خانهاخبار
گوگل می‌خواهد قابلیتی از آیفون را به پیکسل 4 بیاورد

گوگل می‌خواهد قابلیتی از آیفون را به پیکسل 4 بیاورد

با توجه به کد جدیدی که در صفحه پروژه اندروید کشف شده، گوگل می‌خواهد یکی از قابلیت‌های محبوب آیفون سال 2018 را به پیکسل 4 خود اضافه کند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۴

بر اساس اطلاعاتی که توسط وبسایت XDA Developers از صفحه پروژه منبع باز اندروید (AOSP) کشف شده، به نظر می‌رسد پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال قابلیتی تازه‌ای برای پشتیبانی از دو سیم کارت خواهند داشت. همان طور که احتمالا می‌دانید، ماژول شناسایی کاربر (Subscriber Identity Module) یا SIM به اپراتور اجازه می‌دهد شما را شناسایی کند. eSIM تراشه‌ای است که در داخل دستگاه کار گذاشته می‌شود تا به جای سیم کارت عمل کند. در حال حاضر، سری پیکسل ۲ و پیکسل ۳ از هر دو قابلیت اسلات سیم کارت و eSIM استفاده می‌کنند.

اما پیکسل‌های مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از قابلیت دو سیمی بهره می‌برند که یکی از آن‌ها در حالت استندبای قرار می‌گیرد. این یعنی سیم کارت معمولی و eSIM نمی‌توانند به صورت همزمان فعال باشند. اگرچه شما می‌توانید از دو اپراتور مختلف برای این دو قابلیت استفاده کنید، اما سیمی که غیرفعال می‌ماند نمی‌تواند تماس یا پیامک دریافت کند.

این سیستم با سیستم دو سیم کارت استندبای اپل که آن را در آیفون‌های ۲۰۱۸ معرفی کرد فرق دارد. در این سیستم سیم کارت و eSIM می‌توانند به صورت همزمان فعال باشند؛ یعنی مثلا ضمن برقراری تماس صوتی در سیم کارت، می‌توانید با eSIM پیامک بفرستید، یا بالعکس. البته هنوز امکان برقراری دو تماس همزمان وجود ندارد، و نمی‌توانید در یک لحظه با هر دو سیم خود پیامک ارسال کنید. برای انجام این کار به قابلیت دو سیم فعال نیاز داریم.

image

حالا با توجه به کد جدیدی که در صفحه AOSP کشف شده، یکی از کارمندان گوگل می‌گوید اگر دستگاه و اپراتور قابلیت‌های مورد نیاز را داشته باشند، اندروید Q قادر است امکان استفاده از دو سیم استندبای یا دو سیم فعال را فراهم کند. او همچنین متذکر می‌شود که دو سیم استندبای در حال حاضر دارد روی پیکسل ۳ آزمایش می‌شود تا در مدل‌های پیکسل ۴ مورد استفاده قرار بگیرد.

لب کلام این است که اگر گوگل بخواهد می‌تواند قابلیت دو سیم استندبای را به پیکسل ۲ و پیکسل ۳ اضافه کند. این قابلیت به زودی در دسترس پیکسل ۴ قرار می‌گیرد و ممکن است برای پیکسل ۳ لایت و پیکسل ۳ لایت ایکس ال نیز عرضه شود. انتظار می‌رود این دو موبایل تا چند ماه دیگر توسط اپراتور ورایزن به بازار بیایند.

پیکسل ۴؛ بدون حاشیه، بدون لبه

image

گوگل اخیرا پتنتی ثبت کرده بود که در آن تلفنی با نمایشگر تمام صفحه و لبه‌به‌لبه دیده می‌شد که هیچ بریدگی یا ناچی روی آن وجود نداشت. در این طرح دکمه اثر انگشت هنوز در بدنه پشتی دستگاه به چشم می‌خورد. ولی گفته می‌شود که اندروید Q احتمالا قابلیتی مشابه فیس آیدی برای تشخیص چهره خواهد داشت. علاوه بر این، پیکسل ۲ و پیکسل ۳ از ۴ گیگابایت رم استفاده می‌کردند، بنابراین پیکسل ۴ احتمالا ۶ یا ۸ گیگابایت رم خواهد داشت تا بتواند با پرچمدارهای موجود در بازار رقابت کند. در بخش پردازنده هم طبیعتا باید شاهد حضور چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ باشیم.

چند روز قبل، شرکت Strategy Analytics در گزارشی اعلام کرد که پیکسل سریع‌ترین نرخ رشد را در میان برندهای موبایل در آمریکا داشته است. از آن‌جایی که خط تولید پیکسل اولین تلفن هوشمندی است که جدیدترین نسخه‌های اندروید را دریافت می‌کند، این دستگاه انتخاب نخست طرفداران متعصب اندروید است. اگر گوگل سخت‌افزار قوی‌تری روی این دستگاه قرار دهد و طراحی بدون لبه را به این تلفن هوشمند بیاورد، برند پیکسل می‌تواند به رشد سریع خود در بازار آمریکا ادامه دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)