خانهاخبار
دوربین فول فریم EOS RP کانن با قیمتی مناسب معرفی شد

دوربین فول فریم EOS RP کانن با قیمتی مناسب معرفی شد

کانن امروز از دوربین فول فریم و بدون آیینه جدید خود به نام EOS RP رونمایی کرد. این دوربین قیمت بسیار مناسبی دارد و مدل مقرون‌به‌صرفه EOS R به حساب می‌آید.
۱۳۹۷/۱۱/۲۶
کانن به طور رسمی اعلام کرد که EOS RP دوربین بعدی بدون آیینه و تمام فریم این شرکت خواهد بود که پس از EOS R به خط تولید این شرکت اضافه می‌شود. کانن این بار قیمت‌گذاری بسیار مناسبی را اتخاذ کرده و مشتریان جریان اصلی را هدف قرار داده، چرا که EOS RP تنها ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد و اگر بخواهید آن را با لنز 24-105mm RF-mount تهیه کنید، قیمت این محصول به ۲۳۹۹ دلار می‌رسد.
 
دوربین EOS RP از یک سنسور ۲۶.۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که رزولوشن آن کمی پایین‌تر از سنسور ۳۰.۳ مگاپیکسلی EOS R است. اگر بخواهیم سنسور مدل R را با 5D Mark IV از خانواده دوربین‌های DSLR کانن مقایسه کنیم، نزدیک‌ترین قیاس برای دوربین RP مدل 6D Mark II است. ایزوی این دوربین رنجی میان ۱۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دارد.
 
ضریب برش EOS RP، درست مثل ROS R، برای فیلمبرداری 4K بسیار مناسب است و به دو دلیل در این دستگاه اهمیت خاص‌تری دارد. اولا چون مدل RP نسبت به R قیمت بسیار کمتری دارد. ثانیا چون این دستگاه نسبت به مدل قبلی خود خیلی کوچک‌تر و سبک‌تر است. فیلمبرداری در دوربین EOS RP در حالت 4K می‌تواند با نسبت 4:2:2 به صورت 24p یا 25p و 8 بیت عمل کند، در حالی که دوربین EOS R می‌تواند از طریق HDMI با حالت 10 بیت (و البته 30p) کار کند.
image
بنابراین هر دو دوربین دارای ضریب برش 4K هستند، اما مشخصات دیگری هم دارند. مثلا دوربین EOS RP مثل EOS R نمایابی الکترونیکی با ۲.۳۶ میلیون نقطه، سیستمی برای فوکوس خودکار (با قابلیت تشخیص چشم و) با پیکسل دوگانه، و نمایشگری دارد که می‌تواند از بدنه فاصله گرفته و به سمت روبرو قرار بگیرد. هر دوی این دوربین‌ها نمایابی ۰.۳۹ اینچی و نمایشگری ۳ اینچی از نوع LCD دارند که البته اندازه نمایشگر R کمی کوچک‌تر است. وزن EOS RP با احتساب کارت SD و باتری ۴۸۵ گرم بوده در حالی که وزن EOS R حدود ۶۶۰ گرم است. در بحث باتری، RP از باتری LP-E17 استفاده می‌کند که با مدل R فرق دارد. و البته تاچ‌پد بحث‌برانگیز کانن که برای اولین بار در EOS R به کار گرفته شد، دیگر جایی روی EOS RP ندارد و به جای آن از یک اهرم معمولی استفاده شده است.
 
حالت تصویربرداری Burst در دوربین EOS RP به قابلیت اتوفوکوس پیوسته با امکان ضبط 5fps محدود شده، بنابراین این دوربین نمی‌تواند گزینه مناسبی برای عکاسان حرفه‌ای حوزه ورزش باشد. ردیابی سوژه‌ها نیز در این دستگاه به اندازه EOS R قوی نیست. البته کانن می‌گوید مشغول کار روی دوربینی در سطح حرفه‌ای است تا قابلیت‌های EOS R و EOS RP را در آینده با هم تلفیق کند. با این حال، EOS RP همچنان برای کسانی که به صورت روزانه عکاسی می‌کنند و می‌خواهند یک دوربین تمام فریم داشته باشند، گزینه‌ای مناسب است.
image
 
کانن قصد دارد EOS RP را با پیکربندی‌های زیر به فروش برساند. البته توجه داشته باشید که این شرکت در زمان عرضه حدود ۲۰۰ دلار روی باندل لنزهای خود تخفیف می‌دهد:
 
  • دوربین EOS RP؛ ۱۲۹۹ دلار
  • دوربین ROS RP به همراه لنز RF 24-105mm f/4؛ ۲۱۹۹ دلار
  • دوربین EOS RP به همراه لنز 24-105mm f/3.5 - 5.6 IS EF-mount؛ ۱۶۹۹ دلار
 
موج جدید لنزهای RF
 
کانن همچنین در کنار معرفی EOS RP به رونمایی از مجموعه جدید لنزهای RF خود پرداخته که همگی قرار است تا انتهای سال ۲۰۱۹ به بازار بیایند. قیمت این لنزها بعدا اعلام خواهد شد.
 
لنزهای زوم:
 
  • RF 24-240mm F4-6.3 IS USM
  • RF 15-35mm F2.8 L IS USM
  • RF 24-70mm F2.8 L IS USM
  • RF 70-200mm F2.8 L IS USM
  • RF 24-240mm F4-6.3 IS USM
 
لنزهای پرایم:
 
  • (RF 85mm F1.2 L USM and RF 85mm F1.2 L USM DS (defocus smoothing
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)