صرفه است که نصف گلکسی تب S5e قیمت دارد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که مدل ۲۰۱۹ گلکسی تب A 10.1 همراه با گلکسی تب S5e معرفی شده و همزمان با همین تبلت به بازار می‌آید، ولی معرفی رسمی آن فقط در کشور آلمان انجام شده است، بنابراین احتمال می‌رود که این دستگاه در ابتدا فقط در چند کشور اروپایی عرضه شود.

شکی نیست که تبلت مقرون به صرفه گلکسی تب A 10.1 در نهایت به آمریکا و آسیا نیز وارد می‌شود ولی فعلا تاریخی در این باره در دست نداریم. برخلاف گلکسی تب S5e، مدل ۲۰۱۹ گلکسی تب A 10.1 آن قدرها گران نیست و خیلی راحت‌تر می‌توانید آن را تهیه کنید.

ارزان بودن هزینه دارد

image

پر واضح است که قیمت ارزان این تبلت هزینه‌ای دارد، بنابراین از گلکسی تب A 10.1 انتظار نداشته باشید که قابلیت‌های رده بالا داشته باشد. رم این دستگاه نصف رم گلکسی تب S5e یعنی ۲ گیگابایت و حافظه داخلی آن نیز ۳۲ گیگابایت است (که البته می‌تواند با کمک کارت microSD تا ۴۰۰ گیگابایت افزایش یابد).

علاوه بر این، سامسونگ تصمیم گرفته که در این محصول از یکی از چیپست‌های خودش با نام اگزینوس ۷۹۰۴ استفاده کند. این چیپست هشت هسته دارد ولی توان آن با اسنپدراگون ۶۷۰ که در گلکسی تب S5e قرار گرفته قابل مقایسه نیست.

اما اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنیم، گلکسی تب A 10.1 نمایشگری 10.1 اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل دارد، هرچند این پنل از نوع Super AMOLED نیست. به علاوه، این تبلت به کاربران اجازه می‌دهد تا با دو دوربین عکس بگیرند: یک دوربین اصلی با سنسور ۸ مگاپیکسلی، و یک دوربین سلفی با سنسور ۵ مگاپیکسلی.

گلکسی تب A 10.1 نیز درست مثل خواهر گران‌تر خود از اندروید ۹ پای استفاده می‌کند، ولی در مقایسه با گلکسی تب S5e باتری کوچک‌تری با ظرفیت ۶۱۵۰ میلی آمپر ساعت دارد.

این تبلت جدید و مقرون به صرفه در دو مدل با قابلیت استفاده از فقط Wi-Fi یا Wi-Fi + LTE به بازار می‌آید.

قیمت و تاریخ عرضه

image

قیمت گلکسی تب A 10.1 که بدنه آن از فلز ساخته شده تا حس خوبی به مخاطب منتقل کند، در مدل Wi-Fi حدود ۲۱۰ یورو و در مدل LTE حدود ۲۷۰ یورو است. این تبلت در سه رنگ سیاه، طلایی و نقره‌ای در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

سامسونگ اعلام کرده که پیش‌خرید این محصول از تاریخ ۱۴ مارس تا ۴ آوریل انجام می‌شود. گفتنی است، کسانی که گلکسی تب S5e را در این دوره پیش‌خرید کنند، یک هدفون AKG Y500 نیز هدیه می‌گیرند.

علاوه بر این، سامسونگ از تاریخ ۵ آوریل تعداد زیادی کاور مختلف و یک استند POGO را به فروش می‌رساند که می‌توانند برای هر دوی این تبلت‌ها استفاده شوند. همان طور که قبلا گفتیم، مدل ۲۰۱۹ گلکسی تب A 10.1 در ابتدا در آلمان معرفی شد، اما می‌توان انتظار داشت که احتمالا پس از مدتی کوتاه در سایر کشورها نیز در دسترس قرار بگیرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)