خانهاخبار
مشخصات گلکسی واچ اکتیو فاش شد

مشخصات گلکسی واچ اکتیو فاش شد

گلکسی واچ اکتیو جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ است که احتمالا در MWC 2019 یا همزمان با معرفی گلکسی نوت بعدی معرفی می‌شود. حالا مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه لو رفته است.
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

سامسونگ به دنبال معرفی ساعت هوشمند جدیدی است که نه نسخه بعدی گلکسی واچ ۲۰۱۸، بلکه احتمالا نسل بعدی گلکسی اسپورت ۲۰۱۷ خواهد بود، هرچند نام آن شباهت بسیار زیادی به گلکسی واچ دارد.

گلکسی واچ اکتیو، که البته هنوز به صورت رسمی معرفی نشده، به احتمال زیاد بر قابلیت‌های سلامتی و تندرستی تمرکز دارد و همین باعث می‌شود که این محصول قیمت معقولانه‌تری داشته باشد. اگر اخبار را دنبال نکرده باشید، احتمالا نمی‌دانید که چند وقت پیش تصاویری از این ساعت هوشمند منتشر شد. اما این تصاویر اطلاعاتی در خصوص مشخصات محصول جدید سامسونگ ارائه نمی‌کرد.

حالا خبر خوب این است که اعضای سایت XDA Developers در فایل‌های فرم‌ور گلکسی واچ اکتیو به اکثر مشخصات و ویژگی‌های این دستگاه دست یافته‌اند.

تفاوت‌های قابل توجه‌ای میان Gear Sport و Galaxy Watch Active وجود دارد، اما می‌توان درک کرد که با گذشت دو سال از معرفی Gear Sport ساعت هوشمند سامسونگ باید چنین تغییراتی را در خود ایجاد می‌کرد.

اول از همه، گلکسی واچ اکتیو از چیپست قوی‌تری به نام اگزینوس ۹۱۱۰ استفاده می‌کند؛ یعنی همان تراشه‌ای که در گلکسی واچ فعلی قرار دارد. این در حالی است که گلکسی اسپورت از پردازنده ضعیف‌تر اگزینوس ۷۲۷۰ استفاده می‌کند.

علاوه بر این، گلکسی واچ اکتیو احتمالا از نمایشگر بزرگ‌تر ۱.۳ اینچی (با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل) برخوردار است، در حالی که گلکسی اسپورت نمایشگری ۱.۲ اینچی داشت. ولی مهم‌ترین اطلاعاتی که توسط وبسایت XDA منتشر شده، در خصوص باتری این ساعت هوشمند است.

image

باتری کوچک‌تر، شارژ سریع‌تر

ظاهرا گلکسی واچ اکتیو از یک باتری ۲۳۰ میلی آمپری استفاده می‌کند که ۷۰ میلی آمپر از باتری گلکسی اسپورت کمتر است. البته از آن‌جایی که ممکن است این ساعت هوشمند در اندازه‌های مختلف به بازار بیاید، نسخه‌های کوچک‌تر آن، درست مثل گلکسی واچ، نمی‌تواند باتری چندان بزرگی داشته باشد.

اما اگر این قضیه درست باشد، می‌توانیم امیدوار باشیم که مدل‌های بزرگ‌تر این محصول مثل گلکسی واچ سامسونگ باتری بزرگ‌تری داشته باشد. با این حال، عجیب است که این شرکت تصمیم گرفته از باتری کوچک‌تری درون محصولش استفاده کند، چون این دستگاه عموما به خاطر عمر باتری پایین خود مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

سایر اطلاعاتی که از این ساعت هوشمند به دست آمده شامل بلوتوث ۴.۲، ان‌اف‌سی، پشتیبانی از LTE، بیکسبی، سنسور ضربان قلب، و چند ویژگی دیگر مرتبط با سلامتی مثل قدم‌شمار، سنسور استرس و خواب، فشارسنج، ژیروسکوپ و سنسور گرانش است.

متاسفانه، درست مثل نسخه‌های قبلی ساعت‌های سامسونگ، گلکسی واچ اکتیو هم از MST (انتقال امن مغناطیسی) پشتیبانی نمی‌کند. این روش نسبت به استفاده از کارت‌های پرداخت عادی روشی ایمن‌تر برای انتقال پول است.

بزرگ‌ترین مشکل فناوری MST و NFC این است که اولی در تقریبا همه پایانه‌های فروشگاهی قابل پذیرش است، اما برای استفاده از دومی پایانه‌ها باید به‌روز شوند، پس ممکن است همه فروشگاه‌ها پایانه‌های مجهز به NFC نداشته باشند.

علاوه بر این، پر واضح است که گلکسی واچ اکتیو از فناوری GPS استفاده می‌کند، ولی در فهرست مشخصات این دستگاه از وجود بلندگو یاد شده است، چیزی که در Gear Sport شاهد آن نبودیم. دلیل استفاده از بلندگو احتمالا برای بهره‌برداری از قابلیت‌های بیکسبی، دستیار شخصی اختصاصی سامسونگ، است.

در پایان نیز باید به این نکته اشاره کنیم که شاید سامسونگ از حالت دو سیم کارت eSIM در این دستگاه پشتیبانی کند، اما در فایل‌های فرم‌ور این محصول اطلاعاتی در تایید این مدعا مشاهده نشده است.

این طور که پیداست گلکسی واچ اکتیو از سیستم عامل Tizen 4.0 استفاده می‌کند. حال، باید ببینیم آیا این دستگاه در MWC 2019 معرفی خواهد شد یا نه، هرچند احتمال معرفی آن همراه با سری بعدی گلکسی نوت خیلی بیشتر است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)