خانهاخبار
سرویس خبری جدید اپل احتمالا در 25 مارس معرفی می‌شود

سرویس خبری جدید اپل احتمالا در 25 مارس معرفی می‌شود

اپل در نظر دارد تا در یک رویداد ویژه سرویس خبری جدید خود را که به صورت حق اشتراکی ساخته شده در تاریخ 25 مارس یا 5 فروردین معرفی کند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۵

به گزارش BuzzFeed، اپل در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسمی در تاریخ ۲۵ مارس (۵ فروردین) است تا سرویس اشتراکی Apple News را معرفی کند.

این رویداد احتمالا بر کسب و کار خدمات اپل تمرکز خواهد داشت، بنابراین بعید است که سخت‌افزار جدیدی، مثل آیپد مینی جدید، ایرپاد ۲ و شارژر ایرپاور، در این مراسم معرفی شود. ولی زمان‌بندی و تم مراسم به گونه‌ای است که می‌توانیم احتمال معرفی سرویس تلویزیونی اپل را از آن حدس بزنیم، سرویسی که گفته می‌شد بهار امسال معرفی می‌شود.

اپل در چند سال گذشته مراسمی در ماه مارس برگزار می‌کرد تا آیپدهای جدید خود را معرفی کند، بنابراین عجیب است که در مراسم امسال خبری از سخت‌افزارهای جدید نباشد؛ خصوصا با توجه به این که ظاهرا نسخه به‌روزشده‌ای از آیپد کوچک اپل در دست تولید قرار دارد و می‌تواند دستگاه مناسبی برای خواندن مطالب سرویس اپل نیوز باشد.

این شرکت هنوز دعوت‌نامه‌ای برای این رویداد منتشر نکرده، اما خبرگزاری BuzzFeed قبلا هم تاریخ رویدادهای اپل را به درستی فاش کرده بود، بنابراین با خیال نسبتا راحت می‌توانیم منتظر خبرهای رسمی باشیم تا این شایعه را تایید کند.

بر اساس گزارشاتی که از مدت‌ها قبل شنیده می‌شود، اپل ماه‌هاست مشغول افزودن یک مدل حق اشتراکی به سرویس اپل نیوز است تا مثل پکیج‌های تلویزیونی و سینمایی نتفلیکس و هولو، مجموعه‌ای از مجله‌ها و سرویس‌های خبری پریمیوم را در اختیار کاربران قرار دهد.

پیش‌تر وال استریت ژورنال در گزارشی خبر داده بود که اپل در همکاری با برخی از شرکت‌ها بر سر تقسیم درآمد به مشکل برخورده، چون این شرکت از ناشران ۵۰ درصد سهم سود خواسته و ۵۰ درصد باقی مانده نیز بر اساس میزان مطالعه مقاله توسط کاربر محاسبه می‌شود. هزینه حق اشتراک این سرویس احتمالا ماهانه ۱۰ دلار خواهد بود، هرچند این رقم به گفته وال استریت ژورنال هنوز نهایی نشده است.

سرویس حق اشتراکی اپل نیوز – در کنار اپل موزیک و سرویس تلویزیونی این شرکت – بخشی از طرح تجاری جدید اپل برای درآمدزایی از سرویس‌های پولی است که به دنبال افت فروش آیفون، در حال حاضر بیش از پیش برای این شرکت اهمیت پیدا کرده است.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)