خانهاخبار
تعداد کاربران روزانه‌ توییتر برابر با ۸ درصد کاربران روزانه فیس‌بوک است!

تعداد کاربران روزانه‌ توییتر برابر با ۸ درصد کاربران روزانه فیس‌بوک است!

توییتر معتقد است تعداد کاربران فعال روزانه به کاربرانی گفته می‌شود که در حین فعالیت‌ خود، تبلیغات موجود در شبکه احتماعی را نیز مشاهده می‌کنند و به همین دلیل تعداد کاربران فعال روزانه خود را که با این تعریف مطابقت داشته باشند، اعلام کرده است که در نهایت باعث افت سهام این شرکت شد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۱

توییتر برای نخستین بار در گزارشی تعداد کاربران روزانه خود را اعلام کرد که البته این کاربران برای این شبکه اجتماعی درآمدزا نیز هستند. روزانه حدود ۱۲۶ میلیون کاربر وارد حساب توییتر خود می‌شوند و تبلیغات موجود در این شبکه اجتماعی را مشاهده می‌کنند.

دلیل انتخاب این زمان برای اعلام چنین آماری از سوی توییتر کاملا مشخص نیست، اما این بار برخلاف همیشه به جای تعداد کاربران ماهانه (که برای آخرین بار ۳۲۱ میلیون کاربر در ماه بود)، تعداد کاربران فعال روزانه اعلام شده است. البته گمان می‌رود دلیل این اقدام افزایش تعداد کاربران روزانه فعال این پلتفرم در هر سال نسبت به سال قبل باشد، در حالی که تعداد کاربران فعال ماهانه توییتر هر سال رو به کاهش است. برای مثال، سال گذشته تعداد کاربران فعال روزانه پرنده آبی حدود ۱۱۵ میلیون بود که امسال ۹ درصد افزایش یافته است. تعداد کاربران فعال ماهانه در سال گذشته نیز برابر با ۳۳۰ میلیون بود که نسبت به آخرین آمار اعلام شده با حدود ۳ درصد کاهش مواجه شده است.

image

طبق اعلام توییتر، افشای تعداد کاربران فعال روزانه‌اش موجب می‌شود که صاحبان تبلیغات درک بهتری از ظرفیت‌های تبلیغات خود داشته باشند. اما این آمار و ارقام نشان‌دهنده‌ تعداد کمتر کاربران فعال روزانه این شبکه اجتماعی نسبت به سایر رقباش است. برای مثال، بر اساس آخرین آمار، کاربران فعال روزانه مجموعه شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک (شامل فیس‌بوک، مسنجر، اینستاگرام و پیام رسان واتس‌اپ) به ۱.۵۱ میلیارد کاربر می‌رسد. در سال ۲۰۱۷ ایسنتاگرام به تنهایی توانست به تعداد ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه فعال برسد و از آن زمان تا کنون این تعداد در حال افزایش است.

حتی تعداد کاربران روزانه فعال اسنپ‌چت نیز حدود ۱۸۶ میلیون نفر است که حدود ۳۲ برابر بییشتر از توییتر است. اما توییتر مقایسه این آمار با سایر پلتفرم‌ها را اشتباه می‌داند و معتقد است این کار حتی گاهی باعث گمراه کردن عموم می‌شود. برای مثال، اسنپ‌چت داده‌های کاربران روزانه را به این صورت مانیتور می‌کند که حتی اگر کاربر اپ مربوط را باز کند ولی کاری نیز انجام ندهد که تبلیغات موجود را مشاهده کند، باز هم در آمار محاسبه می‌شود. اگر کاربر اسنپ‌چت اعلان پیام را باز کند، پیام را در اپ بخواند و سپس اپ را ببندد، باز هم کاربر فعال روزانه محسوب می‌شود. اما در این صورت فرصت مشاهده تبلیغات را نخواهد داشت که به همین دلیل توییتر معتقد است باید تعداد کاربران فعال روزانه را که تبلیغات را مشاهده می‌کنند در اختیار صاحبان تبلیغات قرار بگیرد. در پایان لازم است ذکر کنیم که پس از اعلام این آمار سهام توییتر ۱۰ درصد افت داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)