خانهاخبار
پیکسل با افزایش 43 درصدی سریع‌ترین نرخ رشد سالانه را داشته است

پیکسل با افزایش 43 درصدی سریع‌ترین نرخ رشد سالانه را داشته است

تلفن هوشمند اختصاصی گوگل، یعنی پیکسل، در طول یک سال گذشته با افزایش 43 درصدی سریع‌ترین نرخ رشد را در میان برندهای موبایل بازار آمریکا تجربه کرده است.
۱۳۹۷/۱۱/۲۵

اگرچه گوگل هنوز فاصله‌ای زیادی تا رسیدن به موفقیت آیفون یا حتی سری گلکسی سامسونگ دارد، ولی این شرکت بالاخره در سال گذشته نتایج خوبی از میزان فروش خط تولید پیکسل دریافت کرده است. گزارشات جدید نشان می‌دهد که برند پیکسل بیشترین میزان رشد را در مرزهای آمریکا به ثبت رسانده است.

طبق گزارشی که توسط شرکت Strategy Analytics منتشر شده، برند پیکسل گوگل تا انتهای سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ بیشترین میزان رشد را در میان برندهای موجود در بازار آمریکا داشته. در متن این گزارش آمده که تلفن هوشمند اختصاصی گوگل در یک سال گذشته حدود ۴۳ درصد رشد کرده است.

این اتفاق در نوع خود اتفاقی قابل توجه است، اما اگر آن را با توجه به وضعیت نزولی بازار تلفن‌های هوشمند در ایالات متحده‌ای مقایسه کنیم که شاهد افت ۲۳ درصدی بود، این آمار شگفت‌آورتر می‌شود. این گزارش می‌گوید گوگل موفق شده ۱۰ مورد از رقبای اصلی خود از جمله اپل و سامسونگ را در این بازه زمانی پشت سر بگذارد.

شرکت Strategy Analytics چند فاکتور کلیدی را عامل اصلی عملکرد موفق سری پیکسل می‌داند. از جمله این فاکتورها می‌توان به افزایش نرخ مدت تعویض آیفون و برنامه تعویض باتری این دستگاه اشاره کرد که باعث شده کاربران اپلی دلیلی برای ارتقا دادن دستگاه خود پیدا نکنند. سامسونگ هم با گلکسی اس ۹ فروش قدرتمندی را تجربه نکرد، و علاوه بر این، ZTE نیز به طور موقت از بازار آمریکا خارج شده است.

این گزارش سوال جالبی را مطرح می‌کند که پاسخ دادن به آن نیازمند صبر و تحمل بیشتر است: «آیا گوگل پیکسل آیفون جدید است؟» مشخص است که بخشی از کاربران به خاطر اندروید خالص، ویژگی‌های دوربین، گوگل اسیستنت، هوش مصنوعی، eSIM و سایر قابلیت‌های خاص این دستگاه به سراغ آن رفته‌اند، اما باید ببینیم در آینده چه چیزی می‌تواند کاربران بیش از پیش به سوی این تلفن هوشمند جذب کند.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۷/۱۱/۲۵
خوبییش اینه اندرویدش اپدیت میشه
سخت افزار قوی نداره ۴تا دوربین رم بالا حافضه ۵۱۲گیگ باتری ده هزار میلی
رم خورو.....سبک باشه ساعت هوشمند داشته باشه
الان جدیدترین مدلش ۱۳ میلیون هست با این حقوقها بعید میدونم کسی بخره
اصلا سیستم عامل اندروید باید رو این باشه گوشی های دیگه یا ویندوز فون بدن یاسیستم خودشون انحصاری
اندروید هر سه ماه باید جدیدش بیاد تو بازار
گوشی امریکا مشخصات بالا باید داشته باشه
ردیابی و... باید داشته باشه
ساعت هوشمند واجب شده
گوگل یه فکر اساسی باید بکنه
سامسونگ اپل میخوان بازار تصقیر کنن
ماکروسافت که تولیدی نداره