خانهاخبار
شیائومی Mi A1 و وان پلاس 5T بیشترین تشعشعات رادیویی را تولید می‌کنند

شیائومی Mi A1 و وان پلاس 5T بیشترین تشعشعات رادیویی را تولید می‌کنند

بر اساس گزارش جدید یکی از سازمان‌های آلمانی، فهرستی از تلفن‌های همراهی منتشر شده که بیشترین میزان تشعشعات رادیویی را تولید می‌کنند. شیائومی Mi A1 و وان پلاس 5T در صدر این فهرست قرار دارند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۳

اداره فدرال محافظت در برابر تشعشعات رادیویی آلمان به‌تازگی با انتشار گزارشی درباره میزان تشعشعات رادیویی تلفن‌های همراه، دو دستگاه شیائومی Mi A1 و وان پلاس 5T را به عنوان پرتشعشع‌ترین موبایل‌های حاضر در بازار معرفی و بحث درباره این موضوع چالش‌برانگیز را دوباره داغ کرده است.

رده‌بندی میزان تشعشعات رادیویی تلفن‌های همراه از طریق مؤلفه‌ای به نام نرخ ثابت جذب (SAR) به دست می‌آید. این مؤلفه مقدار امواج فرکانس رادیویی منتشره از تلفن‌های هوشمند را اندازه‌گیری می‌کند. هرچه مقدار این مؤلفه بیشتر باشد، احتمال آسیب رسیدن به کاربر بالاتر می‌رود.

شیائومی و وان پلاس در این زمینه بدترین عملکرد را از خود نشان داده و از بین ۱۶ تلفن هوشمند برتر بازار در جایگاه اول و دوم بیشترین تولیدکنندگان اشعه‌های رادیویی قرار گرفته‌اند. شیائومی Mi A1 با نرخ ثابت جذب ۱.۷۵ در رتبه اول، وان پلاس 5T با نرخ ۱.۶۸ در رتبه دوم، شیائومی Mi Max 3 با ۱.۵۸ در رتبه سوم، وان پلاس 6T با ۱.۵۵ در رتبه چهارم و HTC U12 Life با ۱.۴۸ در رتبه پنجم قرار دارند.

سایر دستگاه‌های محبوب بالای این فهرست شامل گوگل پیکسل ۳ ایکس ال و پیکسل ۳ هستند که در رتبه‌های هفتم و دوازدهم قرار گرفته‌اند. آیفون ۷ نیز در جایگاه نهم مشاهده می‌شود.

image

از آن طرف، دستگاه‌های سامسونگ در میان سایر تولیدکنندگان کمترین میزان تشعشع را داشته و ۸ مورد از تلفن‌های این شرکت در فهرست ۱۶ موردی دستگاه‌هایی قرار گرفته‌اند که کمترین میزان تولید تشعشع امواج رادیویی را دارند. گلکسی نوت ۸ و ZTE Axon Elite با نرخ ثابت جذب ۰.۱۷ در رتبه نخست این فهرست جای گرفته و به دنبال آن‌ها، ال جی G7 و گلکسی A8 با نرخ ۰.۲۴ حضور دارند. گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی اس ۷ اج با نرخ جذب ۰.۲۶ در جایگاه‌های بعدی دیده می‌شوند.

اما این اعداد به چه معناست؟ متاسفانه، هنوز استانداردی در سطح بین‌المللی وجود ندارد که سطح «ایمن» تشعشعات تلفن‌های همراه را مشخص کند. ولی برای مثال، نهاد صدور مجوزهای سازگار با محیط زیست آلمان، موسوم به Blue Angel، تنها به تلفن‌های هوشمندی مجوز می‌دهد که SAR آن‌ها کمتر از ۰.۶۰ باشد.

مطالعات گوناگونی وجود دارد که حاکی از زیان‌بار بودن تشعشعات موبایلی برای انسان است. آن‌ها باور دارند که این تشعشعات می‌تواند عامل بروز سرطان باشد. اما در عین حال، به همان میزان تحقیق وجود دارد که چنین ادعاهایی را رد می‌کند. بر اساس یافته‌های تحقیق ۲۵ میلیون دلاری موسسه علوم بهداشت محیطی آمریکا، تشعشعات حاصل از تلفن‌های هوشمند قطعا عامل بروز سرطان است، اما شماری از مطالعات دولتی این کشور می‌گویند میزان تشعشعات حاصل از تلفن‌های هوشمند در حال حاضر فقط می‌تواند برای موش‌ها ضرر داشته باشند، نه انسان‌ها.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

+alpa

۱۳۹۷/۱۱/۲۳
سلام به دوستان جی اس ام یک موضوع ساده میخواستم بگم اینکه سامسونگ خیلی وقته از لحاظ سخت افزار خودکفا هستش رو همین حساب توجه خاصی به کارکرد سخت افزار خودش دارد وقتی سامسونگ از این موضوع اطلاع دارد حتما کارایی واسه بهتر شدن انجام داده و خواهد داد. نشونش /همین قضیه تشعشعات /.خیلی بهتر عمل کرده نسبت به رغیب خود اپل

علی

۱۳۹۷/۱۱/۲۳
Note8 پرچمش بالاست?? سامسونگ در بین کمترین نرخ تشعشع SAR، تعداد ۸نماینده داره که این خودش بیانگر توجه سامسونگ به کمترین ضرر به سلامت کاربر هست حتی در سری j

mazileo

۱۳۹۷/۱۱/۲۳
پرچم سامسونگ بالاس??