خانهمقاله‌ها
فرایند احراز هویت دو مرحله‌ای گوگل را چگونه تنظیم کنیم؟

فرایند احراز هویت دو مرحله‌ای گوگل را چگونه تنظیم کنیم؟

با چند دقیقه گذاشتن زمان، حساب کاربری خود را بسیار امن‌تر نمایید.
۱۳۹۷/۱۱/۲۵

آیا شما نیز مانند من کمپین امنیت بیشتر گوگل را فراموش کردید؟ خیلی نگران نباشید. گوگل هدیه‌ای فراتر از آنچه تصور دارید برای استفاده کنندگان از حساب گوگل دارد: احراز هویت دو مرحله‌ای!

احراز هویت دو مرحله‌ای، یک لایه امنیتی دیگر را به حساب شما اضافه می‌کند. با فعال شدن این تاییدیه، شما (یا یک هکر احتمالی) باید از دو مرحله برای ورود به حساب Gmail عبور نمایید. علاوه بر رمز عبور معمولی، شما به یک کد شش رقمی نیاز دارید که هر بار شما سعی در ورود به سیستم دارید، بلافاصله به تلفن شما ارسال می‌شود. این بدان معنی است که هکرها نمی‌توانند به راحتی به حساب شما دسترسی داشته باشند. این واقعیت حتی زمانی که آنها به رمز عبور شما دسترسی دارند نیز صادق است. آنها به گوشی موبایل شما نیز احتیاج خواهند داشت!

اگر مسئله احراز هویت گوگل بیش از حد برایتان دست و پا گیر به نظر می‌رسد، نگران نباشید. شما در واقع باید منتظر کد امنیتی بمانید که هر بار با ورود به سیستم برای شما ارسال می‌شود. در این نوشته ما به بررسی نحوه تنظیم احراز هویت دو مرحله‌ای حساب گوگل در چند دقیقه و نحوه انجام آن بدون اضافه کردن گام‌های اضافی به روالی که هر روز شما انجام می‌دهید می‌پردازیم.

احراز هویت دو مرحله‌ای گوگل را فعال کنید

برای شروع، به قسمت امنیت در صفحه تنظیمات بروید. روی احراز هویت دو مرحله‌ای کلیک کنید و سپس دکمه شروع به کار را برای ورود به حساب گوگل خود و احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.


image

به طور پیش فرض، کدهای تأیید به تلفن شما ارسال می‌شود، اما شما می‌توانید انتخاب کنید که از طریق برنامه گوگل پیام را دریافت کنید. این گزینه نه تنها شما را از وارد کردن کد بی نیاز می‌کند بلکه امن‌تر نیز می‌باشد.

 گزینه پشتیبان گیری

image

گوگل توصیه می‌کند حداقل یک گزینه پشتیبان را در صورت عدم دسترسی به تلفن خود تنظیم کنید. شما می‌توانید تعداد انگشت شماری از کدهای پشتیبان را دریافت کنید که بعدا در یک مکان امن ذخیره خواهد شد. همچنین می‌توانید برنامه Google Authenticator را به عنوان گزینه پشتیبان یا کلید امنیتی USB استفاده کنید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)