خانهاخبار
مصرف سوخت سریع‌ترین خودروهای جهان چقدر است؟

مصرف سوخت سریع‌ترین خودروهای جهان چقدر است؟

خودروهای پرسرعت به موتورهای قدرتمندی مجهز شده‌اند که سوخت زیادی مصرف می‌کنند. در این مطلب به بررسی مصرف سوخت سریع‌ترین خودروهای موجود در بازار می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۱۱/۲۴

همه علاقه‌مندان به صنعت خودرو به دنبال موتورهای قدرتمند با اسب بخار بالا هستند. در حالی که قدرت بالا از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است، مصرف سوخت نیز مسئله دیگری محسوب می‌شود که اغلب افراد برای خرید یک محصول آن را مدنظر قرار می‌دهند. شرکت‌ها برای کاهش مصرف سوخت محصولات تولیدی خود راه‌حل‌های زیادی را مورد استفاده قرار داده‌‌اند که برای مثال می‌توان به خودروهای هیبریدی مانند تویوتا پریوس اشاره کرد.

مصرف سوخت مناسب می‌تواند در میزان فروش یک خودرو تاثیر به‌سزایی داشته باشد چرا که باعث کاهش هزینه‌های خریدار در مدت زمان تصاحب آن می‌شود. در این میان اگر یک فرد ثروتمند قصد خرید یک خودرو را داشته باشد، مسلما مصرف سوخت از اهمیت بسیاری کمی برای او برخوردار است. در صورتی که سرمایه کافی برای خرید سریع‌ترین خودروهای جهان مانند انواع فراری و یا بوگاتی را داشته باشید، مصرف سوخت آن‌ها و در نتیجه مقدار هزینه مربوط به انرژی مصرفی برای شما اهمیت ناچیزی (شاید بی‌اهمیت) خواهد داشت.

image

در توسعه خودروهای سریع، عواملی مانند بالاترین سرعت و همچنین شتاب از اهمیت بالایی برخوردار است. در حالت کلی باید گفت مصرف سوخت یک هایپرکار قدرتمند، اهمیتی کمی برای افراد ثروتمند و عاشقان سرعت دارد. در این مطلب مصرف سوخت سریع‌ترین خودروهای جهان را بررسی می‌کنیم تا ببینیم این محصولات برای رانندگی چه میزان بنزین مصرف می‌کنند. در ادامه برای آشنایی با مصرف سوخت این محصولات با ما همراه باشید.

دوج چلنجر SRT دیمون

image

این خودروی جذاب به یک موتور 8 سیلندر بسیار قدرتمند مجهز شده است. این موتور با حجم 6.2 لیتر و همراه با سوپرشارژر قدرتی برابر با 840 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. بر اساس ادعای دوج، این خودرو مسافتی برابر با 400 متر را در مدت زمان 9.65 ثانیه و با سرعت 225 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودروی قدرتمند به 326 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو در سطح شهر برابر با 18.1 لیتر در هر 100 کیلومتر، در جاده برابر با 10.7 لیتر در هر 100 کیلومتر و به صورت ترکیبی برابر با 13.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

بنتلی کانتیننتال GT

image

بنتلی کانتیننتال GT یک خودروی بسیار قدرتمند و جذاب است. موتور 12 سیلندر این خودرو با ساختار W شکل حداکثر سرعت آن را به 333 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این خودرو از امکانات لوکسی برخوردار است و با قیمت بالایی نیز به فروش می‌رسد. مصرف سوخت بنتلی کانتیننتال GT در سطح شهر برابر با 19.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. مصرف سوخت این خودرو در سطح جاده و همچنین به صورت ترکیبی به ترتیب برابر با 11.76 لیتر و 15.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

مک‌لارن سنا

image

جدیدترین هایپرکار مک‌لارن یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروهای موجود در جهان محسوب می‌شود که از طراحی بسیار جذابی نیز بهره می‌برد.  حداکثر سرعت این خودرو در مقایسه با مک‌لارن P1 کمتر است؛ با این حال حداکثر سرعت این هایپرکار به 339 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قدرت این هایپرکار را یک موتور 8 سیلندر با توربوشارژر دوقلو تامین می‌کند. مصرف سوخت مک‌لارن سنا به صورت ترکیبی برابر با 8.4 لیتر با سرعت مجاز جاده است که برای یک هایپرکار بی‌نظیر محسوب می‌شود.

فراری 812 سوپرفست

image

این سوپراسپرت جذاب ایتالیایی به یک موتور 12 سیلندر با امکان تولید 789 اسب بخار مجهز شده است. حداکثر سرعت این خودرو به 339 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب آن نیز برابر با 2.9 ثانیه است. این خودرو به قطعات آیرودینامیکی اکتیو و پسیو (فعال و غیرفعال) مجهز شده است. این خودرو در پیست‌های مسابقه رکوردهای مناسبی را از خود به‌جا گذاشته است. فراری با طراحی بهینه باعث بهبود ضریب درگ این خودروی سوپراسپرت شده است. مصرف سوخت این محصول گران‌قیمت و سریع در سطح جاده برابر با 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. مصرف شهری و ترکیبی فراری 812 سوپرفست به ترتیب برابر با 19.6 لیتر و 18 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

استون مارتین DBS سوپرلگرا

image

این خودروی استون مارتین به یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی بسیار قدرتمند مجهز شده است. استون مارتین DBS سوپرلگرا از طراحی جذابی بهره می‌برد و فناوری‌های زیادی در مقایسه با محصولات گذشته در آن مورد استفاده قرار گرفته است. حداکثر سرعت این محصول انگلیسی مانند فراری 812 سوپرفست و مک‌لارن سنا برابر با 339 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر رانندگی، مصرف سوختی برابر با 8.7 لیتر دارد.

پورشه 911 GT2 RS

image

بر اساس اعلام پورشه، حداکثر سرعت این محصول سوپراسپرت به 339 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، البته یک مجله آلمانی توانست سرعت 355 کیلومتر بر ساعت را با آن به ثبت برساند. در سال‌های اخیر پورشه عملکرد محصولات خود را پایین‌تر از میزان واقعی اعلام کرده است. در این لیست خودروهای 6 سیلندر کمی حضور دارند؛ با این حال مصرف سوخت پورشه 911 GT2 RS در مقایسه با موتور 8 سیلندر مک‌لارن سنا بیشتر است. این خودرو در جاده مصرفی برابر با 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر و به صورت ترکیبی مصرفی برابر با 13.8 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد.

شورلت کوروت ZR1

image

جدیدترین نمونه شورلت کوروت ZR1 بسیار قدرتمند است و حداکثر سرعت آن به 341 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو به یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژ مجهز شده که قدرت بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در حالی که با یک خودروی سوپراسپرت و قدرتمند روبه‌رو هستیم، مصرف سوخت مناسبی دارد. این خودرو به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر رانندگی به 11.7 لیتر بنزین نیاز دارد.

فورد GT

image

این سوپراسپرت آمریکایی مانند پورشه GT2 RS 911 به یک موتور 6 سیلندر مجهز شده است. موتور 6 سیلندر فورد GT حجمی برابر با 3.5 لیتر دارد که از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد. این موتور قدرتی برابر با 647 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. حداکثر سرعت این خودرو به 347 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به ترتیب برابر با 21.3 لیتر، 13.06 لیتر و 16.8 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی است.

لامبورگینی اونتادور SVJ

image

لامبورگینی اونتادور چندین سال است که در بازار حضور دارد؛ با این حال مدل SVJ آن به تازگی معرفی شده است. این خودرو رکورددار در پیست نوربرگ رینگ محسوب می‌شود. موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی این خودرو حجمی برابر با 6.5 لیتر دارد. این موتور قدرتی برابر با 770 اسب بخار و گشتاوری برابر با 720 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موتور قدرتمند، حداکثر سرعت لامبورگینی اونتادور SVJ را به 349 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. مصرف سوخت این سوپراسپرت ایتالیایی به صورت ترکیبی برابر با 21.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

پاگانی هوایرا BC

image

زمانی که به سراغ موتورهای 12 سیلندر می‌رویم، این پاگانی هوایرا است که با موتور 6.0 لیتری خود در صدر قرار می‌گیرد. حداکثر سرعت اعلامی این خودرو برابر با 370 کیلومتر بر ساعت است، البته برخی گزارش‌ها به حداکثر سرعت 383 کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز اشاره کرده‌اند. سرعت این خودرو در مدت زمان 2.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو در سطح شهر برابر با 21.3 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و بنزین موردنیاز آن به صورت ترکیبی برابر با 18.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

کونیگزگ رگرا

image

رگرا یکی از بهترین خودروهای جهان در زمینه مهندسی محسوب می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو در مدت زمان 20 ثانیه به 400 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کونیگزگ به‌جای گیربکس‌های معمول، در این خودرو از یک دنده برای موتور احتراق داخلی و برقی این خودرو مورد استفاده قرار داده است. کونیگزگ رگرا شتاب بسیار بالایی دارد. موتور 8 سیلندر بنزینی این خودرو قدرتی برابر با 1100 اسب بخار تولید می‌کند که همراه با 3 موتور برقی خود، قدرت بالاتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. مصرف شهری و ترکیبی این خودرو به ترتیب برابر با 21.3 لیتر و 18.1 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی است.

بوگاتی شیرون اسپرت

image

همانطور که انتظار می‌رفت، بوگاتی شیرون اسپرت آخرین خودروی موجود در این لیست است. این خودرو به یک موتور 16 سیلندر با حجم 8.0 لیتر مجهز شده که همراه با 4 توربوشارژر قدرتی برابر با 1500 اسب بخار و گشتاوری برابر با 1600 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در حال حاضر حداکثر سرعت این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده، چرا که هنوز لاستیکی برای دستیابی به حداکثر سرعت این خودرو تولید نشده است! مصرف سوخت این خودرو در سطح شهر برابر با 26.1 لیتر در هر 100 کیلومتر بر ساعت، در جاده برابر با 16.8 لیتر در هر 100 کیلومتر و به صورت ترکیبی برابر با 21.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در حالی که شاید مصرف سوخت بوگاتی شیرون اسپرت بسیار بالا باشد، در مقایسه با بوگاتی ویرون پیشرفت داشته است. مصرف سوخت ترکیبی بوگاتی ویرون برابر با 23.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. لازم به ذکر است؛ حداکثر سرعت این هایپرکار به 431 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. دیگر محصول بوگاتی، ویرون گرند اسپرت Vitesse به یک باک 100 لیتری مجهز شده است که این میزان سوخت در مدت زمان 12 دقیقه به پایان می‌رسد!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

م

۱۳۹۷/۱۱/۲۴
فقط پژو slx 405 هم مصرف کمی داره هم قدرت و سرعت و هندلینگ و...

kk

۱۳۹۷/۱۱/۲۴
شيرون وقتي باكش پر باشه در حالت تخته گاز در عرض ٧ دقيقه تمام باكش و خالي مي كنه!!!!