خانهاخبار
نمایش ویدیوهای IGTV در تایم لاین اینستاگرام

نمایش ویدیوهای IGTV در تایم لاین اینستاگرام

اینستاگرام قصد دارد ویدیوهای بخش IGTV را در تایم لاین اصلی این شبکه اجتماعی به نمایش بگذارد تا کاربران بیشتری بتوانند به این بخش دسترسی داشته باشند و از محتوای آن استفاده کنند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۲

با توجه به این که قابلیت IGTV اینستاگرام با اقبال عمومی خوبی مواجه نشد، حالا این شرکت می‌خواهد ویدیوهای این بخش را مستقیما در تایم‌لاین کاربران نشان دهد.

از روز پنج‌شنبه، ویدیوهای IGTV اکانت‌هایی که آن‌ها را فالو کرده‌اید در تایم‌لاین شما به نمایش در می‌آید. این پست‌ها شبیه پست‌های عادی است ولی برچسبی دارد که آن‌ها را متمایز می‌کند.

IGTV قابلیتی برای انتشار ویدیوهای بلند است که سال گذشته ارائه شد تا کاربران بتوانند ویدیوهایی با زمان طولانی‌تر از پست‌های عادی آپلود کنند. این قابلیت به عنوان راهکاری برای رقابت با یوتیوب در دسترس قرار است. اینستاگرام در ابتدا از بعضی از سلبریتی‌ها خواست تا در هنگام عرضه این قابلیت برای IGTV محتوا تولید کنند. ولی استقبال چندانی از این ویژگی صورت نگرفت و فقط گروه خاصی از همان سلبریتی‌ها به استفاده از IGTV ادامه دادند.

در ابتدا، برای دسترسی به این سرویس باید از طریق دکمه نارنجی رنگی که در گوشه راست بالای صفحه قرار داشت به صفحه مخصوص IGTV می‌رفتید. و می‌شد انتظار داشت که کاربران زیادی روی این دکمه کلیک نکنند. بعدها عبارتی در بالای صفحه ظاهر می‌شد و به کاربر اعلام می‌کرد که چه ویدیوهایی در بخش IGTV آپلود شده است، ولی باز هم کسی روی این لینک کلیک نمی‌کرد. در مرحله بعدی، بخشی از فضای صفحه Explore به IGTV اختصاص داده شد تا با اسکرول کردن این ویدیوها هم در کنار پست‌های عادی به نمایش در بیایند. ولی این طور که پیداست کاربران هنوز هم روی خوشی به این بخش نشان نداده‌اند. حالا این شرکت در اقدامی تازه می‌خواهد ویدیوهای IGTV را به تایم‌لاین اصلی شما بیاورد تا شاید بالاخره مجبور شوید این ویدیوها را نگاه کنید.

image

IGTV نخستین بار کار خود را به عنوان بخشی مجزا از ویدیوهای اصلی اینستاگرام آغاز کرد، چون مدت زمان ویدیوهای IGTV طولانی‌تر بود. اما حالا با اضافه شدن این بخش به تایم‌لاین اصلی سوالی که پیش می‌آید این است که دیگر چه نیازی به انتشار پست‌های ویدیویی عادی آن هم با محدودیت پخش کلیپ‌های ۱ دقیقه‌ای خواهد بود؟ با این حساب، حتی انتشار ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای در بخش استوری هم به نوعی زیر سوال می‌رود.

سوال مهم‌تر اما این است که اگر کسی از این قابلیت استقبال نکرده، چرا اینستاگرام اصرار دارد که همچنان این ویدیوها را به کاربر نشان دهد؟ مشکل کاربران این نیست که نمی‌توانند IGTV را پیدا کنند؛ مشکل این است که هیچ‌کس این بخش را دوست ندارد. مردم برای مشاهده ویدیوهای طولانی به سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو، مثل یوتیوب، مراجعه می‌کنند که پلتفرم مناسب‌تری برای این نوع محتواهاست.

به نظر می‌رسد اینستاگرام باور دارد که می‌تواند هر قابلیتی را که خواست به کاربرانش بدهد و با توجه به شمار بسیار زیاد اعضای این شبکه اجتماعی این ویژگی‌ها باید به موفقیت برسند، ولی نتیجه چیز دیگری است. اگر فردا قابلیت رزرو تاکسی به اینستاگرام اضافه شود، بعید است که کاربران از یک شبکه اجتماعی برای تاکسی گرفتن استفاده کنند. در نتیجه، برای تماشای ویدیوهای طولانی‌تر نیز مردم همچنان ترجیح می‌دهند که از یوتیوب استفاده کنند.

پس شاید بهتر باشد به جای مجبور کردن کاربران به استفاده از این قابلیت‌ها، شرکت‌ها یاد بگیرند که اگر پروژه‌ای موفق نیست از آن دست کشیده و به سراغ برنامه دیگری بروند. نظر شما چیست؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)