خانهاخبار
پرچمدار LG G8 ThinQ با قابلیت تشخیص چهره 3بعدی معرفی می‌شود

پرچمدار LG G8 ThinQ با قابلیت تشخیص چهره 3بعدی معرفی می‌شود

G8 ThinQ پرچمدار تازه ال جی است که کمتر از یک ماه دیگر معرفی می‌شود. این گوشی از حسگر ToF بهره می‌برد که امکان تشخیص چهره سه بعدی پیشرفته را فراهم می‌سازد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۱

کمپانی ال جی پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که به همکاری کمپانی Infineon قصد دارد پرچمدار تازه G8 ThinQ خود را به دوربین سلفی با حسگر Time of Flight (ToF) مجهز کند. حسگر ToF به جای استفاده از الگوریتم‌های خاص برای محاسبه و پردازش فاصله میان لنز سلفی و اشیا درواقع مدت زمان لازم برای حرکت سیگنال‌های مادون قرمز را از زمان پرتاب شدن تا برخورد به اشیا و بازگشت به محل اولیه‌شان ردیابی می‌کند. ToF نه تنها از اسکن کردن سه بعدی برای تشخیص چهره به صورت هوشمند استفاده می‌کند بلکه دوربین سلفی را همچنین به برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته دیگر هم مجهز می‌سازد.

حسگر ToF پرسرعت‌ و با دقت بالا عمل می‌کند؛ مصرف انرژی آن کم است و کمتر از پردازنده داخلی گوشی کسب اجازه می‌کند. از این تکنولوژی می‌توان در اسکن کردن سه بعدی چهره و در قابلیت تشخیص چهره هوشمند بهره گرفت. گفته می‌شود که اگر کمپانی اپل در آیفون‌های 2020 خود از دوربین TrueDepth در پنل پشتی استفاده کند، احتمالا از حسگرهای ToF بهره خواهد گرفت.

image

 

تکنولوژی حسگرهای ToF همچنین در مقایسه با نورپردازی ساختاریافته که در حال حاضر درون آیفون‌های پیشرفته اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارزان‌تر است و روند ساخت و تولید سریع‌تری دارد. در تکنولوژی نورپردازی ساختاریافته یک چند الگوی متفاوت نوری روی اشیا افکنده می‌شود و در همین حین دوربین این روند را ثبت می‌کند. از آنجا که نرم افزاری درونی به خوبی می‌‌داند این الگوهای نوری روی اشیا مسطح به چه شکل افکنده می‌شوند، می‌تواند با پردازش و محاسبه تفاوت فعلی با الگوی اصلی چهره سه بعدی فرد را تشخیص دهد.

پرچمدار G8 ThinQ ال جی 24 فوریه (5 اسفند) رسما معرفی می‌شود اطلاعات تکمیلی و رسمی درباره حسگر ToF آن هم در مراسم رونمایی منتشر خواهد شد. آنچه واضح است این است که ال جی گوشی G8 ThinQ را با مشخصات سطح بالا و پرچمدار طراحی کرده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۱/۲۱
به ال‌جی مطلقاً خوشبین نیستم