خانهاخبار
هر کاربر آمریکایی در سال 2018 به طور متوسط 79 دلار در اپ استور خرج کرده است

هر کاربر آمریکایی در سال 2018 به طور متوسط 79 دلار در اپ استور خرج کرده است

طبق جدیدترین گزارشات، هر کاربر آمریکایی به طور متوسط در طول سال 2018 حدود 79 دلار در اپ استور پول خرج کرده و این میزان نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.
۱۳۹۷/۱۱/۲۴

برنامه اپل برای ترغیب توسعه‌دهندگان نسبت به ایجاد مدلی به منظور دریافت حق اشتراک برای اپلیکیشن‌ها ثمره بسیار خوبی داشته است. گزارش Sensor Tower می‌گوید نرخ درآمد سالانه اپل از کاربران آمریکایی این شرکت در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده و از متوسط ۵۸ دلار به ۷۹ دلار رسیده است.

این میزان رشد از ۲۳ درصدی که در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ ثبت شده بود بیشتر است اما همچنان کمتر از رشد ۴۲ درصدی سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ است.

به جز مدل حق اشتراک، بازی‌ها هم نقش مهمی در افزایش مبلغ مصرفی کاربران ایفا کرده‌اند. بخش بازی‌ها حدود ۵۶ درصد (۴۴ دلار) از این نرخ متوسط ۷۹ دلاری را به خود اختصاص داده است.

سایر دسته‌ها نیز به لطف مدل حق اشتراک، رشد قابل توجه‌ای در میزان درآمدهای خود داشته‌اند. دسته سرگرمی با ۸۲ درصد افزایش از ۴.۴۰ دلار در سال ۲۰۱۷ به ۸ دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده است. موسیقی و اپلیکیشن‌های اجتماعی از حیث درآمد حاصل از هر کاربر ۲۲ درصد رشد داشته‌اند، در حالی که اپ‌های دسته سلامتی با افزایش ۷۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده‌اند.

با کاهش فروش آیفون، اپل حالا به دنبال کسب درآمد بیشتر از بخش خدمات خود است. افزایش مبالغ مصرفی توسط کاربران نویدبخش آینده درخشانی برای این شرکت است. توسعه‌دهندگان هم احتمالا این اتفاق را به عنوان علامت مثبت و چراغ سبزی برای حرکت به سوی مدل مبتنی بر حق اشتراک می‌بینند.

اپ استور در روز اول ژانویه ۲۰۱۹ به رکورد درآمد یک-روزه ۳۲۲ میلیون دلار دست یافت و در مجموع در آن هفته توانست ۱.۲۲ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این موضوع نشان می‌دهد که اپ استور چقدر پرطرفدار است و چقدر می‌تواند در زمینه درآمدزایی برای اپل موثر باشد. بنابراین همان طور که در چند وقت اخیر دیده‌ایم، عجیب نیست که کوپرتینویی‌ها تدابیر سخت‌گیرانه‌تری را در خصوص اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه اتخاذ کرده‌اند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)