خانهاخبار
سریع‌ترین خودروی شاسی بلند جهان، بنتلی بنتایگا اسپید معرفی شد

سریع‌ترین خودروی شاسی بلند جهان، بنتلی بنتایگا اسپید معرفی شد

بنتلی از یک نسخه ویژه خودروی بنتایگا رونمایی کرد. بنتلی بنتایگا اسپید سریع‌ترین خودروی SUV در سراسر جهان محسوب می‌شود.
۱۳۹۷/۱۱/۲۸

قبل از شروع این مطلب باید به شما یک نکته‌ای را گوشزد کنیم، با ورود یک خودروی بسیار لوکس جدید به بازار، به سرعت آن را نخرید! علت این امر کاملا مشخص است، شرکت‌ها بعد از چندین ماه و حتی پس از یکسال، نسخه قدرتمندتر آن را روانه بازار می‌کنند. در همین راستا، بنتلی به تازگی از خودروی بنتایگا اسپید رونمایی کرده است. این خودرو نسخه قدرتمند و ویژه بنتلی بنتایگا استاندارد محسوب می‌شود.

این خودرو به یک موتور 12 سیلندر با حجم 6.0 لیتر مجهز شده که از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد. این موتور در نسخه استاندارد بنتلی بنتایگا نیز مورد استفاده قرار گرفته است که البته در مقایسه با این خودرو قدرت کمتری تولید می‌کند. این موتور در بنتلی بنتایگا اسپید قدرتی برابر با 626 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد، در حالی که قدرت آن در نسخه استاندارد برابر با 600 اسب بخار است. در گذشته شایعات به قدرت 650 اسب بخاری این نمونه اشاره کرده بودند. لازم به ذکر است؛ موتور 8 سیلندر مورد استفاده در لامبورگینی اوروس قادر به تولید 641 اسب بخار قدرت است. این احتمال وجود دارد که این دو شرکت با یکدیگر معامله پنهانی انجام داده باشند.

image

 گشتاور موتور مورد استفاده در بنتلی بنتایگا اسپید در مقایسه با نسخه استاندارد تغییری نکرده و همچنان شاهد گشتاور 900 نیوتون متری این موتور هستیم. سرعت این خودرو در مقایسه با مدل استاندارد 0.2 ثانیه زودتر از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با توجه به این موضوع، شتاب این خودروی SUV لوکس جدید برابر با 3.9 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو در مقایسه با نمونه استاندارد افزایش پیدا کرده است. حداکثر سرعت بنتلی بنتایگا Speed به 305 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در مقایسه با نسخه استاندارد، 5 کیلومتر بر ساعت بیشتر است. این سرعت باعث شده بنتلی موفق به ساخت سریع‌ترین خودروی شاسی بلند جهان شود.

image

از تغییرات این خودرو می‌توان به صدای جذاب‌تر اگزوزها، بهبود در حالت رانندگی اسپرت با تمرکز روی عملکرد موتور، سیستم انتقال قدرت 8 سرعته خودکار و سیستم رانندگی دینامیکی 48 ولتی بنتلی اشاره کرد. در حالت کلی سیستم تعلیق این خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد سفت‌تر شده تا کنترل بدنه و همچنین پایداری آن با افزایش همراه شود. بنتلی برای این خودروی جذاب از رینگ‌های 22 اینچی 10 پره استفاده کرده است. خریدار می‌تواند برای سریع‌ترین خودروی شاسی بلند جهان، ترمزهای سرامیکی را سفارش دهد.

image

بنتلی تغییراتی را در چراغ‌ها و جلوپنجره این خودرو اعمال کرده و همچنین آن را در تریم جدید آلکانترا روانه بازار می‌کند. روی بدنه این خودرو شاهد خودنمایی نشان Speed هستیم. این تغییرات باعث نشده‌اند با یک چهره جدید روبه‌رو شویم و همچنان شاهد بنتلی بنتایگا قدیمی هستیم. در حال حاضر قیمت بنتلی بنتایگا اسپید از سوی سازنده انگلیسی آن اعلام نشده است. انتظار می‌رود این خودرو در مقایسه با نمونه استاندارد مجهز به موتور 12 سیلندر گران‌تر باشد، در همین راستا باید منتظر قیمتی بالاتر از 230 هزار دلار برای این خودروی شاسی بلند باشیم. در حالی که قیمت بالایی برای این خودرو در نظر گرفته می‌شود، بنتلی می‌تواند بدون هیچ مشکلی آن را به فروش برساند.

بنتلی بنتایگا اسپید چند هفته دیگر و در ماه مارس، در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو 2019 به صورت رسمی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود در همین نمایشگاه قیمت جدیدترین خودروی شرکت بنتلی در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mahdi

۱۳۹۷/۱۱/۲۸
شتاب اوروس ۳.۶ ثانیه هست پس چطور میگن این ماشین سریع ترین شاسی بلند جهانه سقف سرعتشون هم برابره