خانهاخبار
اپل شرکت سازنده فناوری صدای عروسک هلو باربی را خرید

اپل شرکت سازنده فناوری صدای عروسک هلو باربی را خرید

PullString استارت‌آپی است که فناوری صدای عروسک معروف هلو باربی را ساخته و همچنین نرم‌افزاری برای تولید اپلیکیشن‌های الکسا ایجاده کرده بود. حالا اپل این استارپ‌آپ را برای کمک به سیری خریده است.
۱۳۹۷/۱۱/۲۹

اپل به تازگی استارت‌آپ به نام PullString را خریداری کرده که مسئول فناوری صدای عروسک Hello Barbie بوده است. این استارت‌آپ که پیش‌تر با نام ToyTalk شناخته می‌شد در سال ۲۰۱۱ توسط یکی از کارمندان سابق شرکت پیکسار تاسیس شد. پلتفرم هوش مصنوعی PullString به همکاران این استارت‌آپ اجازه می‌دهد شخصیت‌های فیزیکی و دیجیتالی یا اپلیکیشن‌های صوتی خود را طوری بسازند که بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. هلو باربی یکی از این همین عروسک‌هاست؛ Thomas The Tank Engine نیز اسباب بازی دیگری است که با کمک همین فناوری ساخته شده. PullString چند وقت قبل نرم‌افزاری معرفی کرد تا افرادی که دانش فنی زیادی ندارند هم بتوانند اپلیکیشن الکسای خودشان را بسازند.

به گزارش خبرگزاری Axios، اپل این استارت‌آپ را به مبلغ ۳۰ میلیون دلار خریده و قول داده که پس از کسب درآمدهای احتمالی ۱۰ میلیون دیگر نیز پرداخت کند. با توجه به این که کوپرتینویی‌ها هنوز به طور رسمی این خبر را اعلام نکرده‌اند، مشخص نیست که قرار است با این فناوری چه کار کنند. ولی می‌توان حدس زد که از ابزارهای PullString برای فراهم‌سازی بستری استفاده کنند تا مردم راحت‌تر بتوانند برای سیری اپلیکیشن بسازند. این اتفاق به دستیار شخصی اپل کمک می‌کند شانس بیشتری برای مقابله با الکسای آمازون و گوگل اسیستنت داشته باشد.

علاوه بر این شاید در آینده شاهد عرضه اسباب بازی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از سیری باشیم، با این حال باید ببینیم واکنش بازار نسبت به این تصمیم چگونه خواهد بود. خیلی‌ها می‌گفتند عروسک هلو باربی وسیله‌ای برای نظارت و شنود است؛ به‌ویژه بعد از این که تعدادی از محققان امنیتی اعلام کردند این دستگاه آسیب‌پذیری‌های بالقوه زیادی دارد. با این وجود، امروزه گرایش بیشتری نسبت به استفاده از دستگاه‌های سخنگو میان کاربران دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که بازار این محصولات داغ‌تر از هر زمان دیگری شده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۷/۱۱/۳۰
فکر و ایده پردازی و زحمت کیلویی چند؟؟؟
ذره ای از پول مفت بادآورده رو بده، تکنولوژی بخر. شرکتهای کوچکی که فکر دارند و پول ندارند رو مفت تصاحب کن و ایده ها رو به نام خودت ثبت کن. حتما یه سری هم پیدا میشن که طرفدار دو آتیشه ی تو میشن.
این است اپل...

م

۱۳۹۷/۱۱/۲۹
چه خوشگله