خانهاخبار
طراحی اکسپریا XA3 و XA3 Ultra در رندرهای جدید فاش شد!

طراحی اکسپریا XA3 و XA3 Ultra در رندرهای جدید فاش شد!

به تازگی رندرهای از اکسپریا XA3 و XA3 Ultra شرکت سونی به همراه مشخصات جدیدی از این دو گوشی منتشر شده است که اطلاعات بیشتری درباره نمایندگان جدید ژاپنی‌ها در اختیارمان قرار می‌دهند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۵

سونی در نمایشگاه CES امسال گوشی هوشمندی معرفی نکرد و انتظار می‌رود بالاخره در کنگره جهانی موبایل در بارسلون که در ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، این شرکت از اکسپریا XA3 و XA3 Ultra رونمایی کند. در حالی که کمتر از دو هفته تا برگزاری MWC 2019 فرصت باقی است، رندرهایی از XA3 Ultra منتشر شده است که ظاهر احتمالی این فبلت را به نشان می‌دهد.

این گوشی نیز مانند برادر کوچکش، اکسپریا XA3، از نسبت تصویر نامتعارف ۲۱:۹ استفاده می‌کند که در نتیجه باید انتظار یک گوشی باریک و قد بلند را داشته باشیم! نمایشگر ۶.۵ اینچی XA3 Ultra در کناره‌های خود حاشیه‌های باریکی خواهد داشت و تقریبا هیچ حاشیه‌ای در قسمت پایینی صفحه نمایش نخواهید دید. اما این حاشیه بسیار ناچیز قسمت پایینی دستگاه منجر شده تا در بالای نمایشگر یک حاشیه بسیار زیاد نسبت به اسمارت فون‌های امروزی را شاهد باشیم. 

image

این حاشیه بزرگ که در بالای نمایشگر قرار دارد، میزبان بلندگوی مخصوص تماس صوتی، حسگر مجاورت و دوربین سلفی است. در بخش دوربین تنها می‌دانیم که این گوشی در قاب پشتی خود از یک دوربین با دو لنز مختلف بهره می‌گیرد، اما اطلاعی از مشخصات دوربین‌های اصلی و سلفی در دسترس نیست. طبق گمانه زنی‌ها، یکی از لنزهای دوربین دوگانه همان دوربین اصلی است و لنز دوم برای کمک به ثبت تصاویر بوکه و جزئیات بیشتر برای عمق بیشتر تصاویر به کار گرفته می‌شود.

image

 

از جمله مشخصات سخت افزاری مورد انتظار برای این گوشی می‌توان به چیپ اسنپ دراگون ۶۶۰ به همراه ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره نمود که یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی وظیفه تامین نیروی آن‌ها را برعهده خواهد داشت. سیستم عامل پیش فرض این گوشی نیز اندروید ۹ پای است.

در نهایت، رندرها نشان دهنده عرضه این گوشی‌ها در دو رنگ آبی و مشکی است. متاسفانه در حال حاضر اطلاعی از قیمت یا زمان عرضه این دو گوشی در دسترس نیست؛ اما شایعاتی شنیده می‌شود که ممکن است نام نهایی این محصول تغییر نماید و دلیل آن‌ نیز کنار گذاشتن برند XA از سوی سونی و جایگرین کردن یک خانواده جدید عنوان شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Aryan

۱۳۹۷/۱۱/۲۶
نمیدونم بخندم... فکر کنم... ناراحت شم...
شرکت غولی مثل سونی که که کیفیت محصولاتش زبونزد دنیاس, با اینکه دائما تو قسمت گوشی در حال ضرره و نمیخواد از جبه ی خودش پایین بیاد, از طرفی هم نمیخواد مطابق با تکنولوژی و خواسته های روز پیش بره.
بعد این همه مدت که گوشی ها حاشیه هاشون به حداقل رسید سونی هنوز دوتا حاشیه گنده بالا و پایین داشت... حالا که شرکت ها دارن مرز های نوآوری رو گسترش میدن مثل ویوو که گوشی با دو صفحه نمایش آمولد معرفی کرد, مثل اپو که دوربین موتورداری رو استفاده کرد, یا مثل سامسونگ یا هوآوی که سوراخی در صفحه نمایش کار گذاشتن... سونی بعد این همه مدت زحمت کشیده حاشیه پایین رو حذف کرده...
هرچند که این ها خبر های کاملا موثقی شاید نباشن ولی منطق سونی در حوزه تلفن همراه غیر قابل درکه... مخصوصا موقعی که بهترین لنز دوربین هارو برای آیفون میزنه و برای خودش کم میزاره.
فقط میتونم بگم حیف این شرکت.