خانهاخبار
گوگل اذعان کرد که Android Things فقط به بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند محدود است

گوگل اذعان کرد که Android Things فقط به بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند محدود است

Android Things پروژه‌ای است که پس از Project Brillo به وجود آمد و به هوشمندسازی وسایل خانگی می‌پردازد. اما حالا پس از گذشت چند سال گوگل اعتراف کرده که این پلتفرم فقط به بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند محدود است.
۱۳۹۷/۱۱/۲۸

وقتی در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار از پلتفرم Android Things رونمایی شد، ایده گوگل این بود که توانایی‌های هوشمندانه را به همه وسایل الکترونیکی اضافه کند. با این حال، علی‌رغم محبوبیت دستیارهای هوشمند مثل گوگل اسیستنت و مهاجرت سیستم‌های هوشمند به فضاهای ابری، همچنان هوشمندانه‌ترین دستگاه‌هایی که در خانه اکثر کاربران پیدا می‌شود، همان بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند است. حالا گوگل اعلام کرده که آن‌ها هم قصد دارند تمرکز اصلی Android Things را به این دو گروه از محصولات معطوف کنند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام داشت:

گوگل در سال گذشته همکاری نزدیکی با شرکای خود داشته تا محصولات مصرفی جدیدی با کمک Android Things و گوگل اسیستنت بسازد. با توجه به موفقیت‌هایی که همکاران‌مان در بخش بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند داشته‌اند، ما هم می‌خواهیم تمرکز Android Things را به عنوان پلتفرمی برای شراکت با تولیدکنندگان بزرگ در زمینه همین محصولات معطوف کنیم. بنابراین پشتیبانی از سیستم تولید با ماژول (SoMs) مبتنی بر سخت‌افزارهای NXP، کوآلکام و مدیاتک در حال حاضر در دسترس عموم توسعه دهندگان قرار نمی‌گیرد.

در خلال رویداد CES 2019 که ماه گذشته برگزار شد توانستیم نگاهی به پلتفرم Google Assistant Connect داشته باشیم و متوجه شدیم که این پلتفرم هوش مصنوعی چطور می‌تواند به سادگی فشردن یک دکمه یا از طریق یک نمایشگر e-ink به سایر دستگاه‌ها متصل شود.

در حال حاضر توسعه‌دهندگان همچنان می‌توانند Android Things را روی سخت‌افزارهایی مثل رزبری پای آزمایش کنند، ولی تولیدکنندگان سخت‌افزار فعلا به استفاده از چند دستگاه خاص محدود هستند. حالا باید صبر کنیم تا ببینیم این پروژه به توسعه روی پلتفرمی برای نسل بعدی محصولات هوشمند ادامه خواهد داد، یا قابلیت‌های هوش مصنوعیِ این سیستم به سراغ فعالیت روی دستگاه‌های ساده‌تر خواهند رفت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)