خانهاخبار
متخصص امنیت مایکروسافت: دیگر از اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید

متخصص امنیت مایکروسافت: دیگر از اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید

یکی از متخصصان امنیت مایکروسافت در پستی از کاربران خواست که از اینترنت اکسپلورر استفاده نکنند. او گفت این برنامه را دیگر نمی‌توان یک مرورگر وب نامید.
۱۳۹۷/۱۱/۲۲

باور کنید یا نه، هنوز افرادی هستند که از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند، ولی مایکروسافت می‌خواهد به این روند خاتمه دهد. یکی از متخصصان امنیت این شرکت به نام کریس جکسون اخیرا مطلب جدیدی با عنوان «خطرات استفاده از اینترنت اکسپلورر» در بلاگ رسمی Windows IT Pro منتشر کرده است. او می‌گوید زمان آن رسیده که کاربران به استفاده از این مرورگر قدیمی پایان دهند، چرا که پشتیبانی رسمی از اینترنت اکسپلورر در سال ۲۰۱۵ متوقف شد.

جکسون در مطلب خود می‌گوید هنوز کاربرانی هستند که از او در مورد مسائل مربوط به اینترنت اکسپلورر سوال می‌کنند. حقیقت این است که اکثر کاربران عادی به استفاده از مرورگرهای مدرنی مثل کروم، فایرفاکس یا مایکروسافت اج روی آورده‌اند، اما برخی از شرکت‌ها هنوز با اپلیکیشن‌ها یا سایت‌های قدیمی وب کار می‌کنند؛ سایت‌هایی که برای اینترنت اکسپلورر ساخته شده‌اند. این شرکت‌ها به جای به‌روز کردن فناوری‌های خود ترجیح می‌دهند همچنان به استفاده از این مرورگر قدیمی ادامه دهند.

ولی جکسون می‌گوید این روند باید همینجا متوقف شود. زمان آن رسیده که رسما اعلام کنیم اینترنت اکسپلورر یک مرورگر وب نیست.

او می‌گوید: «اینترنت اکسپلورر راهکاری برای سازگاری با فناوری‌های قدیمی است. این برنامه از استانداردهای جدید پشتیبانی نمی‌کند و اگرچه خیلی از سایت‌ها در اینترنت اکسپلورر به درستی کار می‌کنند، ولی توسعه‌دهندگان امروزی دیگر سرویس‌های خود را با این نرم‌افزار مورد آزمایش قرار نمی‌دهند.»

جکسون اذعان دارد که کاربران همچنان می‌توانند در صورت لزوم از اینترنت اکسپلورر استفاده کنند و به سرویس‌هایی که فقط با این برنامه کار می‌کند دسترسی داشته باشند، ولی این سرویس‌ها هم باید خودشان را به‌روز نمایند.

image

گفته می‌شود یکی از دلایلی که موجب تشدید این مشکل شده این است که مایکروسافت مرورگر اج را به ویندوز ۱۰ محدود کرده و نسخه‌های قبلی این سیستم عامل نمی‌توانند از آن استفاده کنند. با این حال جکسون نیز در نوشته‌اش نمی‌گوید که بهتر است به جای اینترنت اکسپلورر از چه مرورگری استفاده شود.

مایکروسافت به زودی با انتشار نسخه‌ای از مرورگر اج که مبتنی بر کد پایه مرورگر کرومیوم است، قصد دارد امکان استفاده از اج را در ویندوز ۷، ویندوز ۸ و حتی مک ممکن کند.

جکسون می‌گوید: «اگر رویکرد قبلی‌مان را ادامه می‌دادیم، و می‌خواستیم با بهینه‌سازی نرم‌افزار کار کنیم، به شرایطی می‌رسیدیم که دیگر قادر به استفاده آنی از اپلیکیشن‌های جدید نمی‌بودیم. با توجه به این که اپلیکیشن‌های جدید سریع‌تر به بازار می‌آیند، می‌خواهیم به شما کمک کنیم از دسترسی به بخش بزرگی از برنامه‌ها محروم نشوید!»

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

omid

۱۳۹۷/۱۱/۲۲
وااااااای تصور زندگی بدون internet explorer محاله :(((((