خانهاخبار
اپل از حق اشتراک سرویس‌های خبری اپل نیوز 50 درصد سهم می‌خواهد

اپل از حق اشتراک سرویس‌های خبری اپل نیوز 50 درصد سهم می‌خواهد

کوپرتینویی‌ها که تا چند وقت دیگر می‌خواهند طرح حق اشتراک جدیدی را برای اپلیکیشن Apple News معرفی کنند، قصد دارند 50 درصد از درآمد حاصل از حق اشتراک این سرویس را برای خودشان بردارند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۸

اپل ظاهرا قصد دارد یک طرح اشتراکی پولی به اپلیکیشن Apple News اضافه کند، اما به نظر می‌رسد خیلی از مجلات خبری در حال حاضر با این طرح موافق نیستند. سرویس اشتراکی اخبار به کاربران اجازه می‌دهد در ازای ماهانه ۱۰ دلار به همه محتواهای اپل نیوز دسترسی داشته باشند. هرچند این قیمت ممکن است در آینده تغییر کند.

وال استریت ژورنال می‌گوید تعدادی از نشریه‌های بزرگ مثل نیویورک تایمز و واشنگتن پست با مفاد توافق‌نامه پیشنهادی اپل مشکل دارند. منابع نزدیک به این پروژه می‌گویند گفتگوها هنوز در حال انجام است و این نشریات تا زمان عرضه فرصت دارند که با اپل به توافق برسند. خود وال استریت ژورنال نیز اذعان کرده که درباره این طرح نگرانی‌هایی دارد ولی مذاکرات تاکنون ثمربخش بوده است.

نشریه‌ها در حال حاضر دو مشکل عمده با برنامه اپل دارند. مشکل اول مربوط به ساختار قیمت‌گذاری، و مشکل دوم پیرامون بحث اشتراک‌گذاری اطلاعات مشتریان است. بر اساس گزارشات، اپل می‌خواهد حدود نیمی از درآمد حاصل از حق اشتراک این سرویس را برای خودش نگه دارد، و نیمه دیگر را بر اساس میزان زمانی که کاربران در این مقالات سپری می‌کنند با آن‌ها تقسیم کند.

مشکل دوم که برخی از نشریات به آن اشاره کرده‌اند، بحث اشتراک‌گذاری اطلاعات مشتریان است. اپل نمی‌خواهد اطلاعات مشتریان نظیر اطلاعات کارت اعتباری یا آدرس ایمیل آن‌ها را در اختیار نشریات بگذارد. ولی این نشریات باور دارند که این اطلاعات برای ایجاد پایگاه‌های داده و بازاریابی سایر محصولات آن‌ها ضروری است.

امروزه نشریات بیش از پیش به دنبال مدل‌های حق اشتراکی هستند تا بتوانند با توجه به ازدیاد میزان محتواهای آزاد و آنلاین درآمد خود را افزایش دهند. اگر این نشریات با اپل به توافق برسند، احتمالا دوباره می‌توانند درآمدزایی خود را تقویت کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)