خانهاخبار
نقشه گوگل از دوربین شما برای تعیین محل دقیق‌تر خود استفاده می‌کند

نقشه گوگل از دوربین شما برای تعیین محل دقیق‌تر خود استفاده می‌کند

آیا تا به حال بعد از خروج مترو برای رسیدن به یک جلسه راه را گم کرده‌اید؟
۱۳۹۷/۱۱/۲۹

آیا تا به حال بعد از خروج مترو برای رسیدن به یک جلسه راه را گم کرده‌اید؟ بهترین راه را نقشه‌ها به شما نشان می‌دهند. اما در صورتی این اتفاق می‌افتد که بدانید در چه محلی هستید و به کدام سمت باید حرکت کنید. گاهی اوقات نرم افزار نقشه گوگل آن را تشخیص می‌دهد حتی اگر داده‌های نادرستی را در آن وارد کرده باشید. پس از آن شما در فضای خارج از نقشه شروع به حرکت می‌کنید. در همین حین چک می‌کنید که آیا نقطه آبی رنگ در مسیر درست حرکت می‌کند؟ اگر این کار را نکنید، احتمالا به این معنی است که جهت یاب شما به درستی عمل نمی‌کند. برای اصلاح می‌توانید تلفن خود را به شکل 8 تکان دهید تا مسیر جهت نمای تلفن شما به درستی اصلاح شود. پس از چند قدم و به طور ناگهانی مقصد خود را از دور می‌بینید. با خود می‌گویید... من در مسیر درستی هستم! البته با بودن شما در یک شهر شلوغ و پایین آمدن دقت جی پی اس که به دلیل بودن آسمان خراشها اتفاق می‌افتد، کمی نگران  می‌شوید. اما دیدن علائم در خیابان برایتان یک نقطه عطف به حساب می‌آید تا با مشخص کردن موقعیت مکانی خود بر روی نقشه حتی دقایق رسیدن به مقصد را برایتان مشخص کند.

گوگل به خوبی می‌داند که ما به خاطر از دست دادن زمان خود خسته هستیم. بنابراین راه حلی به نام Global Navigation برای ترکیب دوربین، GPS و داده‌های قطب نما برای تعیین دقیق‌تر موقعیت اشخاص ارائه داده است.

image

این تکنولوژی متکی بر روش سیستم موقعیت یاب ویژوال است که نقشه را بوسیله ترکیب عکس‌ها و نشانه‌ها با موقعیت آنها ایجاد می‌کند. بنابراین طرح‌ها و ویژگی‌های تصاویر آنها می‌تواند برای ناوبری مورد استفاده قرار گیرد. گوگل با توجه به تصاویر نمای خیابان، یک شاخص VPS دقیق ایجاد می‌کند تا دستگاه‌ها بتوانند موقعیت و جهت گیری خود را با توجه به آنچه در اطراف آنها است، با دقت مشخص کنند. همچنین گوگل از یادگیری ماشین نیز استفاده می‌کند، بنابراین تلفن‌های همراه بر اساس تعریف نرم افزار می‌داند چه نکات مرجعی را مورد استفاده قرار دهد. این بدین منظور است که تصاویر اولیه ممکن است در طول فصول مختلف یا از زاویه‌های دیگر گرفته شده باشند.

image

گوگل هنوز قبل از اینکه به روز رسانی به طور گسترده در دسترس باشد، بر روی بهبود این فناوری کار می‌کند. گوگل در حال حاضر آزمایش این سیستم با راهنمایی به صورت محلی همراه با ناوبری مبتنی بر واقعیت هوشمند آغاز کرده است، اما زمان لازم را برای بهبود برنامه قبل از ادغام آن با برنامه رسمی در نظر خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)