خانهاخبار
جف بزوس می‌گوید نشریه نشنال انکوایرر به اخاذی از او اقدام کرده است

جف بزوس می‌گوید نشریه نشنال انکوایرر به اخاذی از او اقدام کرده است

جف بزوس، مدیر عامل آمازون و واشنگتن پست، می‌گوید مسئولان نشریه نشنال انکوایرر به او اعلام کرده‌اند که اگر تحقیقاتش را درباره این نشریه متوقف نکند، تصاویر خصوصی وی را منتشر می‌کنند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۱

جف بزوس روز پنج‌شنبه مدعی شد که مقامات ارشد نشریه National Enquirer تلاش کرده‌اند که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و برهنه او، از مدیر عامل آمازون اخاذی کنند. این نشریه چندی قبل با انتشار پیام‌های خصوصی میان بزوس و زنی به نام لورن سانچز که گفته می‌شود با او رابطه داشته، سروصدای زیادی به پا کرد و حتی باعث جدایی بزوس از همسرش شد. در پی این اتفاق، ثروتمندترین مرد دنیا تحقیقاتی را تشکیل داد تا ببیند آن‌ها چطور به پیام‌های خصوصی او دست پیدا کرده‌اند. حالا نشنال انکوایرر با این اهرم فشار از بزوس خواسته تا به تحقیقات خود پایان دهد.

مدیر عامل آمازون با انتشار پستی در وبسایت مدیوم اذعان داشت آن‌ها او را تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه این تحقیقات تصاویر او و سانچز را منتشر می‌کنند. بزوس در پست خود ایمیل‌هایی که با مسئولان این نشریه ردوبدل کرده را قرار داده است.

او در بخشی از نوشته خود گفت: «تصمیم دارم به جای تسلیم شدن در برابر اخاذی و فشارها مطالب ارسالی را منتشر کنم، هرچند می‌دانم که این تهدید چه شرمساری و هزینه‌ای برای من در پی خواهد داشت.»

در این ایمیل‌ها، یکی از مدیران امریکن مدیا، که مالک نشریه نشنال انکوایرر است، از بزوس خواسته تا اعلام کند که امریکن مدیا هرگز تحت تاثیر انگیزه‌های سیاسی یا فشارهای سیاسی نبوده است.

image

مدیر عامل آمازون یادآور می‌شود که وزارت دادگستری آمریکا به دیوید پکر، مدیر عامل امریکن مدیا، پیشنهاد مصونیت داده بود تا او نقش دونالد ترامپ در دادن حق السکوت به زنانی را مشخص کند که مسبب حواشی اخلاقی ترامپ در طول انتخابات ۲۰۱۶ بودند.

امریکن مدیا در ماه دسامبر اذعان کرده بود که با کمپین انتخاباتی ترامپ همکاری داشته تا با پرداخت پول به زنانی که به ترامپ اتهام وارد می‌کردند آن‌ها را ساکت کند.

بزوس در بخش دیگری از پست خود گفت: «این ایمیل‌ها توجه من را جلب کرد، ولی نه آن طور که آن‌ها انتظارش را داشتند. اطلاعات در دسترس امریکن مدیا باعث می‌شود من تأمل بیشتری نسبت به این قضیه داشته باشم. اگر کسی در موقعیت من نتواند در برابر این اخاذی‌ها بایستد، پس چه کسی می‌تواند؟»

این پست همزمان با تداوم تنش‌ها میان بزوس و ترامپ و البته در شرایطی منتشر شده که رئیس جمهور آمریکا شدیدا به دنبال صدمه زدن به بزوس است، چون اون مدیر نشریه واشنگتن پست یعنی همان نشریه‌ای است که انتقادات شدیدی را به ترامپ وارد کرده است. رئیس جمهور آمریکا در آوریل ۲۰۱۸، یعنی چند هفته پس از متهم کردن آمازون به عدم تسهیم منصفانه در زمینه حق پستی، دستور داده بود تا شرکت پست آمریکا وضعیت این شرکت را ارزیابی کند.

مسئولان امریکن مدیا تاکنون در خصوص پست بزوس اظهار نظر نکرده‌اند.

این پست در حالی منتشر شده که در حال حاضر سوالات زیادی درباره تاثیر طلاق بزوس و همسرش بر آمازون مطرح می‌شود. اگر گزارشات درست باشد و توافقی برای تعیین وضعیت دارایی آن‌ها صورت نگرفته باشد، ممکن است نیمی از دارایی‌های وی به همراه نیمی از سهام بزوس در آمازون به همسرش منتقل شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)