خانهاخبار
مدل 2020 آلپینا B7 از راه رسید؛ لوکس‌تر و سریع‌تر از بی‌ام‌و سری 7

مدل 2020 آلپینا B7 از راه رسید؛ لوکس‌تر و سریع‌تر از بی‌ام‌و سری 7

مدل 2020 آلپینا B7 به صورت رسمی معرفی شد. این خودرو در حقیقت نسخه سریع‌تر بی‌ام‌و سری 7 محسوب می‌شود.
۱۳۹۷/۱۱/۲۴

بی‌ام‌و به تازگی از نمونه فیس‌لیفت خودروهای سری 7 رونمایی کرده بود. این خودرو در نمونه پایه خود به یک موتور 6 سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر مجهز شده که با قیمت پایه 87445 دلار به فروش می‌رسد. بالاترین مدل این خودرو، بی‌ام‌و M760i با موتور 12 سیلندر است که قیمتی برابر با 158695 دلار دارد. این نمونه از بی‌ام‌و سری 7 به یک موتور 12 سیلندر 6.6 لیتری با امکان تولید 600 اسب بخار قدرت و 850 نیوتون متر گشتاور مجهز شده است.

به تازگی مدل 2020 آلپینا B7 معرفی شده که یک نمونه ویژه از بی‌ام‌و سری 7 محسوب می‌شود. این محصول ششمین نسل این خودروی سدان قدرتمند و لوکس از سوی شرکت آلپینا بوده و البته سومین نسلی محسوب می‌شود که در ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه خواهد شد.

اگر چه آلپینا B7 به موتور 12 سیلندر مجهز نشده است؛ با این حال از یک موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری با توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد. این موتور در مقایسه با نسخه استاندارد بهینه‌سازی شده به گونه‌ای که قدرت تولیدی آن به 600 اسب بخار و گشتاور آن نیز به 800 نیوتون متر افزایش یافته است. شتاب این خودرو در مقایسه با بی‌ام‌و M760i بیشتر بوده و برابر با 3.5 ثانیه است.

image

در حالی که حداکثر سرعت بی‌ام‌و M760i روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است، حداکثر سرعت خودروی آلپینا B7 به 330 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این دو سرعت برای خریداران در ایالات متحده آمریکا تفاوتی ندارد چرا که در جاده‌ها و بزرگراه‌های این کشور محدودیت سرعت اعمال می‌شود. موتور 8 سیلندر این خودرو در بی‌ام‌و 750i xDrive مورد استفاده قرار گرفته است.

آلپینا برای افزایش قدرت تولیدی موتور از 523 اسب بخار به صورت استاندارد به 600 اسب بخار، از اینترکولرهای مخصوصی استفاده کرده است که فشار میان سیلندرهای این موتور را کاهش می‌دهد. این موتور از نرم‌افزار مدیریتی جدیدی بهره می‌برد که گشتاور 800 نیوتون متری آن را در دورهای موتور 2000 دور در دقیقه تا 5000 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد.

image

آلپینا علاوه بر افزایش قدرت و گشتاوری تولیدی موتور، بهبودهایی را در سیستم انتقال قدرت این خودرو نیز اعمال کرده است. آلپینا B7 به یک جعبه دنده 8 سرعته خودکار ZF مجهز شده است. این گیربکس در مقایسه با نمونه استاندارد فاصله میان دنده‌های کمتری دارد و از سیستم قفل کلاچ جدیدی بهره می‌برد که از کاهش گشتاور موتور جلوگیری می‌کند.

این شرکت علاوه بر این تغییرات، سیستم تعلیق این خودروی سدان لوکس را نیز بهبود داده تا لذت رانندگی بیشتری را برای خریدار به همراه داشته باشد. ارتفاع سیستم تعلیق این خودرو در سرعت‌های بالاتر از 225 کیلومتر بر ساعت به میزان 15 میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند که پایداری بیشتر آن را در پی دارد. آلپینا B7 به رینگ‌های 20 پره 21 اینچی مجهز شده است. این رینگ‌ها حس یک خودروی لوکس و قدرتمند را به خریدار منتقل می‌کند.

image

در کابین این خودرو شاهد استفاده از چرم Nappa برای صندلی‌های راحت و چندکاره آن هستیم. برای داشبورد این خودرو از چرم استفاده شده و دکمه‌های کنترلی کابین جنس سرامیکی دارد. لازم به ذکر است؛ در حال حاضر تصویری از کابین مدل 2020 این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. با توجه به این موضوع، تصویر موجود در این مطلب مربوط به مدل 2018 این خودروی لوکس است.

همانطور که می‌توان انتظار داشت، مدل 2020 آلپینا B7 به تجهیزات زیادی مانند هدآپ دیسپلی، دوربین‌های دید عقب و سسیستم iDrive 7 به همراه ناوبری مجهز شده است. در کابین این خودرو از دوخت‌های آبی و سبز رنگ استفاده شده است. خریدار می‌تواند این خودرو را به همراه پکیج مخصوص صندلی‌های عقب سفارش دهد که در مقایسه با نمونه استاندارد، امکانات بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در این پکیج می‌توان به یک تبلت لمسی و دو نمایشگر 10 اینچی با رزولوشن فول اچ دی و بلوری پلیر دسترسی پیدا کرد.

image

آلپینا B7 دارای قیمت پایه 141700 دلار است که البته باید به این هزینه، مبلغ 995 دلار برای حمل به مقصد را نیز اضافه کرد. این خودروی لوکس و قدرتمند از سه ماهه سوم سال جاری میلادی در اختیار خریداران خود قرار می‌گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)