خانهاخبار
احتمال معرفی هایپرکار 18 میلیون دلاری بوگاتی در نمایشگاه خودروی ژنو

احتمال معرفی هایپرکار 18 میلیون دلاری بوگاتی در نمایشگاه خودروی ژنو

به نظر می‌رسد بوگاتی به دنبال رونمایی از یک هایپرکار بسیار گران‌قیمت است. گفته می‌شود این خودرو تنها در یک نمونه به تولید می‌رسد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۳

به نظر می‌رسد بوگاتی به دنبال معرفی یک هایپرکار با قیمت 16 میلیون دلار (18 میلیون دلار) در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو است. بر اساس گزارشی جدیدی، این خودرو به فروش رسیده است. با توجه به این موضوع، نمی‌توانید این خودرو را تصاحب کنید! گزارش جدید از سوی The Supercar Blog در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و صاحب این خودرو را مشخص می‌کند.

این گزارش آقای Ferdinand Piëch را به عنوان خریدار این خودرو اعلام کرده است. این فرد در فاصله سال‌های 1993 تا 2015 عضو هیئت مدیر گروه فولکس واگن و در دوره‌ای ریاست این گروه بزرگ را بر عهده داشت. در رابطه با این خودرو که تنها در یک نمونه به تولید می‌رسد، اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

از آن‌جایی‌که با یک خودروی بسیار تولید محدود روبه‌رو هستیم، قیمت بالای آن منطقی به نظر می‌رسد. ارزش‌گذاری این خودرو با قیمتی نزدیک به 6 برابر قیمت بوگاتی شیرون این موضوع را در ذهن تداعی می‌کند که با یک خودروی بسیار خاص و ویژه مواجه هستیم. بوگاتی در گذشته نه چندان دور از یک نسخه ویژه بوگاتی شیرون رونمایی کرده بود.

بوگاتی دیوو که بر اساس بوگاتی شیرون به تولید می‌رسد، یک خودروی تولید محدود است. این خودرو قیمتی برابر با 5 میلیون یورو (5.6 میلیون دلار) دارد که در برابر هایپرکار جدید این کمپانی ارزان به نظر می‌رسد! انتظار می‌رود این محصول ویژه بر اساس پلتفرم بوگاتی شیرون توسعه پیدا کند و برخی از قطعات فنی آن نیز با شیرون و Divo یکسان باشد. با توجه به این موضوع که مشخصات این خودرو به اینترنت راه پیدا نکرده، احتمال تغییر در این پیش بینی نیز وجود دارد.

image

این خودرو به موتور 16 سیلندر موجود در بوگاتی شیرون مجهز می‌شود. این موتور با حجم 8.0 لیتر قادر به تولید قدرت بالایی بوده که برای یک هایپرکار تولید محدود کاملا حیاتی است. در سال گذشته میلادی شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه بوگاتی در حال توسعه یک نسخه سبک وزن و قدرتمندتر بوگاتی شیرون است که به صورت کروک در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

در صورتی که آقای Ferdinand Piëch حاضر به پرداخت مبلغ 16 میلیون یورو برای خرید این خودرو شود، گران‌ترین خودروی جدید در سراسر جهان را تصاحب می‌کند. در حال حاضر این رکورد در اختیار یک نمونه بسیار خاص از خودروی رولز رویس Sweptail است. این خودرو در سال 2017 با مبلغ 10 میلیون پوند (13 میلیون دلار) در اختیار خریدار خود قرار گرفت. لازم به ذکر است؛ این مبلغ توسط خریدار و یا شرکت رولز رویس تایید نشده است.

 در گذشته نه چندان دور بوگاتی به مناسب 110 سال فعالیت در صنعت خودرو، از یک نمونه خاص بوگاتی شیرون با نام شیرون اسپرت 110 رونمایی کرد که تنها 20 نمونه از آن به تولید می‌رسد. این خودرو از رنگ آبی مات و کالیپرهای ترمز آبی رنگ بهره می‌برد. روی آینه‌های جانبی و همچنین بال عقب این خودرو پرچم فرانسه به نمایش گذاشته شده است.

با توجه به سابقه بالای بوگاتی در توسعه خودروهای تولید محدود، ملاقات با یک خودروی بسیار ویژه از سوی این کمپانی عجیب به نظر نمی‌رسد. با تمام این مسائل، فروش یک خودرو با قیمت 18 میلیون دلار یک رکورد بوده که البته این رکورد علاوه بر شرکت بوگاتی، برای خریدار آن نیز محسوب می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)