خانهاخبار
وودی الن از آمازون به دلیل رد کردن درخواست پخش فیلم‌هایش تقاضای ۶۸ میلیون دلار غرامت کرد

وودی الن از آمازون به دلیل رد کردن درخواست پخش فیلم‌هایش تقاضای ۶۸ میلیون دلار غرامت کرد

پس از طرح اتهاماتی علیه وودی الن در ماجرای تعرض به دختر خوانده‌اش، آمازون تصمیم گرفت تا به همکاری خود با این فیلم‌ساز مشهور هالیوودی پایان دهد و در نتیجه، الن نیز در اعتراض به این نقض یک‌جانبه قرارداد، تقاضای دریافت غرامتی در حدود ۶۸ میلیون دلار را مطرح کرده است.
۱۳۹۷/۱۱/۲۳

وودی الن، نویسنده و کارگردان شناخته شده دنیای سینما، به تازگی شکایتی را علیه آمازون استدیوز (Amazon Studios) مطرح کرده است. طبق گزارش The Hollywood Reporter و Variety، الن مدعی است که این کمپانی قرداد مابین خودش و او را در جریان پخش ۴ فیلمش نقض کرده است و باید خسارت پرداخت کند.

آمازون یکی از بزرگان دنیای فناوری است که البته در دنیای سینما تازه کار است؛ به همین دلیل سعی داشت تا از شهرت بین المللی، استعداد و سابقه وودی الن برای رشد استدیو نوپای خود بهره بگیرد. در نتیجه با این فیلم‌ساز بزرگ و کمپانی‌اش که Gravier نام دارد قراردادی منعقد کرد و متعهد شد تا تامین مالی و پخش فیلم‌های آینده الن را برعهده بگیرد و طبق ادعای مطرح شده در شکایت، قرار بود این همکاری برای باقی کارهای این کارگردان ادامه یابد. اما در ژوئیه ۲۰۱۸ آمازون پا پس کشید و ظاهرا بدون هیچ دلیل قانونی این معاهده را برهم زده است.

image

 

بعید است آمازون استدیوز از عواقب این کار و ضرری که به الن، Gravier، سرمایه گذاران و هنرمندان این آثار وارد می‌شود آگاه نبوده باشد. الن و کمپانی‌اش نیز در پاسخ به لغو یک‌جانبه همکاری، تقاضای دریافت غرامت به مبلغی بین ۶۸ تا ۷۳ میلیون دلار را به دادگاه برده‌اند.

کارگردان مذکور با بیان این که قطع همکاری آمازون استدیوز با او و عدم پخش فیلم‌هایش به دلیل یک اتهام بی اساس مربوط به ۲۵ سال پیش است، به سرزنش این استدیو پرداخته است. مدتی قبل خانم دیلن فارو، دختر خوانده این فیلم‌ساز معروف که در کودکی او را به فرزندی پذیرفت، اعلام کرد که در دوران کودکی‌اش از سوی وودی الن مورد تعرض جنسی قرار گرفته است. اما الن مدعی است که اظهار نظر خانم فارو نباید روی قرداد آمازون تاثیر می‌گذاشت، زیرا پیش از عقد قرداد ۴ فیلمش نیز ادعای خانم فارو به صورت عمومی منتشر شده بود و آمازون از آن آگاه بوده است و حتی اگر آگاهی نداشت نیز نمی‌توان این موضوع را به عنوان یک دلیل برای لغو قرداد محسوب کرد.

در حدود دو سال اخیر جنبش MeToo تقریبا اعتبار بسیاری از چهره‌های سرشناس هالیوود را به چالش کشیده است. این جنبش به بسیاری از افراد جرأت داد تا درباره‌ تعرض و آزار جنسی که در گذشته از سوی چهره‌های مشهور هالیوودی تجربه کرده‌اند و تا به حال مخفی مانده است، سخن بگویند و صنعت سینما نیز به دلیل نگرانی از واکنش عمومی نسبت به خود در شیوه‌ تعاملش با این افراد تجدید نظر کرده است. حتی در شکایت الن نیز به طور غیر مستقیم به این موضوع اشاره شده است.

image

 

در دسامبر ۲۰۱۷، دو مدیر آمازون استدیوز با کارگردان معروف ملاقاتی داشتند که در آن راجع به آسیب وارد شده به شهرت و اعتبار استدیو در ماجرای طرح شکایت به دلیل تعرض جنسی آقای پرایس، رییس سابق این استدیو و همکاری او با هاروی واینستین (تهیه کننده هالیوودی متهم به تعرض جنسی به بازیگران زن) بحث شد. در ملاقات دیگری نیز الن و آمازون توافق کردند که پخش جدیدترین اثر این فیلم‌ساز به نام «یک روز بارانی در نیویورک» را تا سال ۲۰۱۹ به تعویق بیاندازند تا کمی از بدنامی‌های به وجود آمده کاسته شود.

اما این اتفاق نیفتاد و طبق گزارش The Hollywood Reporter، شش ماه بعد که مراحل تولید این فیلم کامل شد، به وودی الن اطلاع داده شد که آمازون قصد ندارد این فیلم را در سطوح داخلی یا بین المللی پخش کند. وکلای آمازون نیز نوشته‌اند که کار کردن با الن نشدنی است، زیرا اتفاق غیر منتظره‌ای رخ داده است و شکایات جدیدی علیه او مطرح شده است و نظرات بحث برانگیز این کارگردان نیز موضوع دیگر است. با این حال، الن در شکایت خود مدعی است که هیچ یک از مسائل مطرح شده به آمازون استدیوز این حق را نمی‌دهد تا قردادهایش با او را لغو کند و تمامی این سخنان تنها بیانات مبهمی است که ارزش قانونی ندارد.

در حالی که الن درگیر پرونده‌هایی در رابطه با پاسخگویی به اتهام مطرح شده علیه خود است، اما ظاهرا جنبه اخلاقی این ماجرا بسیار مهم بوده که آمازون خطر پرداخت میلیون‌ها دلار خسارت را به همکاری با این فیلم‌ساز ترجیح می‌دهد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)